Der Untergang - 6 stjerner
Fra : Kim2000

Dato : 17-03-05 14:48

Man kommer ikke udenom at Der Untergang er en brilliant film.

Udover en realisme der sjældent ses i krigsfilm, så er det først og
fremmest
castingen der er eminet vellykket, Bruno Ganz er fremragende som Hitler,
der
på den ene side er den venlige, omsorgsfulde arbejdsgiver, er den søde
onkel
Hitler og så er han på den anden side monsteret Hitler. Han er den
tilsidst
syge, stressede, forvirrede, opgivende og resinerende fører, der må sande
at
nederlaget er uundgåeligt for det næste øjeblik fortvivlet forsøge at
opilde
sine officerer med lovning på forstærkninger, tropper der ikke eksisterer.

Så nævnte Bo hans rystende hænder. Det er i hvert fald et velkendt faktum,
at han rystede på hænderne tilslut, det ved vi fra hans sekretær, men
hvorfor har jeg hørt mange spekulationer om. Den med parkintonsyge er ny
for
mig, men jeg har hørt at han skulle lide af syfelis, det skulle forklare
hans tiltagende sindssyge med at flytte enheder rundt der var udslettet,
og
snakke om sejren. Begge dele antager jeg som spekulative, for vi ved det
jo
ikke. På mig og se kunne alene stresset få ham til at ryste på hænderne,
ligesom han tilslut var utrolig gammel og slidt - og mandens fysiske alder
var altså kun i midten af halvtresserne.

Vi ser også castingen af Himler og Goebbles har været helt formiddabel, de
ligner deres roller og spiller dem helt fantastisk. Speer er spillet flot,
og igennem hele filmen mærker man at skuespillerne er meget tro mod deres
roller. Vi mærker det interne rænkespil, vi mærker den opgivende stemning
og
officerer der slår sig på flasken i de sidste dage.

Scenerne i filmen er stærke, slagene i Berlin er nådesløse og vi _er_ i
bomekraterne, vi føler med soldaterne, vi føler med deres fortvivlede,
desperate, men også mange gange tapre kamp mod en overmagt. Vi oplever
folkestormen (dvs man giver alle et gevær og kæmper til sidste mand),
hvordan børn kæmper, hvordan børn begår selvmord inden den røde hær rykker
ind, vi oplever de gamle der desperat forsøger at overleve de sidste døgn,
hvor de tvangsudskrives til folkestormen.

Nede i bunkeren udspiller nogle af de mest uhyggelige scener sig dog. Da
Goebbles kone slår alle seks børn ihjel. En utrolig stærk scene, vi følger
Hitlers planlægning af sin egen død. Hans aflivning af hans hund, alt
imens
han nærmest kæmper for at få sine sekretærer ud i live.

Tilslut erklærer han dog at "imorgen vil millioner hade mig, men sådan
ville
skæbnen det". Han fortsætter med at erklære at han ene mand bekæmpede
jøderne og i det mindste gjorde landet jødefrit, som fandt han tilslut
lidt
trøst i at så havde det hele ikke været helt forgæves. Selv helt tilslut
forstod han ikke, hvad han havde gjort mod jøderne og sit eget land.

Der Untergang modtager 6 stjerner, bogart hatte eller hvad man nu vil
kalde
det, en suveræn film. En film der i løbet af de kommende år nok vil finde
vej til gymnasiet.

mvh
Kim

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 17-03-05 15:25

Spoilers?!

Mvh. Martin

Fra : Jonny Jensen

Dato : 17-03-05 19:04

> Spoilers?!

Næh, historiske fakta, som alle forhåbentlig kender?

Jonny.

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 18-03-05 07:44

"Jonny Jensen" <zedechiahFJERNES@hotmail.com> wrote in message

> Næh, historiske fakta, som alle forhåbentlig kender?
>
> Jonny.
For at ikke at være dobbeltmoralsk:

* spoilers!!*

Nåh men altså, jeg tænkte mere på ting som f.eks:

[...]

Jeg mene ikke mene det er hvad man læser i historie bøgerne, at pensle en
films højdepunkter ud i de mindste detaljer.. Jeg vidste bl.a. ikke at
Goebbles slog sine børn ihjel samt Hitler dræbte sin hund.. det kunne ha
været overraskende momenter i en ellers velkendt historie..

Mvh. Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 18-03-05 08:23

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> wrote in message

> "Jonny Jensen" <zedechiahFJERNES@hotmail.com> wrote in message

Hvoraf nogle er teori og usikre vidneudsagn og journalistisk videredigtning

> [...]
> ind, vi oplever de gamle der desperat forsøger at overleve de sidste døgn,
> hvor de tvangsudskrives til folkestormen."

SKETE DER ANDET END CA 5 SELVMORD I VIRKELIGHEDEN?
> [...]
> Goebbles slog sine børn ihjel samt Hitler dræbte sin hund.. det kunne ha
> været overraskende momenter i en ellers velkendt historie..

Hvor realistisk er det at russerne skyder PLET ind i lokale hvor der er
møde, og så tager det dage før overgivelse sker.

Når man har skudt sig ind, er slaget slut

Mange detaljer passer fint - men meget er absurd opdigt, og at Goebbels
opdragelse af børn og tagen dem med i døden, var kritisabel med DEN TIDS
ØJNE, tvivler jeg meget på

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 18-03-05 13:11

> "Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> wrote in message

Hmm Bo, hvorfor kommenterer du mit indlæg, når jeg blot citerede Kim2000 ?

Mit indlæg gik på at beskylde spoilers, hvorefter du kommenterer noget som
Kim2000 har skrevet

Mvh. Martin

Fra : Kim2000

Dato : 18-03-05 13:23

> Hvor realistisk er det at russerne skyder PLET ind i lokale hvor der er
> møde, og så tager det dage før overgivelse sker.
>
> Når man har skudt sig ind, er slaget slut

Hvilken scene er det du tænker på?

> Mange detaljer passer fint - men meget er absurd opdigt, og at Goebbels
> opdragelse af børn og tagen dem med i døden, var kritisabel med DEN TIDS
> ØJNE, tvivler jeg meget på

Drab på børn var vel også dengang noget svineri, det er formentlig dog
rigtigt at nogle nazister vil have ment det var den rigtige løsning, men
uanset hvad, så er det filmens force at den slet ikke tager stilling, den
lader personerne gøre som de nu engang gjorde og vi ser deres handlinger,

må vi selv tage stilling. Der er ingen tvivl om at Goebbles og hans kone
har
ment de gjorde det rigtige, og man kan da også sige de stilfærdige
protester
rundt omkring ikke fortæller os at folkene omkring dem har set det som
andet
end kritisabelt. Det er med vores øjne svært at forstå....

Fra : Per Vadmand

Dato : 18-03-05 09:52

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> wrote in message
Jeg vidste bl.a. ikke at
> Goebbles slog sine børn ihjel samt Hitler dræbte sin hund..

Det troede jeg faktisk, var almindeligt kendt.

Per v.

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 18-03-05 13:13

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message

> "Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> wrote in message
> Jeg vidste bl.a. ikke at
>
> Det troede jeg faktisk, var almindeligt kendt.
>
> Per v.

Åbenbart ikke.. eller også er jeg et imbicilt særtilfælde..

Men ses' det skal filmen da stadigvæk

Mvh. Martin

Fra : Kim2000

Dato : 18-03-05 13:23

> Åbenbart ikke.. eller også er jeg et imbicilt særtilfælde..
>
> Men ses' det skal filmen da stadigvæk

Det synes jeg også du skal, for der venter dig en oplevelse ud over det
sædvanlige.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 18-03-05 18:21

On Fri, 18 Mar 2005 09:52:15 +0100, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

>"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> wrote in message
> Jeg vidste bl.a. ikke at
>
>Det troede jeg faktisk, var almindeligt kendt.

Det er det skam også.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 20-03-05 07:22

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse

> Det er det skam også.

Og jeg mener da heller ikke det er nyt at se det på film

http://www.imdb.com/title/tt0070184/

http://www.imdb.com/title/tt0048295/

Ligesom "Hitlers sidste (10) dage"-konceptet også findes
i utallige bog-udgaver.

/ Ostenfeldtsvej 8c 2 tv | you're doing, you're | ^ ^ \
\ 4700 Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : Silver

Dato : 17-03-05 16:30

Tak for det detaljeret og spoilerfrit referat af filmen.....klump.

Fra : Kim2000

Dato : 17-03-05 16:43

"Silver" <dsl46016@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Tak for det detaljeret og spoilerfrit referat af filmen.....klump.

Nu er det anden gang jeg hører det, I kender vel for dælen da 2.
verdenskrigshistorie ikke? Derfor tænkte jeg ikke på at skrive spoilers
på.

