told/usa
Fra : karian.hp

Dato : 16-03-05 16:42

Hvad betyder dette ?

Clearing Goods Through Customs

- Registration for Dutiable Personal Articles Prior to U.S.
Departure
This is a prior to U.S. departure "Certificate of Registration" (CBP
Form 4457) for personal articles (cameras, laptops, etc). The
certificate provides proof of article ownership and therefore may
secure the article exempt of customs duties on U.S. reentry with
exceptions.

knud

Fra : Verner Johnsen

Dato : 16-03-05 18:26

On Wed, 16 Mar 2005 16:42:06 +0100, karian.hp <khp@hotmail.com> wrote:

> [...]
>certificate provides proof of article ownership and therefore may
>secure the article exempt of customs duties on U.S. reentry with

"Registrering af toldpligtige personlige ejendele før afrejse fra USA.
Dette er en før-US-afrejse "Registreringsblanket"(CBP Form 4457) for
personlige ejendele (Cameraer, laptopper osv). Blanketten yder
dokumentation for ejerskab af delene, og kan derfor, med undtagelser,
sikre fritagelse for toldafgifter ved genindrejse i USA"

Jeg tror ikke det er noget du skal spekulere så meget over, undtagen,
selvfølgeligt hvis du planlægger at bosætte dig derovre

--
Hilsen Verner

Fra : Daniel Birch

Dato : 16-03-05 21:32

"karian.hp" <khp@hotmail.com> wrote in message
> Hvad betyder dette ?

Det er skrevet til folk, som er bosat i USA. Men lad os vende det om, for
reglerne er sådan set de samme den anden vej.

Antag, at du rejser til USA på ferie. Du tager din bærbare med. Og
digitalkamera. Og videokamera. Og alt muligt andet gejl. Det må du
naturligvis gerne.

Men hvad så, når du kommer hjem? Du må ikke medbringe varer for mere end ca.
1300 kr. fra USA til Danmark, som du har købt derovre. Derfor kan det i
nogle tilfælde være en fordel for dig at kunne bevise, at alt det dér
elektronikgejl, som du slæber rundt på, faktisk er noget, du også havde med
derover. Og altså ikke noget, du har købt og pakket ud for at snige dig
gennem tolden.

I USA har de en blanket til formålet - det er dét, teksten handler om. Jeg
ved ikke, hvordan man griber det an hos de danske toldmyndigheder.

mvh
Daniel

Fra : mig

Dato : 16-03-05 23:03