Flyve tur til NY med små børn!
Fra : MAG

Dato : 17-03-05 13:22

Hejsa!

Vi har fået mulighed for inden for de næste 17 mdr. at komme til New York,
bo gratis hos min fætter og kone som er udstationeret der. Men vi har 2 små
børn på henholdsvis 2 år og 3 mdr. Hvordan er det at have så små børn med ud
at flyve så langt? For det er ikke et alternativ at lade dem blive hjemme...

Håber der er nogen der har sådanne erfaringer som de vil dele ud af og gerne
hvis der er andet vi skal være opmærksomme på...

Med venlig hilsen
Maria

Fra : Sa

Dato : 17-03-05 13:50

Har selv erfaring for at små børn hyler specielt når flyet letter og når der
er lufthuller. Desuden på alle mulige andre tidspunkter.
Det er virkelig træls at høre på. Især på en 14 timer flyvetur.

Fra : Christian Catu

Dato : 17-03-05 15:25

On Thu, 17 Mar 2005 13:49:50 +0100, Sa wrote:

> Har selv erfaring for at små børn hyler specielt når flyet letter og når der
> er lufthuller. Desuden på alle mulige andre tidspunkter.
> Det er virkelig træls at høre på. Især på en 14 timer flyvetur.

14 timer? Det er sq da ikke the Spruce Goose de skal flyve med

Fra : Sa

Dato : 17-03-05 18:19

Har netop været i Thailand med masser af skrigende børn. Det var det jeg
mente :)

Fra : bingo

Dato : 17-03-05 16:07

On Thu, 17 Mar 2005 13:49:50 +0100, "Sa" <noemail@noemail.no> wrote:

>Har selv erfaring for at små børn hyler specielt når flyet letter og når der
>er lufthuller. Desuden på alle mulige andre tidspunkter.
>Det er virkelig træls at høre på. Især på en 14 timer flyvetur.

En tur til New York tager altså "kun" ca. 8 timer, hvis det er direkte
fra DK. Og forøvrigt findes der ikke noget , der hedder lufthuller men
turbulens.
Har fløjet manfge lange ture og set forældre med børn have en
problemfri tur. Jeg ville ikke betænke mig for at tage selv små børn
med. Men start og landing med trykken i ørene kan jo være ubehageligt
for et lille barn man ikke kan forklare, at de skal trykudligne, men
det er jo som regel hurtigt overstået.
Mogens

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 17-03-05 16:29

On Thu, 17 Mar 2005 16:06:40 +0100, bingo <hugo@tiptop.com> wrote:

> [...]
>med. Men start og landing med trykken i ørene kan jo være ubehageligt
>for et lille barn man ikke kan forklare, at de skal trykudligne, men

Trylkudligningen kan på spædbørn som regel klares ved at give det mad
(flaske/amme), hvor sugebevægelserne vil klare trykudligningen. Er
barnet snottet eller forkølet (uanset alder) er det en god ide med en
flaske næsedråber, som kan åbne luftvejen i næsen.

Fra : Daniel Birch

Dato : 17-03-05 18:22

> En tur til New York tager altså "kun" ca. 8 timer, hvis det er direkte
> fra DK. Og forøvrigt findes der ikke noget , der hedder lufthuller men
> turbulens.

Jeg købte en ost i går, som var fuld af turbulens

mvh
Daniel

Fra : bingo

Dato : 17-03-05 19:02

>Jeg købte en ost i går, som var fuld af turbulens

ja men det kommer der altså ikke huller i lufte af )))) Der findes
ikke huller i luften - men der findes masser af mennesker der tror,
der findes lufthuller. Men man oplever tit kold nedsynkende luft, som
kan flytte et fly ned, så det kan mærkes - meeeeen hul i luften
)))) Nå det var jo bare en sidebemærkning - vedkommende der
statede tråden er nok ligeglad med, havd det kaldes - bare ungerne får
en god flyvetur uden problemer.

hilsen fra Mogens

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 17-03-05 19:10

"MAG" <Maria@fredslund.biz> skrev....

> Men vi har 2 små
> børn på henholdsvis 2 år og 3 mdr. Hvordan er det at have så små
> børn med ud at flyve så langt?

Jeg har gode erfaringer med at flyve med børn fra ca. 5 måneders
alderen. Jeg siger ikke at det er usmart med yngre babyer, kun at jeg
ikke har erfaringer med mindre.

Men forberedelse er alfa og omega for en god oplevelse. Vær
indstillet på at hele turen kommer til at handle om børnene. Pak en
taske hjemmefra med det nødvendige: Mad, bleer, vådservietter, ekstra
tøj til 'uheld', snacks, noget at drikke, underholdning(her er det en
god idé med nye bøger og legetøj, som man ved vil beskæftige barnet
længe). Pas på med ting der let bliver væk, det er ikke nemt at ligge
og rode på gulvet mellem flysæder efter den manglende legoklods :)

Lav faste aftaler med hinanden om hvem der gør hvad. Sørg for
hviletid til hinanden. Forældre der skændes er en grim ting især i 10
km's højde.