Grynt

Okay, det er en dårlige undskylding, jeg glemte at skrive det. Beklager.

Fra : Per Vadmand

Dato : 17-03-05 17:31

"Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> wrote in message

> [...]
> på.
>
> Grynt
>
> Okay, det er en dårlige undskylding, jeg glemte at skrive det. Beklager.

Det skal du ikke beklage. Folk, der finder spoilere i dit referat, bør have
deres skolepenge tilbage.

Per V.

Fra : Kim2000

Dato : 17-03-05 17:35

Beklager.

> Det skal du ikke beklage. Folk, der finder spoilere i dit referat, bør
> have deres skolepenge tilbage.

Dét har du så inderligt ret i.

Fra : Jonny Jensen

Dato : 17-03-05 19:06

> Det skal du ikke beklage. Folk, der finder spoilere i dit referat, bør
> have deres skolepenge tilbage.

Enig, jeg krummer da tæer når folk finder spoilere i dit indlæg, som jeg
forøvrigt er helt enig i, da det VIRKELIG er en god og ikke mindst stærk
film.

Jonny.

Fra : Carsten Riis

Dato : 18-03-05 16:41

Jonny Jensen skrev den 17-03-2005 19:05:

> Enig, jeg krummer da tæer når folk finder spoilere i dit indlæg, som jeg
> forøvrigt er helt enig i, da det VIRKELIG er en god og ikke mindst stærk
> film.

Det er jo ikke at bare fortalte, at hitler døde og tyskland tabte.

men alle detaljerne om Volkssturm, børn der begik selvmord og hvad der
ellers er.

Man kan jo altså også spoile Titanic-filmen (den med leo). Selvom alle
jo altså ved, at skibet går ned til sidst. Ups, glemte jeg skrive spoiler.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Silver

Dato : 17-03-05 19:19

> "Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> wrote in message

> Det skal du ikke beklage. Folk, der finder spoilere i dit referat, bør
have
> deres skolepenge tilbage.

Hehehe...det var først BAGEFTER jeg så jeg havde glemt de dejlige -indsæt
sarkasme- rubrikker, da det selvfølgelig var sådan et indlæg.....men da jeg
så glemmer det så fik det indlæg en HELT forkert betydning og ja så skulle
de skolepenge godt nok gives tilbage til mig hvis det gjorde sig gældende
:D.

Jeg mindes at høre noget om demonstrationer og sammenstød pga Hitler vises
som et almindeligt menneske med følelser i filmen og det er noget som man er
højest uvant til i Tyskland, kan det passe?.

Mvh
Silver.

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 17-03-05 22:09

> [...]
> man er
> højest uvant til i Tyskland, kan det passe?.

Der har været masser af ophedet diskussion - om der har været egentlige
demonstrationer og sammenstød ved jeg ikke.

Her er lidt om hvorfor filmen er kontroversiel:
http://www.modkraft.dk/article.php?sid=3381

Mikkel

Fra : Per Vadmand

Dato : 17-03-05 23:53

"Mikkel Møldrup-Lakjer" <mikkel@fabel.dk> wrote in message

> Her er lidt om hvorfor filmen er kontroversiel:
> http://www.modkraft.dk/article.php?sid=3381

Meget interessant og velskrevet atikel. Jeg tror, det er vigtigt at
afdæmonisere nazismen, For ved at gøre Hitler og co. til psykopatiske
undtagelser skjuler man eller lukker øjnene for en viden om, at det under de
"rette" omstændigheder kunne ske i ethvert land til enhver tid. (hvilket
ikke på nogen måde - Bo W! - gør Hitlers forbrydelser mindre!)

Jeg kan ikke lade være med at tænke på pæne danske embedsmænd og politikere,
der netop nu uden skrupler udviser afviste flygtninge til tortur og død,
simpelthen fordi sådan er reglerne. De embedsmænd og politikere er heller
ikke onde psykopater, men eftertiden vil dømme dem lige så hårdt, som vi i
dag dømmer dem, der sendte flygtede jøder og kommunister tilbage til
Tyskland i trediverne.

Per V.

Fra : Lasse

Dato : 18-03-05 10:03

> Jeg kan ikke lade v‘re med at t‘nke p† p‘ne danske embedsm‘nd og
> politikere, der netop nu uden skrupler udviser afviste flygtninge til
> tortur og d›d, simpelthen fordi s†dan er reglerne. De embedsm‘nd og
> politikere er heller ikke onde psykopater, men eftertiden vil d›mme
> og kommunister tilbage til Tyskland i trediverne.
>
> Per V.

Der findes legitime begrundelser til, at indvandringen skal begrænses.
Derfor ender det slet ikke i det scenarie, du stiller frem. Det er
simpelthen urealistisk. Eftertiden kan sgu ikke klandre nogen politiker
eller embedsmand for at forsøge at bevare den danske indretning af
samfundet. Uden at det skal lyde som et eller andet nationalistisk udbrud,
så der findes da gode aspekter af systemet, som bør bevares.

mvh

Lasse

Fra : Per Vadmand

Dato : 18-03-05 12:35

"Lasse" <faraos_cigar@_hotmail.com> wrote in message

> Der findes legitime begrundelser til, at indvandringen skal begrænses.

Det har ikke noget som helst med sagen at gøre. Jeg talte om udvisning af
folk til tortur eller død.

> Derfor ender det slet ikke i det scenarie, du stiller frem.

Nej, for det er der allerede.

Det er
> simpelthen urealistisk. Eftertiden kan sgu ikke klandre nogen politiker
> eller embedsmand for at forsøge at bevare den danske indretning af
> samfundet.

Den danske indretning af samfundet bygger på at behandle folk ordentligt,
ikke på at udlevere dem til torturbødler.

Uden at det skal lyde som et eller andet nationalistisk udbrud,
> så der findes da gode aspekter af systemet, som bør bevares.

Ja. Og det er dem, der bliver pisset på nu.

Du har tilsyneladende ikke fattet et ord af det, jeg skrev. Jeg kritiserede
ikke begrænsning af indvandring, men umenneskelig behandling af flygtninge.
Hvis du ikke kan se forskel, er der sgu mere endnu galt med dagens Danmark
end jeg troede.

Per V

Fra : Lasse

Dato : 20-03-05 16:22

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in

SNIP

> [...]
> behandling af flygtninge. Hvis du ikke kan se forskel, er der sgu mere
> endnu galt med dagens Danmark end jeg troede.

Problemet er, at det du skriver er fuldstændig urealistisk. Vi kan for det
første ikke overleve med det nuværende system, hvad enten det er for megen
indvandring eller for mange flygtninge, som indlemmes i vores
velfærdssystemer, hvilket må være det du hentydede til. Derfor er det
naturligt, at man vil forsøge at bevare systemet, og uanset hvor mange
enkeltsager, der kommer op i pressen, så vil den altid forhindre fremmelsen
af den diskurs, som du mener, vil præge omtalen af Danmark i eftertiden.
Mht. den personlige tilsvining af mine kognitive kapaciteter er den dygtigt
udført, men desværre også håbløst irrelevant, og det klæder ikke en
forhåbentlig voksen mand at skrive den slags smæderier.

mvh

Lasse

Fra : Per Vadmand

Dato : 20-03-05 20:01

> [...]
> udført, men desværre også håbløst irrelevant, og det klæder ikke en
> forhåbentlig voksen mand at skrive den slags smæderier.

Jeg kan kun gentage, at du tilsyneladende læser noget andet, end jrg
skrivert.

Lad os slutte her.

Per V.

Fra : Lasse

Dato : 21-03-05 00:23

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in news:423dc871$0$91584
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Jeg kan kun gentage, at du tilsyneladende l‘ser noget andet, end jrg
> skrivert.
>
> Lad os slutte her.
>
> Per V.

Det er ikke pænt at afslutte en debat polemisk.

mvh

Lasse

Fra : Per Vadmand

Dato : 21-03-05 10:01

> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in news:423dc871$0$91584
> $edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Det er ikke pænt at afslutte en debat polemisk.

Nej, men hvad skal jeg ellers gøre, når svarene hele tden handler om noget
andet, end jeg har skrevet?

Per V.

Fra : Lasse

Dato : 21-03-05 15:26

> Nej, men hvad skal jeg ellers g›re, n†r svarene hele tden handler om
> noget andet, end jeg har skrevet?
>
> Per V.

Der ligger i mine svar en argumentation, som du evt. kunne forsøge at
argumentere imod. Eller evt. bare afslutte det hele uden at komme din
spidse kommentar. Man behøver i hvert fald ikke blive personlig.

mvh

Lasse

Fra : Per Vadmand

Dato : 21-03-05 16:28

> [...]
> argumentere imod. Eller evt. bare afslutte det hele uden at komme din
> spidse kommentar. Man behøver i hvert fald ikke blive personlig.

