Sommerhus i "Egense - Storevorde" erfaring~
Fra : rasmus

Dato : 16-03-05 19:02

Vi påtænker at leje et sommerhus en uge i juli i "Egense - Storevorde".

Er der noget den kender dette sted og er villig til at berette om deres
erfaringer?

Fra : Ole

Dato : 17-03-05 00:13

"rasmus" <emailTAGVÆK@sser.dk> skrev i en meddelelse
> Vi påtænker at leje et sommerhus en uge i juli i "Egense - Storevorde".
>
> Er der noget den kender dette sted og er villig til at berette om deres
> erfaringer?

Hej.

Jeg kender ikke det pågældende område, men du kan eventuelt søge sommerhuse
via udlejningsfirmaer, såsom Dancenter og Dansommer. Firmaer udlejer
sommerhusene for private, så de er ikke ejet af firmaer. Såfremt du kender
nogen, der har et sommerhus, kan du måske leje det direkte hos ejeren.
Fordelen her vil være, at du ofte kan hente en pæn rabat i forhold til
udlejning via et firma. Der kan dog være begrænsninger på, hvor mange uger
ejere selv kan "benytte" sommerhuset, så du kan risikere, at du ikke kan få
huset i den periode, du gerne vil.

Ole

Fra : Jan Hvillum

Dato : 20-03-05 21:01

I en meddelelse: Du_Zd.104793$Vf.4006444@news000.worldonline.dk, skrev
rasmus emailTAGVÆK@sser.dk:
> Vi påtænker at leje et sommerhus en uge i juli i "Egense -
> Storevorde".
> Er der noget den kender dette sted og er villig til at berette om
> deres erfaringer?

Tjah, mine forældre bor lige netop i Egense, men du er lidt sparsom med
oplysningerne om hvad i søger. Hvis i kan lide strand, er den nærmeste gode
strand Øster Hurup godt 15 km. derfra. "Stranden" ved Egense er et lavvandet
område.
Hvis I er til naturoplevelser, er der Lille Vildmose.
Hvis I tager færgen til Hals (kan være en oplevelse i sig selv) vil I opleve
en mindre dansk havneby, med det sommerliv der nu er sådanne steder.
Jeg personligt kan godt lide stedet, men kunne dog forestille mig, at nogle
ville finde det lidt dødt! Som sagt, det afhænger af hvad I søger.
--
Jan Hvillum