Tal med luftfartsselskabet inden i bestiller biletter. Nogle har
særlige regler. F.eks. SKAL børn på skødet være fastspændt med en
særlig sele hos SAS. Man må som udgangspunkt ikke benytte sin egen
bæresele. Det besværliggører at man f.eks. tager et sovende barn med
ombord og lader det sove under flyets opstigning.

Andre har tilbud om en babylift på udvalgte sæder. Tjek
www.seatguru.com inden i bestiller biletter, så i undgår ubehagelige
overraskelser.

Under op- og nedstigning bør børnene tygge eller synke regelmæssigt
for at udligne tryk. Hvordan det smartest gøres med jeres børn ved i
nok bedst selv.

Det værste med små børn er faktisk hvis man skal skifte fly
undervejs. Sådan et par timer i en lufthavn hvor børnene ikke sådan
uden videre kan underholdes eller sove, kan være dræbende for ethvert
samvær med dem resten af dagen. Hvis man er nødt til det, bør man
tilstræbe en kort flyvetur først og den lange bagefter.

En flyvetur tærer på børn og gør dem trætte. Planlæg ingen
aktiviteter den første dag efter. Vær også opmærksom på at helt små
børn faktisk ikke påvirkes synderligt af jetlag.

Rigtig god tur!

Fra : Ole

Dato : 17-03-05 21:01

"MAG" <Maria@fredslund.biz> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Håber der er nogen der har sådanne erfaringer som de vil dele ud af og
> gerne hvis der er andet vi skal være opmærksomme på...

Hej Maria

Jeg mener, at alle uanset alder skal have deres eget pas. Reglerne kan du
finde på det danske Udenrigsministeriums hjemmeside og den amerikanske
ambassades hjemmeside. Jeg kan dem engang ved at søge på google på pasregler
og usa el lign.

Kun på 3 flyninger ud af de 40 jeg har været på har jeg erindring om børn
ombord. De 2 af dem var på godt 3 timer, og den sidste på 1½ time, hvor
kvinden, jeg sad ved siden af havde 2 børn på den alder. På intet tidspunkt
har jeg følt mig generet af børn ombord på fly. Du bør nok overveje at tage
noget med, som børnene kan lege med uden at skulle forlade sædet.

Ole

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 17-03-05 23:24

"Ole" <websurfer@webhiker.invalid> skrev....

> Jeg mener, at alle uanset alder skal have deres eget pas.

Det er korrekt. Pr. 1. oktober 2004 skal alle have deres eget pas.

Det koster 115,- kr. Husk både barn og et ordentligt foto.

Få det taget hos en proffessionel fotograf, da billedet skal leve op
til nogle bestemte krav. Jeg husker dem ikke præcist, men det er
noget med at det ene øre skal være synligt, og hovedet skal fylde så
og så meget. Vi fik dem taget om 2 gange, men gudskelov var det
gratis netop fordi vi havde valgt en der burde vide hvad han gjorde.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 19-03-05 13:03

Kent Oldhøj wrote:

> Vi fik dem taget om 2 gange, men gudskelov var det
> gratis netop fordi vi havde valgt en der burde vide hvad han gjorde.

Et smukt eksempel på et oxymyron!

vh
Jan

--
Rejsedagbog fra tur i SW-USA kan ses på
http://jan.boegh.net/Rejser.htm.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 19-03-05 15:02

"Jan Bøgh"

)

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 17-03-05 23:30

> [...]
>
> Håber der er nogen der har sådanne erfaringer som de vil dele ud af og
> gerne hvis der er andet vi skal være opmærksomme på...

Hej

sørg for, at komme til at fylde en række ud. Dvs. hvis I er tre, så få en
række med tre sæder. Der er ikke noget værre, end at sidde ved siden af
børnefamilier, hvor far og mor ustandseligt skal op og ned for at hente
utallige genstande i overhead rummet, og hvor børnene konstant flytter
rundt. Og hvor børnene taber alting ned for ens fødder... Jeg har prøvet at
sidde ved siden af den slags, og det trækker store veklser på tålmodigheden.
Jeg havde ikke en god tur, og jeg tror heller ikke børnefamilien havde det.
Værre er det dog at sidde ved siden af en, der har sit barn på skødet. Jeg
har prøvet en gang, hvor barnet egentlig var for stort til det. Det var et
helvede... Grædende børn har jeg aldrig haft tættere på end 5-6 rækker. Så
mit råd - fyld en sædde række ud.

Kennet