Jeg kunne ikke finde argumentation, kun påstande - men du må gerne "klippe
det ud i pap", for jeg synes, diskussionen er væsentlig nok.

Per V.

Fra : Lasse

Dato : 22-03-05 00:34

> [...]
>>
> Jeg kunne ikke finde argumentation, kun påstande - men du må gerne
> "klippe det ud i pap", for jeg synes, diskussionen er væsentlig nok.

Din påstand er, at Danmark har et dårligt rygte internationalt mht
flygtinge osv. Min argumentation er, at da behandlingen af
flygtninge/indvandrer (enkeltsager er af åbentlyse grunde irrelevante)
osv har legetime årsager (bevarelse af velfærdsstat), så vil det dårlige
rygte aldrig komme til at dominere diskursen omkring Danmark.

Fra : David Rasmussen

Dato : 22-03-05 00:44

Lasse wrote:

> [...]
> osv har legetime årsager (bevarelse af velfærdsstat), så vil det dårlige
> rygte aldrig komme til at dominere diskursen omkring Danmark.

For at bevare velfærdsstaten i fremtiden, med større forsørgerbyrde og
en mindre arbejdsstyrke, bliver vi jo netop nødt til at få indvandrere
til Danmark. Så det argument holder ikke.

/David

Fra : Lasse

Dato : 22-03-05 09:00

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> wrote in news:423f5c2f$0$163
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> k.

> en mindre arbejdsstyrke, bliver vi jo netop n›dt til at f† indvandrere
> til Danmark. S† det argument holder ikke.
>
> /David

Det kommer så sandelig an på om det er nettoydere eller nettobidragere, som
kommer ind i landet, For tiden er det nettoydere, og hvis den spiral
fortsætter, så bryder velfærdsstaten sammen.

mvh

Lasse

Fra : Per Vadmand

Dato : 22-03-05 10:12

> [...]
> kommer ind i landet, For tiden er det nettoydere, og hvis den spiral
> fortsætter, så bryder velfærdsstaten sammen.

Det kan jeg ikke få hoved og hale på - hvad er forskellen på nettoydere og
nettobidragere?

Per V

Fra : David Rasmussen

Dato : 22-03-05 11:36

Lasse wrote:

> Det kommer så sandelig an på om det er nettoydere eller nettobidragere, som

Jeg tror du mener noget i stil med nettomodtagere eller nettobidragere.
Ydere og bidragere har samme betydning her.

> kommer ind i landet, For tiden er det nettoydere,

Vrøvl.

> og hvis den spiral
> fortsætter, så bryder velfærdsstaten sammen.

Uanset hvad ændrer det ikke på at vi skal have indvandrere ind.

/David

Fra : Per Vadmand

Dato : 22-03-05 01:05

> [...]
> osv har legetime årsager (bevarelse af velfærdsstat), så vil det dårlige
> rygte aldrig komme til at dominere diskursen omkring Danmark.

Og jeg mener, at argumentet "bevarelse af velfærdsstat" aldrig kan berettige
et sende folk i armene på torturbødler eller hævngerrige slægtninge.

Og jeg mener ikke, at man kan se bort fra "enkeltsager." Livet består af
enkeltsager.

Per V.

Fra : Bo Warming

Dato : 22-03-05 08:01

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message
> "Lasse" <faraos_cigar@_hotmail.com> wrote in message

Nordmænd, svenskere og tyskere beundrer os for at være på forkant med at
skabe størst mulig lykke for flest mulig - DF-oprøret skaffer DK mere
respekt end HCAndersen gør

Vi er et lysende eksempel til efterfølgelse og vi bør tage skridtet fuldt ud
og udvise ikke kun de myrdende.

Fra : Per Vadmand

Dato : 22-03-05 10:11

> Nordmænd, svenskere og tyskere beundrer os for at være på forkant med at
> skabe størst mulig lykke for flest mulig - DF-oprøret skaffer DK mere
> respekt end HCAndersen gør

Kun nordmænd, svenskere og tyskere af din slags - og dem er der heldigvis
stadig ikke så mange af.

> Vi er et lysende eksempel til efterfølgelse og vi bør tage skridtet fuldt
> ud og udvise ikke kun de myrdende.

Måske skulle du lige uddybe, hvem det er, du synes, skal udvises? Gør det
endelig, for så får vi endelig det uafviselige bevis på, hvad du er for et
menneske.

Per V.

Fra : Bo Warming

Dato : 22-03-05 12:26

> [...]
> endelig, for så får vi endelig det uafviselige bevis på, hvad du er for et

Gå efter bolden, ikke efter manden
Hvilket idealistisk og altruistisk menneske jeg er, kommer ikke debatten ved
Primært ønskes voldskriminelle dømte muslimer udvist og langtidsarbejdsløse
jvf Fremskridtslovforslag, hvor ½ år på nas sattes som grænse.

Fra : -V-

Dato : 23-03-05 00:45

Bo Warming wrote:

> Primært ønskes voldskriminelle dømte muslimer udvist og
> langtidsarbejdsløse jvf Fremskridtslovforslag, hvor ½ år på nas
> sattes som grænse.

Jeg er ifølge din definition langtidsarbejdsløs om knapt en måned, efter at
have brugt en håndfuld år på universitetet, og en erhvervet kandidatgrad.

Vil du udvise mig?

Du lever svjv på invalidepension - hvordan harmonerer det med din tankegang
om at 'folk på nas' skal ud?

-V-

Fra : Kim2000

Dato : 23-03-05 01:13

> Jeg er ifølge din definition langtidsarbejdsløs om knapt en måned, efter
> at have brugt en håndfuld år på universitetet, og en erhvervet
> kandidatgrad.
>
> Vil du udvise mig?

Taler vi om indvandrer (og altså ikke flygtninge) så er det såmænd kun
rimeligt at disse personer udvises hvis de ikke kan forsørge sig selv, men
det er da vist allerede almindelig praksis.

Fra : Bo Warming

Dato : 23-03-05 03:19

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in message

> [...]
> kandidatgrad.
>
> Vil du udvise mig?
>

> Du lever svjv på invalidepension - hvordan harmonerer det med din

Danske statsborgere kommer ikke på tale, men når vi ser at vi har ca ½ mio
kulturfremmede, uintegrerbare muslimer for meget, så er langtidsarbejdsløse
og især voldskriminelle et godt sted at starte udvisningerne.

Helst ville jeg dog udvise den superskadelige Naser Khader, der lokker folk
til at tro at muslimer kan blive som danskere - men det er urealistisk.

Fra : -V-

Dato : 23-03-05 03:43

Bo Warming wrote:

> [...]
> ½ mio kulturfremmede, uintegrerbare muslimer for meget, så er
> langtidsarbejdsløse og især voldskriminelle et godt sted at starte

Det er jo ikke det, du skriver.
'Dømte muslimer og langtidsarbejdsløse, hvor ½ år på nas sattes som grænse'.

½ mio muslimer? Ahhh, mon dog?

Du svarede ikke på denne her.

Hvad består din invaliditet i?

-V-

Fra : Bo Warming

Dato : 23-03-05 06:26

> Det er jo ikke det, du skriver.

Fyrtårn=langtidsmål bør være muhamedanerfrit DK.
Voldelige og snyltende er fornuftigt sted at starte udvisningerne.
Hvis du ser modstrid i noget jeg skriver, så SPØRG PRÆCIST

> 'Dømte muslimer og langtidsarbejdsløse, hvor ½ år på nas sattes som
> grænse'.
>
> ½ mio muslimer? Ahhh, mon dog?

Nogle er blevet danske statsborgere, desværre
Nogle er her ulovligt
Da statsmagten bevidst og målrettet lægger røgslør om tal på både antal og
overkriminalitet, er det naturligt at arbejde med runde tal.

> Du svarede ikke på denne her.
>
> Hvad består din invaliditet i?

Jeg spilder heller ikke tid på 2+2=5.

Jeg har latterliggjort dansk psykiatri ved at få dem til at give tre
diagnoser der intet har med hinanden at gøre
Jeg fejler intet andet end alderdomsskavanker især gigt, og "social
indikation" er begrundelse for førtidspension. Der er intet der hedder
invalidepension.

Når man ser på antallet i DK, skulle man tro at en atomkrig var gået hen
over Danmark, vitsede Glistrup i 70erne(hvor det hed invalidepensionister)
og der er blevet flere siden.
Men ægte fysisk invalitet har idag kun ca en % af disse midalderende
"førtids"-pensionerede.

