Dankort betaling på internettet
Fra : Heidi B.

Dato : 17-03-05 17:08

Hej!!

Jeg overvejer om jeg skal modtage Dankort på min internetside.
Jeg synes umiddelbart at det virker utroligt dyrt, har jeg ret i den
formodning?
Og hvad hvis folk ikke har dækning på deres kort, får jeg så ikke mine penge
eller hvordan?
Kender i gode løsninger til hvis man vælger dankort?

--
Hilsen
Heidi B.

Fra : Sune Christesen

Dato : 17-03-05 17:34

> [...]
> penge
> eller hvordan?
> Kender i gode løsninger til hvis man vælger dankort?
Lige meget hvilken løsning du vælger vil det (desværre) være mere eller mindre
dyrt. Du kan starte med at sortere PBS løsninger fra, og tage et kig på eWire
erhverv der er en del billigere, www.ewire.dk, her slipper du med 80 kr.
pr. måned.

Betaling via dankort er ikke så sikkert som det umiddelbart virker. Uanset
hvilken løsning du vælger vil betaleren altid kunne annullere/blokere betalingen
(ved ikke om dette gøres ved banken eller PBS) før den gennemføres, og så
står du med et tab som ikke bliver dækket - i hvert fald ikke af PBS, jeg
er ikke helt sikker med eWire Erhverv men jeg tvivler (ved at personlige
eWire kontoer dækker de i hvert fald ikke tab for).
- Jeg kender ikke til nogen garantiaftaler fra udbydere, banker eller lignende
der gør dig 100% sikker på at modtage dine penge.
Sune Christesen
http://www.ActiveWebs.dk/

Fra : Thomas VJ

Dato : 18-03-05 23:53

"Sune Christesen" <sune@activewebs.NOSPAMdk> skrev i en meddelelse
> Lige meget hvilken løsning du vælger vil det (desværre) være mere eller
> mindre dyrt. Du kan starte med at sortere PBS løsninger fra, og tage et
> [...]
Og kan modtage hvor meget pr. betaling? 500?

> [...]
> betalingen (ved ikke om dette gøres ved banken eller PBS) før den
> gennemføres, og så står du med et tab som ikke bliver dækket - i hvert

ahhh, mon dog? Det lyder som om at den smarte måde at købe sine julegaver
rigtig billigt på, er ved at købe dem alle online, få leveret varerne og så
annullere betalingen uden at have nogen frygt for repressalier ... Så dum er
Bendtsen da vist heller ikke ...

mvh,
Thomas

Fra : Sune Christesen

Dato : 19-03-05 01:05

> Og kan modtage hvor meget pr. betaling? 500?
Nej, 3.000 kr. hvilket du hurtigt kunne have fundet ud af ved selv at kigge
på deres side - et beløb der er rigeligt til mange formål og derfor er deres
ydelse værd at tage betragtning såfremt ens behov ikke er stort nok til at
PBS udgifterne er forsvarlige.

> [...]
> leveret varerne og så annullere betalingen uden at have nogen frygt
> for repressalier ... Så dum er Bendtsen da vist heller ikke ...
Nu er det vist lidt (meget) forkert formuleret af mig, for lige på det område
med at kunden selv kan blokere betalingen er jeg ikke helt sikker - jeg mener
dog at have læst det, som du selv skriver ville det jo være komplet ulogisk
(dog finder jeg nogle af de andre forhold mindst ligeså ulogiske, så det
ville ikke komme bag på mig). Men ved stjålne kreditkort er der ingen kære
mor, ligeledes tvivler jeg på at der er noget at hente ved kort uden dækning.
Det smarteste vil formodentlig være at spørge PBS eller den udbyder man ønsker
at benytte.

Og jeg mener bestemt ikke at Bendt Bendtsen er dum :)
Sune Christesen
http://www.ActiveWebs.dk/