Fakturering af amerikansk kunde
Fra : Troels Arvin

Dato : 16-03-05 12:37

Hej,

Jeg skal have faktureret en amerikansk kunde. Er der noget, jeg skal være
særlig opmærksom på? - Jeg tænker: Er der mon særlige amerikanske
regler for, hvorledes en faktura skal være udformet?

Fra : Jonathan Stein

Dato : 16-03-05 14:56

Troels Arvin wrote:

> Jeg skal have faktureret en amerikansk kunde. Er der noget, jeg skal være
> særlig opmærksom på? - Jeg tænker: Er der mon særlige amerikanske
> regler for, hvorledes en faktura skal være udformet?

Det tror jeg ikke - når jeg har fået fakturaer fra amerikanske firmaer,
har de til forveksling lignet danske fakturaer skrevet på engelsk.

- Men husk SWIFT-kode og IBAN-nummer, hvis kunden skal betale med
bankoverførsel.

Husk også datoer i et format, som de forstår, se de ikke tror, at
betaling inden 12/4-2005 først er i december!

Angiv valuta (DKK eller USD?) - gerne ved hvert beløb. Og brug
amerikansk "." som decimaladskiller og "," som tusind-separator.

Det var hvad jeg lige kunne finde på.

M.v.h.

Jonathan

--
Nye produktpakker med mere diskplads, flere postkasser
mere trafik og flere domæner på samme hotel.

Fra : Claus Agerskov

Dato : 17-03-05 13:01

Jonathan Stein wrote:

> Husk også datoer i et format, som de forstår, se de ikke tror, at
> betaling inden 12/4-2005 først er i december!

ISO-standarden for datoer er ÅÅÅÅ-MM-DD fx 2005-12-31.

De herligste hilsner

Fra : :-\) Carsten

Dato : 11-04-05 05:17

> ISO-standarden for datoer er ÅÅÅÅ-MM-DD fx 2005-12-31.

Men er det asmerikansk skik at følge ISO-standard, elle burde man skrive
amerikanske dato-standard, for evt. at tage problem på forhånd!

Mange hilsner fra
Carsten
cjt@mailme(slet_dette_i_parantes).com

Fra : Troels Arvin

Dato : 11-04-05 09:27

On Mon, 11 Apr 2005 06:16:45 +0200, Carsten wrote:

> Men er det asmerikansk skik at følge ISO-standard, elle burde man skrive
> amerikanske dato-standard, for evt. at tage problem på forhånd!

Jeg plejer at skrive månedsnavnet med bogstaver for at undgå den slags
uklarheder.

Fra : :-\) Carsten

Dato : 11-04-05 05:17

> - Men husk SWIFT-kode og IBAN-nummer, hvis kunden skal betale med
> bankoverførsel.

Hvad er IBAN-nummer ?

Fra : Troels Arvin

Dato : 11-04-05 09:26