Apropos gigt så betyder det at træk på disse kolde vinterdage er som issyle
i mine muskler, og jeg gad vide om nogen kender til sådant. Især tidlig
aften er det slemt på meget kolde dage .
Man skulle tro at efter midnat hvor temperaturen generelt er døgnets
laveste, er den værste tid.
Mon det er døgnrytme der gør særlig kuldefølsom når mørket falder på?

Fra : -V-

Dato : 23-03-05 11:12

Bo Warming wrote:

> Fyrtårn=langtidsmål bør være muhamedanerfrit DK.
> Voldelige og snyltende er fornuftigt sted at starte udvisningerne.
> Hvis du ser modstrid i noget jeg skriver, så SPØRG PRÆCIST

Som sædvanligt svarer du udenom.

Trækker du nu i land mht. til din tidligere kommentar om udvisninger, eller?

> Jeg fejler intet andet end alderdomsskavanker især gigt, og "social
> indikation" er begrundelse for førtidspension. Der er intet der hedder
> invalidepension.

Du fejler intet andet....
Den lader vi stå et sekund.

E du blevet invalidepensionist efter egen fri vilje, eller er det blevet dig
påtvunget?

-V-

Fra : Bo Warming

Dato : 23-03-05 13:29

> [...]
>
> Du fejler intet andet....
> Den lader vi stå et sekund.
>
> E du blevet invalidepensionist efter egen fri vilje, eller er det blevet

Jeg har i Fremskridtspartiet været med til det arbejde for TVANGSAKTIVERING
af langtidsarbejdløse - nej til borgerløn - som endelig blev til lov.
Men da jeg har for travlt til selv at ønske tvangsktivering, søgte jeg
førtidspension, som jeg fik på laveste niveau, social indikation, især pga
gigt og arbejdsmarkeds-situationen inden for mit fag som gymnasielærer i
fysik og kemi.

Fra : Per Vadmand

Dato : 23-03-05 10:24

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in message

> Du svarede ikke på denne her.
>
> Hvad består din invaliditet i?

Giver svaret ikke sig selv, når man har læst tilstrækkeligt mange af hans
muslimparanoide indlæg?

Per V.

Fra : Bo Warming

Dato : 23-03-05 13:33

> "-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in message

> Giver svaret ikke sig selv, når man har læst tilstrækkeligt mange af hans
> muslimparanoide indlæg?

Man er analfabet mht lægelig diagnosticering, hvis man mener at der uden
møde med personen kan afgøres sygdoms-klassifikation.

Det problem som Vadmand har med mine indlæg hedder UENIGHED.

At han så opkaster sig til Ûbermensch og udtrykker fascistoid foragt for
Untermensch er tankevækkende

Fra : Per Vadmand

Dato : 23-03-05 17:39

> Det problem som Vadmand har med mine indlæg hedder UENIGHED.

Nej. Jeg haringen problemer med uenighed med nogen som helst. Mit problem
med dine indlæg er umuligheden af at argumentere imod din dybt forvrængede
virkelighedsopfattelse.

Per v.

Fra : Bo Warming

Dato : 23-03-05 17:47

> [...]
> med dine indlæg er umuligheden af at argumentere imod din dybt forvrængede

Hvis vi har meget forskelllig referenceramme så samtlige citater er dig
vederstyggelige, så lad vær at læse og svare.

Jeg kunne også sige at du er "umulig og forvrænget" - men det er jo
børnehave debat.

Træd tre skridt tilbage - smag og behag er forskellig - uenighed kan man
vælge at leve med eller flygte fra. Vælg selv. Men se ikke ned på dem der
har miljø og arv så de er landet på andre synspunkter. Bild dig ikke ind at
stå over andre etisk. På det fri marked ses om du skaber mere glæde end
andre, ved at du sælger bedre.

Fra : Per Vadmand

Dato : 23-03-05 10:23

> Danske statsborgere kommer ikke på tale, men når vi ser at vi har ca ½ mio
> kulturfremmede, uintegrerbare muslimer for meget,

Det har vi heller ikke. Måske 5% af indvandrerne falder ind under din
definition - og dem kan det sociale og det juridiske system sagtens håndtere
uden at skride ttil middelalderlige staffe som landsforvisning.

Per V.

Fra : Kim2000

Dato : 23-03-05 10:54

> Det har vi heller ikke. Måske 5% af indvandrerne falder ind under din
> definition - og dem kan det sociale og det juridiske system sagtens
> håndtere uden at skride ttil middelalderlige staffe som landsforvisning.

Det er jo smøltende forkert. I København og Odense er det opgjort at
henholdsvis 82 og 79% af al kriminalitet (mellem 15-18) blev begået af
etniske folk. Udover det selvfølgelig er et helt gigantisk tal og bombe
under vores fredelige eksistens , så vil Bos drøm helt automatisk gå i
opfyldelse, hvis de ikke lære at opføre sig ordentligt.

Jeg personligt går ind for at enhver kriminmalitet af
ikke-danskestatsborgere (uanset om det er en iraner eller svensker) medfører
udvisning, man vælger selv om man vil begå kriminalitet. Så det er helt op
til en selv om man vil være i landet eller ej.

mvh
Kim

Fra : Allan Riise

Dato : 23-03-05 11:13

"Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> under vores fredelige eksistens , så vil Bos drøm helt automatisk gå i
> opfyldelse, hvis de ikke lære at opføre sig ordentligt.

Kan du så fortælle om det er den samme hårde kerne der går igen, og dermed
gør at en forholdsvis lille gruppe, på f.eks. 15 - 20 unge, står for den
massive større % sats?

> [...]
> medfører udvisning, man vælger selv om man vil begå kriminalitet. Så det
> er helt op til en selv om man vil være i landet eller ej.

Aha, lille Peter må godt stjæle en slikkepind, hvorimod Hassan skal sendes
til et land han ikke kender, javel ja!

Allan Riise

Fra : Per Vadmand

Dato : 23-03-05 11:17

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> wrote in message

> Kan du så fortælle om det er den samme hårde kerne der går igen, og dermed
> gør at en forholdsvis lille gruppe, på f.eks. 15 - 20 unge, står for den
> massive større % sats?

Selvfølgelig kan han ikke det. Statistikken viser antallet af anholdelser,
ikke hvor stor en procent af samtlige indvandrere der er kriminelle.

> Aha, lille Peter må godt stjæle en slikkepind, hvorimod Hassan skal sendes
> til et land han ikke kender, javel ja!

Præcis. Landsforvisning af folk, der har boet i Danmark hele deres liv, er
barbarisk.

Per V.

Fra : Kim2000

Dato : 23-03-05 11:27

> Kan du så fortælle om det er den samme hårde kerne der går igen, og
dermed
> gør at en forholdsvis lille gruppe, på f.eks. 15 - 20 unge, står for den
> massive større % sats?

Nej, det ved jeg ikke, men man kan da håbe det forholder sig sådan at det
er
gengengengangere, men så skal de 15-20 unge eddermane løbe hurtigt for at
dække 82% af københavns kriminalitet

> Aha, lille Peter må godt stjæle en slikkepind, hvorimod Hassan skal
sendes
> til et land han ikke kender, javel ja!

Eller et mere realistisk scenari:

Peter overfalder en gammel dame, og får ikke udvisning fordi vi ikke
kender
lande der vil modtage danske statsbogere. Hassan overfalder en gammel dame
og får udvisningen fordi vi rent faktisk _kan_ smide ham ud af landet. Jeg
smed heller end gerne også danske voldsforbrydere og kriminelle ud, hvis
der
var noget sted vi kunne smide dem hen.

Fra : Allan Riise

Dato : 23-03-05 11:31

> [...]
> er
> gengengengangere, men så skal de 15-20 unge eddermane løbe hurtigt for at

Hvad er der ved forholdsvis og f.eks. du ikke forstår?

> [...]
> smed heller end gerne også danske voldsforbrydere og kriminelle ud, hvis

Det var *ikke* hvad du skrev!
Du skrev
[...]

Hvilken en af dine skriv skal vi tro på?

Allan Riise

Fra : Kim2000

Dato : 23-03-05 11:35

> Hvad er der ved forholdsvis og f.eks. du ikke forstår?

Den sidste del af sætningen var joke, derfor smily

jeg forstod godt pointen.

> [...]
> det er helt op til en selv om man vil være i landet eller ej."
>
> Hvilken en af dine skriv skal vi tro på?

6-årig drenge skal selvfølgelig ikke smides ud, nu misforstår du vist med
vilje

Fra : Allan Riise

Dato : 23-03-05 11:56

> den

> det
> at

> Den sidste del af sætningen var joke, derfor smily
>
> jeg forstod godt pointen.

