PCIe x8 - er det normalt?
Fra : Esben von Buchwald

Dato : 16-03-05 12:54

Jeg har et MSI K8N-SLI motherboard, med et ATI Radeon X800XL kort... Det
kører fint, men noget som undrer mig er, at BIOS skriver PCIe Link
Width: x8 når jeg starter op.

Når jeg så kører CPU-z får jeg samme resultat:

http://memos.dk/sbn/pciex8.PNG

Det lille SLI switch-board er sat til at køre non-SLI, så jeg forstår
faktisk ikke hvad der er galt?

Fra : Villy Jensen

Dato : 19-03-05 11:09

> [...]
>
> http://memos.dk/sbn/pciex8.PNG
>
> Det lille SLI switch-board er sat til at køre non-SLI, så jeg forstår

Du skal da have TO ens PCI-e skærmkort for at køre SLI !!
Når du har ET kort skal SLI være slået fra (så det passer jo megetgodt).

Mon ikke 'Width' bliver til 'x16' når der kommer to skærmkort i?

Jeg mener ikke at der er noget galt med din opsætning.
Hvad er båndbredden på din aktuelle PCI-e bus?

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Vega

Dato : 19-03-05 11:15

"Villy Jensen" <diy4wd@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du skal da have TO ens PCI-e skærmkort for at køre SLI !!
> Når du har ET kort skal SLI være slået fra (så det passer jo megetgodt).
>
> Mon ikke 'Width' bliver til 'x16' når der kommer to skærmkort i?

Nej, det gør den ikke, da den vil køre 8x ved to skærmkort og 16x ved et
kort, så noget er der galdt.

Mvh. Vega.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 21-03-05 03:12

Esben von Buchwald wrote:
> [...]
>
> http://memos.dk/sbn/pciex8.PNG
>
> Det lille SLI switch-board er sat til at køre non-SLI, så jeg forstår
Jeg fandt ud af det, som jeg har skrevet under d.e.h.bundkort...

SLI-Switch boardet var ikke sat ordentligt fast

Fra : Thomas \(6100\)

Dato : 21-03-05 08:30

Hej,

det er altså ikke noget problem med kun et grafikkort, dvs.Du kører x16 med
et grafikkort?

mvh

Thomas