Tisse Ventil / Tisse lynlås
Fra : Michael Ottesen

Dato : 17-03-05 21:55

Jeg ved ikke om det er noget i har vendt herinde, men jeg er ved at være
godt træt af, man har fået draget på og er på vej i vandet, og så ups der
var lige noget jeg glemte. "øv"

Hvad er jeres erfaringer men tisse ventiler, er de træls at bruge, holder de
tæt, eller er det bare noget man skal holde sig langt væk fra, og få en
lynlæs istedet????

Jeg kan jo godt se iden med en ventil da man også kan lætte trykket under
dykket.

Og hvordan med montering kan man selv gøre det ???

På forhånd tak

Michael

Fra : Kim Heigren

Dato : 17-03-05 22:47

Tisseventil, helt klart.
Du kan finde den hos JJ-technique. Der har jeg købt min.
Der er monteringsvejledning og lim med.
http://www.jj-technique.com/Shop_htm/shop_suits.htm
Hilsen Kim

Fra : Anders Bomholdt

Dato : 18-03-05 21:29

Halcyons balancerede P-valve kan købes til ca. 750,- incl. fragt på
www.zuz.se

Hvis du vil høre mere om folks erfaringer, så prøv på diverse DIR-fora, eks.

Jeg har selv lige netop købt en, men har ikke fået den monteret endnu...

mvh
anders

Fra : Johnny Christensen

Dato : 18-03-05 22:05

Har brugt begge typer.
JJ-technique typen har en alt for blød slange, så den folder nemt. Slanges
hul er også lige i det mindste, så man kan ikke rigtig give los. Studsen til
slangemonteringen på dragtgennemføringen er samme størrelse, så det hjælper
ikke at skifte slange.

Har også brugt Halcyons balancerede fætter. Der kan man bare give den gas,
en gigantisk lettelse når man er har været vant til det andet kniberi.
Halcyons har bare den ulempe at efter 2 års brug, så blev
balanceringsventilen utæt. Så det gav en del uvelkomne lækager... Det var jo
meningen at urinen skulle ud af dragten...

Den bedste må være Halcyon ubalanceret udgaven. En tilstrækkelig
slangediameter så man nærmest kan bruge den som rekylspuler og en tilpas
slangestivhed til at den ikke knækker og folder mens du svømmer.

God fornøjelse
JZC

Fra : Allan Norsk

Dato : 19-03-05 16:30

> [...]
> lynlæs istedet????
>
> Og hvordan med montering kan man selv gøre det ???

Hvis du mener uridom - vil jeg anbefale at du lærer at sætte det på selv.
Ellers kan det godt være at du får lidt sværere i fremtiden med at finde
makkere

Sorry - den var oplagt

Fra : Michael Ove Jensen

Dato : 02-05-05 21:23

Hej

Det er dog nogen ubehagelige billeder man nogen gange kan få på nethinden.
Personligt har jeg aldrig kunne se pointen med tisselynlås.

Men vi kvinder lærer jo så længe vi dykker - øhhh lever )

/Kirsten

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 20-03-05 22:33

> [...]
de
> tæt, eller er det bare noget man skal holde sig langt væk fra, og få en

Ventilen er det bedste jeg har brugt penge på i lang tid!.. jeg lå netop
denne weekend og tissede på 42m :)

> Jeg kan jo godt se iden med en ventil da man også kan lætte trykket under
> dykket.
>
> Og hvordan med montering kan man selv gøre det ???

Ja det er ikke noget problem overhovedet.

(Jeg dykker med halcyons balancerede udgave og har brugt den i et par år nu)

mvh
Jonas