Tjaae.
Jeg er blevet så vant til, at en smiley brugt i debat om indv. betyder at
folk sidder og griner over deres moddebattør!

> hvis

> 6-årig drenge skal selvfølgelig ikke smides ud, nu misforstår du vist med
> vilje

Nej, jeg vil bare gerne have at du skriver hvor du mener at grænsen skal gå!

En indvandrer på startydelse, kan jo godt fristes til at tage et par
kyllinger i Føtex, skal vedkommende ud?

Eller en indvandrer der laver Aktiesvindel, skal han ud?

Eller er det ved røverier og andre former for voldsforbrydelser?

Forestil dig at 2 unge mænd bliver uvenner på en bar, et Værtshus/Diskotek,
lad os sige over en kvinde.
Spiritus er kommet ind i billedet, og de går ud på gaden og "danser".
Begge får en dom for gadeuorden og vold, forskellen er bare at den ene får
en betinget dom og en bøde, den anden får en betinget dom, en bøde, og
bliver udvist!
Er det et sådant samfund *Du* ønsker?

Allan Riise

Fra : Kim2000

Dato : 23-03-05 12:11

> [...]
>
> Eller en indvandrer der laver Aktiesvindel, skal han ud?
>
> Eller er det ved røverier og andre former for voldsforbrydelser?

I de tre første eksempler mener jeg det er mere ligetil end det sidste.
Her
_vælger_ man at begå kriminalitet, man kan vælge om man vil stjæle
kyllingerne eller om man vil lade være (og fx købe havregryn). Og
voldsforbrydelser mener jeg slet ikke bør være til debat. Der kan være
formidlende omstændigheder ved kyllingerne, at hendes børn ikke har fået
mad
i tre dage eller sådan noget, men et røveri kan jeg ikke komme i tanke om
noget formidlende ved.

> [...]
får
> en betinget dom og en bøde, den anden får en betinget dom, en bøde, og

Sagen er speget. For det første kan man jo med rette sige at indvandreren
blot kunne have forladt stedet uden at slå på nogen som helst. Der hvor
det
spegede så kommer er, at det er der helt sikkert et par tossede danskere
der
nok skal udnytte. Man provokere indvanderen, tager på hans pige eller
lign.,
for "han ryger jo ud, hvis han gør noget" mentaliteten kan hurtigt dukke
op
i nogle tosser.

Så svaret må være at man, som nu, vurderer hver enkelt sag og vurderer om
indvandreren handlede som man kunne forvente. Hvem startede slagsmålet,
hvem
havde skylden til det ekskalerede, fortsatte indvandreren med skade
modparten efter kampen var slut.

Jeg læste engang en artikel hvor to var gået udenfor, for at slås, det
endte
med at den ene blev slået i jorden, så langt var alle enige om at det var
en
banal sag. Men da den ene hoppede på hans mandens hoved og gentagende
gange
sparkede ham i hovedet, så gik det over i vold (det var forresten
indvanderen der blev hoppet på).

Altså må man vurderer i hver enkelt sag, i de første tre sager ville jeg
dømme udvisning, i den sidste ville jeg have flere oplysninger før jeg
dømte.

Fra : Bo Warming

Dato : 23-03-05 13:30

> [...]
> definition - og dem kan det sociale og det juridiske system sagtens
> håndtere uden at skride ttil middelalderlige staffe som landsforvisning.

Der er ikke tale om at straffe nogen.
Straf ville være latterlig.
det er på ingen måde dårlige mennesker.
De kan blot ikke integreres her, så udvisning er til alles fordel.

Fra : Per Vadmand

Dato : 23-03-05 17:38

> Der er ikke tale om at straffe nogen.
> Straf ville være latterlig.
> det er på ingen måde dårlige mennesker.
> De kan blot ikke integreres her, så udvisning er til alles fordel.
Din løgn om den umulige integration bliver ikke sand af at bleve gentaget.
Og uden denne præmis falder hele din argumentation til jorden.

Per V.

Fra : Bo Warming

Dato : 23-03-05 17:43

> [...]
> Din løgn om den umulige integration bliver ikke sand af at bleve gentaget.
> Og uden denne præmis falder hele din argumentation til jorden.

Lad det danske folk afgøre hvor mange der skal søges integreret.
Overkriminalitet gør ikke de fremmede populære.

Hadet mod vantro er centralt i deres ideologi.

Fra : Per Vadmand

Dato : 23-03-05 23:08

> Hadet mod vantro er centralt i deres ideologi.
Og tydeligvis også i din.

Per V.

Fra : Bo Warming

Dato : 24-03-05 04:26

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message

> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in message

> Og tydeligvis også i din.

PUNKT 1 - glem mig, gå efter bolden. Og husk at muslimer er voldelige og det
er jeg ikke.

PUNKT 2. - had er ikke noget man skal fortrænge. Det findes i os alle og
kanaliseres ofte ind i noget gavnligt.
Vi kan definere had som modvilje, der giver lyst til at skade dem, man
hader.
Jeg bestræber mig på at skrive om,
_ hvad skaber størst mulig lykke for flest mulig_,
og jeg ser intet had i fx at ønske muhamedanere udvist
- på sigt kan Danmark gavne verden bedst ved at vi gør hvad vi er gode til -
ligesom Japan gør
- og det sker bedst, når kulturen ikke spilder resourcer på folkeblandingens
vold og kaos.
Muhamedanere der har boet her og lært om demokratis fordele frem for det
hjemlige junglelovssamfund,
kan gavne trosfæller ved at blive udvist til egen kultur og søge at sprede
gode ny impulser fra os til egen stenalder, hvor de hører hjemme.
Så Glistrups lovforslag er ikke hadefuldt, men til gavn for alle

SE NU LIDT NUANCERET PÅ DIT OVERFLADISKE FJENDEBILLEDE: HAD
- det rummer bla SUNDT OPRØR, som ikke bør forties

" Det er kun had, som gør folk intelligente. Albert Camus

" Had er der L Æ N G S T fornøjelser ved - man elsker i hast, men
afsky lever man med. Lord Byron

" Hadet giver geniblik, ligesom kærlighed.
Poul Martin Møller

" Hvad vi behøver er had. Herfra fødes vore ideer.
Jean Genet

" I never worked better than when I am inspired by anger; for when I
am angry, I can write, pray, and preach well, for then my whole temperament
is quickened, my understanding sharpened, and all mundane vexations and
temptations depart. Martim Luther

" A man has enemies, whom he cultivates, cherishes and nurses, and whom
he hopes will always remain so. Werner Schneyder

" Der er også jalousi i had: vi ønsker at have vor fjende for os selv.
Friedrich Nietzsche

" Had må¨gøre en produktiv - eller kunne man lige så godt elske.Karl
Kraus(jødisk debattør i Tyskland indtil 1933)

" Had, den mest bekvemme form for oprør. Rudolf Rolfs

Hadet giver geniblik, ligesom kærlighed.
Poul Martin Møller

ANALYSER SELVHADET I DIT HAD

" At hade er at straffe sig
.. -Hosea Ballou

" Foragt verden, foragt dig selv, foragt at foragte dig. Goethe

" Had er foragtelse for de forhadtes magt. Hans
Kudszus

" Had har ingen plads hos mennesker, som tænker universelt.
Youssuf Karsch

" Og vogt dig for de gode og retfærdige! De korsfæster gerne dem,
der har fundet sig deres egen dyd - de hader den ensomme.. Nietzsche

MUSLIMERS HAD ER VOLDELIGT OG FARLIGT

"Jeg foretrækker nordisk , frostklar fornuft frem for tropiske
lidenskaber som had og fornærmelse."Peter Neerup Buhl, DDF

" Hatred is something peculiar. You will always find it strongest and
most violent where there is the lowest degree of culture. Goethe

" Always give your best; never get discouraged, never be petty; always
remember others may hate you. But those who hate you don't win, unless you
hate them Richard M. Nixon

SYMPATI OG ANTIPATI HÆNGER SAMMEN

" Man hader ikke, så længe man afskyr. Friedrich
Nietzsche

" Den, der ikke elsker sig selv, elsker ikke godt, og den, der ikke
hader sig selv, hader ikke godt. Oscar Wilde

" Den, som ikke kan hade, kan heller ikke elske. Voltaire

" Det, man hader, det kan man ikke forstå. Heinz
Hilpert

" Had er altid selvhad. Man hader sin afmagt.
Walter Hilsbecher

Hatred is active, and envy passive dislike; there is but one step
from envy to hate. Johann W. von Goethe (1749-1832)German Poet,
Dramatist, Novelist, and Scientist

ER MØDRE PLETFRI?

