Metroen i paris.
Fra : Kim Bengtsson

Dato : 17-03-05 14:27

Hej.

Min kæreste og jeg skal en tur til Paris i påsken. Vi vil hvis det er muligt
købe en uge billet el.lign til Metroen hjemmfra. Er der nogen der ved om det
overhoved er muligt og hvor det evt kan gøres.

På forhånd tak.

Mvh Kim

Fra : Susanne

Dato : 17-03-05 16:13

"Kim Bengtsson" <kim-frydendahl@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> overhoved er muligt og hvor det evt kan gøres.

Hejsa,

Jeg søgte på Metro + Paris på Google og fandt dette link :
http://www.ratp.info/informer/anglais/paris_visite.php

prøv at kigge lidt rundt på sitet, der står sikkert noget om køb hjemmefra,
men det ser ud til at det er nemt nok på stationerne.

Mvh.
Susanne.

Fra : Henrik Bøggild

Dato : 17-03-05 20:49

> [...]
det
> overhoved er muligt og hvor det evt kan gøres.

Vær opmærksom på, at nogle af "turist-tilbudene" ikke er særligt gode. Hvis
i er der fra mandag til søndag vil Carte Orange ugekort til zone 1-2 uden
tvivl være det bedste valg. Ubegrænset kørsel i en uge for EUR 15,40 pr.
snude. Kortet er så vidt jeg kan se, ikke omtalt på de engelske sider der
blev linket til i posten ovenfor, men du kan finde mere info på www.ratp.fr
(hvis du kan læse fransk).

Kortet er beregnet til de lokale, så du kan nogle gange opleve, at
personalet på stationen forsøger at sælge dig noget andet. Kan dog let
trækkes i en selvbetjeningsautomat.

Henrik

Fra : Michael Nørgaard And~

Dato : 18-03-05 10:44

Det er meget nemt blot at købe "un carnet" på stationerne, når I ankommer.
Her får I ti billetter (den sidste er gratis) og alt efter hvor mange dage I
er afsted rækker det fint til en tre dage for jer begge.

Carte Orange løber - så vidt jeg husker, kun fra mandag til mandag og kræver
pasfoto - så jeg synes lige man skal regne på om det kan betale sig

Gå en masse i byen - det er helt fantastisk og der er ALTID noget at se på -
og tag så metroen, når I skal på længere strækninger (ex til/fra hotellet
mv.).

Vi var afsted en uge sidste forår og brugte alene engangsbilletter - det
kunne fint svare sig.

Rigtig god tur.

Anne-Mette

Fra : Kim Bengtsson

Dato : 18-03-05 12:34

Hej igen.

Jeg vil lige takke jer for jeres gode råd og hjælp. Der er vist flere
løsninger og muligheder.

Fra : Coppi

Dato : 18-03-05 12:43

Hej Kim.

Jeg har været i Paris adskillelige gange og køber altid et " carnet".

Det kan ikke gøres nemmere og billigere.

De kan oven i købet, fandt vi ud af sidste gang ,også bruge i bybusserne.

Coppi

Fra : BearNice

Dato : 25-03-05 00:31

Nu er de jo rejst, men til andre som skal til Paris, København eller
andre byer, og som har en Palm, PocketPC el. Smartphone så vil jeg
anbefale at I downloader programmet 'Metro' fra
http:www.nanika.net/metro. Det er gratis og bl.a. på dansk.
Brugte det selv bl.a. i Paris og det fungerer fantastisk. Selv konen
mente ikke hun kunne klare sig uden...
Tag en kig, også hvis du kun bruger Københavns metro.

Mvh. Bjørnar

On Thu, 17 Mar 2005 14:27:15 +0100, "Kim Bengtsson"