Overførsel af penge til Spanien.
Fra : Jesper Povlsen

Dato : 17-03-05 19:26

Som så mange andre vil jeg også starte med at undskylde, hvis dette
spørgsmål ikke hører til i denne gruppe, men i mangel af bedre kommer det
alligevel her:

Mine forældre står overfor køb af fast ejendom i Spanien. I den forbindelse
er de af deres advokat i Spanien blevet oplyst, at det kun er muligt at
overføre 70.000 kr. til deres spanske bank ad gangen. Kan det være rigtigt?

For så bliver det til mange overførsler ved ejendomskøb til 5 mill.

Med venlig hilsen

Jesper.

Fra : Knud Rasmussen

Dato : 17-03-05 23:25

"Jesper Povlsen" <not@available.false> skrev i en meddelelse
> [...]
> rigtigt?
>
> For så bliver det til mange overførsler ved ejendomskøb til 5 mill.

Den Danske Ambassade har en internetside i Madrid skriv til dem og du får
svar.
Der findes også danskere i Spanien, spørg dem

Jeg håber dine forældre kan tale spansk

vh KR

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 18-03-05 10:09

"Jesper Povlsen" <not@available.false> wrote in message
> [...]
> er de af deres advokat i Spanien blevet oplyst, at det kun er muligt at
> overføre 70.000 kr. til deres spanske bank ad gangen. Kan det være

Det lyder meget sært - mistænkeligt sært.

De 70.000 lyder umiddelbart som grænsen på det beløb som Banken indberetter
til Staten - sikkert EUR 10.000 - og hvorfor skulle den dog ikke det; det er
jo lovlige penge i en reel handel.

Ihvertilfælde i Din Ende!!

Det er en rigtig god ide at spørge Ambassaden, som allerede foreslået af
"Knud Rasmussen", maåske er der nogle "Nigerianere" igang som Ambassaden har
hørt om.

Fra : Jesper

Dato : 19-03-05 15:08

> [...]

> overføre 70.000 kr. til deres spanske bank ad gangen. Kan det være rigtigt?
>
> For så bliver det til mange overførsler ved ejendomskøb til 5 mill.

Brug muhamedanernes banksystem Hawala, det gør alle terrorgrupperne og
de overfører millioner.