Der hvor ikke kjærligheten og hatet spiller noen rolle, spiller
kvinnene sin rolle dårlig. Nietzsche

Kvinder lærer at hade i det omfang at kunne bedåre er gået dem -
tabt. Nietzsche

Kvinnene lærer å hate i samme grad som de - glemmer å
fortrylle.Nietzsche

HVEM IRRITERES DU AF - DIG SELV?

" Prisen for at hade andre menneskelige væsener er at elske sig selv
mindre. Elridge Cleaver

"Slægtninges had er det voldsomste. Tacitus

"Vi vænner os af med at elske andre og slutter med at finde intet elskeligt
i os selv. Nietzsche

STYR DINE AFLEDTE AGGRESSIONER, lad fysik blive til ord, som jo ikke kan
såre blødende

" Jeg tror, at en af årsagerne til, at folk stædigt klynger sig til
deres had, er, at de føler, at når først hadet er borte, så vil de blive
tvunget til at beskæftige sig med smerten. James Baldwin

" Man hader ikke, sålænge man stadig ringeagter, men først når man
sætter nogen lige højt eller højere. Nietzsche

Fra : Per Vadmand

Dato : 24-03-05 10:07

> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in >
.. Og husk at muslimer er voldelige og det
> er jeg ikke.

Nej, Bo. Muslimer er ikke voldelige. Nogle mennesker er voldelige. Og nogle
voldelige mennesker er muslimer.

jeg ser intet had i fx at ønske muhamedanere udvist

Det gør jeg. At du besmykker dit muslimhad med "ædle" motiver, gør det ikke
mindre ondt at forjege mennesker fra deres hjem blot på grund af deres
religion.

> SE NU LIDT NUANCERET PÅ DIT OVERFLADISKE FJENDEBILLEDE:

Hvis ikke sætningen "Muslimer er voldelige" er udtryk fot et "overfladisk
fjendebillede", hvad vil du så kalde det?

Per V.

Fra : Bo Warming

Dato : 24-03-05 11:19

> Nej, Bo. Muslimer er ikke voldelige. Nogle mennesker er voldelige. Og
> nogle voldelige mennesker er muslimer.

"Måske var det slet ikke, fordi de to tyrkise fætre ville stjæle turistens
penge, at de, da det mislykkedes, stak ham ihjel som hævn. Måske var det,
fordi de var vrede over danskernes væmmelige fremmedhad." Politiken (ironisk
læserbrev) 24 marts 2005

Sproget bliver tungt hvis forbehold skal med hver gang - og alle ved at
fætrene der nu udvistes er ikke gennemsnits-muslimer

> Det gør jeg. At du besmykker dit muslimhad med "ædle" motiver, gør det
> ikke mindre ondt at forjege mennesker fra deres hjem blot på grund af
> deres religion.

Vi er alle egoister og forfængelige. Men som Mark Twain skriver så er det
konkurrencelyst, der får heste til at løbe hurtigt.

Ikke "Let the best man win", men LAD DE BEDSTE ARGUMENTER VINDE DEBATTEN."

Kariker du blot mine altruisme-fyndord fra Bentham, Glistrup og andre store
tænkere som "ædle" men debattens uskrevne lov er at analysere, hvad skaber
trivsel.Ikke at profilere sig som etisk overmenneske.

> Hvis ikke sætningen "Muslimer er voldelige" er udtryk fot et "overfladisk
> fjendebillede", hvad vil du så kalde det?

Hvis jeg skriver "Fynske piger er smukke" så er det ikke had mod sjællandske
og jyske piger. Alt sproglig formulering rummer forenkling. Tjæk Danmarks
Statistik om indvandreroverkriminalitet, hvis du vil finde hvormange
undtagelser der er fra min "firkantede Ekstrablads-overskrift" som du vælger
at misforstå som at _alle_ muslimer er voldelige.
Jeg ved godt at gamle koner og babyer og ganske mange unge muslimer ikke
knivstikker og ikke tager alt i koranen alvorligt - lige nu hvor taquia
krævere lav profil.

OM DE KORTE FYNDORDS OG ANDRE SPROGLIGE FORENKLINGER: "Jeg frygter vi ikke
slipper af med gud, fordi vi stadig tror på grammatikken" Nietzsche

Avusiversjrufter bør lære dig, at citat-udpluk kan ikke stå¨alene. I avisen
er det nemt at skanne med over brødteksten. Folk med musikalitet og
situationsfornemmelse bruger intuition, når de tolker en kort sætning - og
sætter den ind i kontekst.

Fra : GB

Dato : 28-03-05 21:56

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Nej, Bo. Muslimer er ikke voldelige.

Det har du nemlig helt ret i, Vandmand. Muhamedister er ikke per se mere
voldelige end andre, de følger bare en voldelig og fascistisk
verdensanskuelse, nemlig islam.

--
"Propaganda does not deceive people; it merely
helps them to deceive themselves." Eric Hoffer

Fra : Per Vadmand

Dato : 28-03-05 22:44

"GB" <nonono@nospam.invalid> wrote in message
> [...]
>
> Det har du nemlig helt ret i, Vandmand. Muhamedister er ikke per se mere
> voldelige end andre, de følger bare en voldelig og fascistisk

Hold dog kæft med dit stupide ævl og se at blive voksen, Georg.

Per V.

Fra : GB

Dato : 28-03-05 23:55

> Hold dog kæft med dit stupide ævl og se at blive voksen, Georg.

Aha, vandmand. Du mener moské, at Islam er et ideelt system, som vi alle
hurtigst muligt skulle tilslutte os?

JIHAAAAD!!!

Fra : Croc®

Dato : 29-03-05 13:55

On 28 Mar 2005 20:56:17 GMT, GB <nonono@nospam.invalid> wrote:

>Det har du nemlig helt ret i, Vandmand. Muhamedister er ikke per se mere
>voldelige end andre, de følger bare en voldelig og fascistisk
>verdensanskuelse, nemlig islam.

Så må du jo være islamist.

Regards Croc®

Fra : Per Vadmand

Dato : 29-03-05 09:04

"GB" <nonono@nospam.invalid> wrote in message
> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Aha, vandmand. Du mener moské, at Islam er et ideelt system, som vi alle
> hurtigst muligt skulle tilslutte os?

At du ikke fatter, at man godt kan synes, at Islam er en tåbelig religion
uden at være rystende paranoid over for muslimer (og svine alle til med
grovheder, der ikke er det) bekræfter min oplevelse af din mentale alder som
omkring de seks år.

Og drop så den krydsposting til filmgruppen og bliuv i tåbe- jeg mener
politikgruppen, så jeg slipper for at læse dit ævl.

Per V.

Fra : GB

Dato : 29-03-05 13:58

> Og drop så den krydsposting til filmgruppen og bliuv i tåbe- jeg mener
> politikgruppen, så jeg slipper for at læse dit ævl.

Det var dig selv, som startede tråden ved at X-poste til dk.politik. Selv
tåbe.

Fra : Per Vadmand

Dato : 29-03-05 15:40

"Croc®" <sbm@pc.dk> wrote in message

> Så må du jo være islamist.

Nej, Georg er bare en trofast bærer af traditionerne fra vor ungdom, hvor
der stod i skolebøgerne, at spaniere var stolte, italienere tyvagtige, og
finner havde let til kniven. Den slags generaliseringer - ligesom "muslimer
er voldelige" - gør livet lettere, fordi man ikke behøver at tage stilling
til enkeltindivider, men allerede på forhånd har sat dem i bås. Det er lidt
det samme som astrologi.

Per V.

Fra : Per Vadmand

Dato : 29-03-05 15:41

"GB" <nonono@nospam.invalid> wrote in message
> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Det var dig selv, som startede tråden ved at X-poste til dk.politik. Selv
> tåbe.

Jeg har ikke krydspostet noget som helst, men jeg overser af og til, at
andre har gjort det. Jeg prøver at huske at se efter, men det sker, det
smutter. Beklager.

Per v.

Fra : GB

Dato : 29-03-05 16:15

> tyvagtige, og finner havde let til kniven. Den slags generaliseringer
> - ligesom "muslimer er voldelige" - gør livet lettere, fordi man ikke

Det er ikke det jeg skriver. Jeg skriver at IDEOLOGIEN islam i sin natur er
fascistisk. Se dig dog om i verden - uden lyserøde kontaktlinser på.

Fra : Bo Warming

Dato : 29-03-05 16:57

> [...]
> er
> fascistisk. Se dig dog om i verden - uden lyserøde kontaktlinser på.

I tyve år har norske kvinder vidst, at når de møder en nordmand er
sandsynligheden for voldtægt en milliontedel, men når de møder en
muhamedaner er den TYVE GANGE STØRRE

Ingen siger at alle de fremmede er voldelige. Alle ved at statistik og
gennemsnit er grunden til behov for øget agtpågivenhed - fx at tage en taxa
istedet for at gå i det gode vejr.

