ATI Radeon forskelle, AllInWonder og skift~
Fra : Arne Rasmussen

Dato : 17-03-05 09:06

Er der nogen der kort kan foklare mig hvad forskellen er på ATI's
forskellige serier med henholdsvis (f.eks) 9600, 9600 XT, 9600 SE, 9600
PRO - synes det er svært at hitte rundt i - endvidere nogen der kan anbefale
et ATI AllInWonder kort under 1000 kr. Og så lige det sidste - er det en
stor videnskab at skifte køler på et grafikkort - har et Medion 9600 XT -
hvor køleren har sagt godnat - men har ingen anelse om hvor svært det er at
sætte en ny på - og om det overhovedet kan betale sig

På forhånd tak

Mvh
Arne Rasmussen

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 17-03-05 20:05

Arne Rasmussen skrev:
> Er der nogen der kort kan foklare mig hvad forskellen er på ATI's
> forskellige serier med henholdsvis (f.eks) 9600, 9600 XT, 9600 SE,
> 9600
> PRO - synes det er svært at hitte rundt i -

For ATI-kort gælder at hurtigst er XT, PRO, (blank), og langsommest er SE.

9200 SE og 9600 SE er for langsomme til at de kan anbefales til spil. Men
generelt gælder det at de dyrere kort er hurtigere (med mindre man f.eks.
vælger et kort som er på vej ud af markedet, som kun lagerføres få steder).

> endvidere nogen der kan
> anbefale et ATI AllInWonder kort under 1000 kr.

Vælg det All-in-wonder kort som passer dig hastighedsmæssigt. TV-delen er
der vist ikke den vanvittigt store forskel på. Nogle kort har radio, andre
har ikke. Nogle kort har medfølgende fjernbetjening, andre har ikke.

Softwaren der følger med til All-in-wonder kortene fungerer ok, men er,
ligesom alt andet TV-software jeg har prøvet, ikke uden bugs.

> [...]
> Medion 9600 XT - hvor køleren har sagt godnat - men har ingen anelse
> om hvor svært det er at sætte en ny på - og om det overhovedet kan

Blæseren på mit 9000 Pro AIW, har sagt godnat. Jeg har blot fastgjort en
anden blæser i passende nærhed af køleprofilen. Men mit kort udvikler ikke
voldsomme mængder varme, og kan næsten køre uden blæser.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Arne Rasmussen

Dato : 17-03-05 23:22

Takker for svarene - fandt en gammel cpu-blæser - det ser ud til at virke

Mvh
Arne Rasmussen

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 18-03-05 00:01

Arne Rasmussen skrev:
> Takker for svarene - fandt en gammel cpu-blæser - det ser ud til at
> virke

Husk at mærke efter om profilen bliver (for) varm, når du spiller.

mvh
Jeppe Seidelin Dam