Liver havde en bedre kulør, før der åbnedes for folkevandring.

Den stress som den tyske besættelse skabte var bagateller sammenlignet med
hvad vi nu betaler endnu dyrere for over skattebilletten.

Selv i månederne omkring befrielsen var det folk, der selv søgte volden, der
ramtes og ikke andre, men nu gøres alle utrygge. En ensom cyklist på min
nabogade blev revet af cyklen og sparket i ansigtet og berøvet penge, mobil
og jakke af en muslimbande.

Fra : Bo Warming

Dato : 29-03-05 17:07

> [...]
> der stod i skolebøgerne, at spaniere var stolte, italienere tyvagtige, og

Nej - kære jævnaldrende Vadmand - det stod der ikke i nogen skolebøger i din
og min barndom.

Måske i dine bedsteforældres barndom og dengang var finner etc. matroser på
skibe og netop så statistisk farlige som skolebøgerne oplyste - folkeligt og
forståeligt.

Det kræver mod at oplyse om folkekarakter, men det rummer ofte sandhed, der
hæver sig over smalltalk
Alle der har haft en terning i hånden, forstår sandsynligheder og
gennemsnit.

"Tyskere er mennesker, der holder af orden i tingene. De er nærtagende, dybt
sentimentale og synes at befinde sig bedst, når de synger i kor, gør honnør
og adlyder ordrer. Mark Twain 1913

" Det nye Tyskland repræsentere et stort kvantum nedarvet og
opskolet dygtighed, således at det for en tid lang kan tillade sig at
forbruge den ophobede skat af kraft - endda ødselt. Det er ikke en høj
kultur, som med dette nye Tyskland er blevet herre, endnu mindre
en delikat smag, en fornem "skønhed"i instinkterne: men mere mandlige dyder
end noget andet land i Europa kan opvise. Meget godt mod og selvagtelse,
megen arbejdsomhed, megen udholdenhed - og et nedarvet mådehold, som snarere
har brug for sporen end hemskoen. Jeg tilføjer, at der her endnu adlydes,
uden at lydigheden ydmyger... Og ingen foragter sin modstander... Nietzsche
1886

"The Germans are too stupid for the loftiness of my spirit. Nietzsche 1885

"Otto Leisners uhøjtidelige fædreland tilhører de Osvald Helmuth-ætlinge,
som kom ind fra Korsbæk med Halfdan Rasmussens Fire-tog. Vore tilværelsers
livskvalitet bygger på fællestraditionerne herfra. De udløser ro, tryghed og
velvære i vort lille danske smørhul. Festligt, folkeligt og fornøjeligt vil
vi have det. At kede sig er noget af det værste." Glistrup1991

" At være dansker indebærer, at man har et ekstra pas til en god
modtagelse endre steder i verden. Margrethe II af DK

Danskerne er et udvalgt folk. De ved det bare ikke, og det er deres held.
Herbert Pundik

De vanskeligste år i en danskers liv er tiden, fra man forlader folkeskolen,
til folkepensionen kan hæves. Anonym

Det er utvivlsomt, at det danske folk i sin lidenhed er et højt begavet
folk. Georg Brandes

Du puslingeland, der hygger sig i smug, mens hele verden brænder om
din vugge. Jeppe Aakjær

Fem millioner mennesker? Dem må vi gøre noget for at bevare. Mao
Zedong(om danskerne)

I større og større dele af omverdenen er danmark at ligne ved et
stykke wiener-brød. Godt oppustet, masser af tomme kalorier, så
godt, så sødt - men ikke særlig sundt. Men hvad gør det? Bare vi
selv kan li' det Tøger Seidenfaden

Sandheden er, at danskerne hader genier, selv efter de er døde. Og hvorfor?
Fordi genialitet går over deres middelmådige borgerlige forstand.
Elsa Gress

Take it easy og spis brød til. Glistrup om danskhed

Vi ender som en flok folkedansere, hotelkarle og ludere, hvis vi ikke gør
noget ved det. Egon i Olsenbanden

Det havde måske været en lykke, om Karl Gustav havde indtaget København.
Faktum er, at de tre nordiske riger aldrig i deres histories forløb har
fundet deres Cavour eller Bismarck. Da sprogene endnu kun i ringe grad havde
sondret sig og nationalliteraturerne i deres stigende sproglige
forskellighed endnu ikke var til, havde foreningen været mindre vanskelig
end nu, hvor det gunstige tidspunkt synes forspildt. George Brandes

Thought I could organize freedomHow Scandinavian of me -- Björk

Den, som ikke forstår alvor, forstår ikke svensk. Gustaf af Geijerstam

Hvordan kan nogen styre et land, der har 240 forskellige slags ost. Charles
de Gaulle

Fra : Per Vadmand

Dato : 29-03-05 21:10

> [...]

> er
> fascistisk. Se dig dog om i verden - uden lyserøde kontaktlinser på.

Deu skrev ordret "muslimer er voldelige."

Tag de lortebrune skyklapper af.

Per V.

Fra : GB

Dato : 29-03-05 22:53

> Deu skrev ordret "muslimer er voldelige."

Nej, og jeg finder det faktisk bekymrende, at en selvudnævnt "litterat"
som dig ikke formår at læse indenad.

Tsk. Har man ikke pære, må man ævle.

Fra : Per Vadmand

Dato : 30-03-05 09:07

> Jeg skrev:
> "Det har du nemlig helt ret i, Vandmand. Muhamedister er ikke per se
> mere voldelige end andre, de følger bare en voldelig og fascistisk
> verdensanskuelse, nemlig islam."

Ja, det skrev du, da nogen havde kritiseret, at du skrev det andet.

Per V.

Fra : GB

Dato : 30-03-05 23:05

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i meddelelsen news:424a5e34$0
$73795$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Ja, det skrev du, da nogen havde kritiseret, at du skrev det andet.

Nej Vandmand. Det skrev jeg lige præcis som mit første indlæg i denne tråd.

Desuden har det altid været ideologien, og ikke menneskerne, jeg er imod.
Hvis en muhamedist kan finde ud af at holde sin religion som en privatsag,
er det helt ok med mig. Men hvis man tér sig som Hizb-ut-Tahrir-drengene,
Reino "Abdul Wahid" Pedersen og Musa Kronholdt, har man min fulde foragt.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 31-03-05 00:38

On 30 Mar 2005 22:04:39 GMT, GB <nonono@nospam.invalid> wrote:

> [...]
>Reino "Abdul Wahid" Pedersen og Musa Kronholdt, har man min fulde foragt.

Og det har Krarup og Langballe så vel også?

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : hoff

Dato : 22-03-05 12:57

> Nordmænd, svenskere og tyskere beundrer os for at være på forkant med at
> skabe størst mulig lykke for flest mulig - DF-oprøret skaffer DK mere
> respekt end HCAndersen gør

Respekt er det helt forkerte ord, "dårlig omtale" er det rette.

> Vi er et lysende eksempel til efterfølgelse og vi bør tage skridtet fuldt
> ud og udvise ikke kun de myrdende.

Hvem og hvordan?

Fra : Rune

Dato : 22-03-05 14:02

Hvad rager Danmarks internationale rygte os? Rent principielt og uafhængig
af sagen, så skal hvad andre folk tænker og gør vel ikke hindre os i at gøre
hvad vi syntes rigtigt.

Fra : Lasse

Dato : 22-03-05 09:07

> [...]

> slægtninge.
>
> Og jeg mener ikke, at man kan se bort fra "enkeltsager." Livet består

Det er så din holdning, men der er altså en hel del andre mennesker, som
mener, at det er et legitimt argument. Mht. enkeltsager vil disse altid
gøre billedet værre, end det i virkeligheden er. Hvorfor jeg ikke mener, at
man bruge den slags argumenter som kasteskyts mod systemet.
Desuden vil en optagelse af flytninge i Danmark efter min mening være en
kortsigtet løsning. På et tidspunkt vil landet jo være så fyldt af
mennesker, at der ikke kan komme flere ind, og de sidste flygtninge vil jo
så være overladt til sig selv.

mvh

Lasse

Fra : Per Vadmand

Dato : 22-03-05 10:15

> Det er så din holdning, men der er altså en hel del andre mennesker, som
> mener, at det er et legitimt argument.

Tal for dig selv. Antal gør ikke noget mere sandt.

Mht. enkeltsager vil disse altid
> gøre billedet værre, end det i virkeligheden er.

Nej. Enkeltsager viser, hvordan billedet er.

Hvorfor jeg ikke mener, at
> man bruge den slags argumenter som kasteskyts mod systemet.

Hvad skulle man ellers bruge. Hvis systemet fungerer umenneskeligt i
praksis, er teorien bag det uinteressant.

> [...]
> kortsigtet løsning. På et tidspunkt vil landet jo være så fyldt af
> mennesker, at der ikke kan komme flere ind, og de sidste flygtninge vil jo

Ja, og i 1800-tallet regnede man med, at samfundet ville gå i stå, når
gaderne blev fyldt med hestepærer. Uforbeholdne fremskrivninger af en
øjeblikkelig situation giver altid et falsk billede.

Per V.

Fra : Gert E. Johannesen

Dato : 22-03-05 21:33

> Tal for dig selv. Antal gør ikke noget mere sandt.
>
> Mht. enkeltsager vil disse altid
>
> Nej. Enkeltsager viser, hvordan billedet er.

Sikke noget vrøvl... Du vil altså mene, at en givet enkeltsag, som måske
repræsenterer 1% af tilfældene, vil vise det sande billede?? Hvis man finder
en enkeltsag, hvor det synes mere "menneskeligt" at udvise en person, så
ville den enkeltsag vel også vise hvordan billedet er?!?

GJ

Fra : Per Vadmand

Dato : 22-03-05 22:56

"Gert E. Johannesen" <SLETgerte@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> finder en enkeltsag, hvor det synes mere "menneskeligt" at udvise en
> person, så ville den enkeltsag vel også vise hvordan billedet er?!?

Det meget store antal "enkeltsager", hvor loven fungerer urimeligt, er en
tydelig indikator af, at der er noget galt. I Hårders tid bortforklarede han
mindst en gang om ugen nye tilfælde med, at det bare var "enkeltsager."

Per V.

Fra : Bo Warming

Dato : 17-03-05 17:12

En film der i løbet af de kommende år nok vil finde
> vej til gymnasiet.

Da jeg gik i gymnasiet læste man tekster, diskuterede kildekritik og søgte
at få struktur på lange historiske forløb og se en sag fra to sider.

Er vor tids gymnasium degenereret til at man passivt sidder og underholdes
af postulerende følelsespornografi?

En lærer der viste så uvidenskabelig film som denne ville blive fyret i min
tid.

Fra : Jonny Jensen

Dato : 17-03-05 19:10

> Da jeg gik i gymnasiet læste man tekster, diskuterede kildekritik og søgte
> at få struktur på lange historiske forløb og se en sag fra to sider.

Well, i vore da vises der også film, som understøtter undervisningen eller
viser en sag lettere end den er at forklare.

> Er vor tids gymnasium degenereret til at man passivt sidder og underholdes
> af postulerende følelsespornografi?

Ah, strammer du den ikke nu? Der Untergang er jo på ingen måde
følelsesporno. Den er ganske enkel, realistisk og upartisk - især det sidste
finder jeg lækkert, fordi historien om jødeforfølgelsen har vi jo hørt til
bevidstløshed.

> En lærer der viste så uvidenskabelig film som denne ville blive fyret i
> min tid.

En lærer, som gør i vores tid, ville ikke alene få ros af eleverne og deres
forældre, men også vise de unge mennesker fakta fra krigen, som de næppe
ville kunne tilegne sig, eller sætte sig så godt ind i, på anden vis.

Jonny.

Fra : Bo Warming

Dato : 18-03-05 04:36

> [...]
> deres forældre, men også vise de unge mennesker fakta fra krigen, som de
> næppe ville kunne tilegne sig, eller sætte sig så godt ind i, på anden

Idag skal alle have 15 minutters berømmelse og en studentereksamen trods at
de næsten ikke kan læse - så det er smart at vise voldspornofilm Så kan alle
snakke med Og der appeleres til følelser - ikke fornuft.

Der er realisme på ligegyldige områder i Untergang. Budskabet at Hitler var
mere sindsyg end Churchill er latterligt.
Sejrherrerne skriver historien

Alle skribenter her har lært sej dæmonisering af Nazi-toppen og tror på den
og bekræftes af filmen . Jeg kan lide sandhedssøgende historie og en alsidig
film som Hamsun-filmen kan med rette lærer-forklaring gøre gavn.
Denne film kan næppe reddes selv af godt lærersupplement.

Fra : Kim2000

Dato : 18-03-05 13:29

> [...]
søgte
> at få struktur på lange historiske forløb og se en sag fra to sider.

Dette kunne jo så repræsentere den ene side af sagen ikk´

> Er vor tids gymnasium degenereret til at man passivt sidder og
underholdes
> af postulerende følelsespornografi?

Det kommer så sandelig an på om man netop blot bruger den som
underholdning
eller om man aktivt bruger den i sin undervisning, der er faktisk udkommet
undervisningsmateriale til filmen både til 10. klasse og til gymnasiet.
Det
er ikke prangende materiale, men ganske udemærket. Man kan se det på:

http://129.142.12.139/deruntergang/

Endnu har jeg ikke forstået hvad det er, der får dig til at mene filmen er
historisk ukorrekt.

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 19-03-05 18:17

> Endnu har jeg ikke forstået hvad det er, der får dig til at mene filmen er
> historisk ukorrekt.

<joke> Det er fordi der jo ikke har eksisteret sådanne ting som holocaust og
kz-lejre! </joke>

Ej men spøg til side, så er mit gæt at netop sådanne elementer er delvist
grund til Bo ikke kan lide filmen.. Vi andre er jo blot med i en stor ond
konspirations-teori for at få Glistrup ned med nakken...

Sorry jeg kunne ikke lade være med at kommentere det

Mvh. Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 19-03-05 19:20

> <joke> Det er fordi der jo ikke har eksisteret sådanne ting som holocaust
> og kz-lejre! </joke>

Nogle få fangevogtere fra kz-lejre har efter krigen hævdet at adskillige
jøder var velklædte og velhærede (og det bekræftes af visse foto) - MEN
INGEN HAR BENÆGTET AT ARBEJDSLEJRENE VAR HÅRDE OG HAVDE ENORM DØDELIGHED,
altså at et holocaust eller folkemord fandt sted.

Omfanget har historikerne ikke sikker viden om og the establishments 6 mio
gæt er ikke velunderbygget

Vedr filmen "Swe Untergangs" overdrivelser, så handler de bl.a. om
usympatisk adfærd i nazitoppen. Krigen var sat på skinner af
Versaillesfreden og kunne ikke ende anderledes end den gjorde, og det er
urimeligt at opdigte sindsygdiagnoser vedr adfærden i de sidste dage i
Berlin

Ingen kilder tyder på, at der var de mange selvmord, som filmen blæser op
til en dominerende sag.

Et lille fremskridt ved filmen i forhold til de tidligere krigsfilm, er at
man ser nogle positive sider ved Hitler.

Her et citat fra Politikens omtale af filmen

Instruktøren Oliver Hirschbiegel om sin film "Der Untergang" om Hitlers
sidste dage: Jeg kan da godt forstå, at man helst ikke vil se Hitler som et
alimdeligt menneske. At der var tale om en ufattelig ondskab udefra. Men det
er bare ikke sandt. Millioner støttede den barbariske mand og hans
bevægelse. Det er nødvendigt at gøre sig helt klart. For når der kunne ske i
Tyskland, kan det ske alle steder. Brecht sagde således: "Skødet, som dette
kom fra, er stadig frugtbart." Lad det være en lektion for tyskerne - ja,
men for alle andre også. (Politiken)

Vi bør især analysere WW2-historien udfra Hannah Arendts og Camus ord om at
alle folk kunne have opført sig som tyskerne, hvis de kom i samme situation.

"The fault is in us" overskriften fra Arendt betyder ikke kun, at vi alle
har samme kim til ondskab. Ordet ondskab er meningsløst. for der er samspil
af mange faktorer og enkeltpersoner har aldrig været afgørende. Alle lande
kunne have gjort noget tilsvarende.

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 21-03-05 16:06

> [...]
> samspil af mange faktorer og enkeltpersoner har aldrig været afgørende.
> Alle lande kunne have gjort noget tilsvarende.

Der er jeg enig..

The Wave er forresten et poppet, men glimrende eksemepel

Mvh. Martin

Fra : Zeki

Dato : 18-03-05 15:02

"Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> skrev i en meddelelse
> Man kommer ikke udenom at Der Untergang er en brilliant film.

Enig.

> Udover en realisme der sjældent ses i krigsfilm

Jeg mener ikke at man kan kategorisere filmen som en krigsfilm. Den er et
godt stykke drama til gengæld, og ja, Bruno Ganz er ganske fremragende.
Traudl Junges nekrolog kan i øvrigt læses her:
http://www.guardian.co.uk/obituaries/story/0%2C3604%2C649745%2C00.html

Mvh
Zeki