6600GT fryser maskinen i spil :o(
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 15-03-05 22:01

Jeg har installeret et Aopen 6600GT kort i stedet for mit gamle Radeon
9600pro. Når jeg prøver at spille NFSU2 eller UT2003 så fryser maskinen og
jeg er nødt til trykke på reset for at få liv i den igen.

Jeg har blot afinstalleret drivere til ATI kortet og så sat det nye kort i
og installeret sidste nye Nvidia drivere.

Er der nogen der har nogen ideer til hvad der kan være galt? Til alm. brug
(ikke spil) kører det upåklageligt. Men så snart der er noget der lugter af
spil vil maskinen ikke være med

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam

Fra : Woodi

Dato : 16-03-05 02:43

".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> (ikke spil) kører det upåklageligt. Men så snart der er noget der lugter

Kan jo være mange ting, enten er openGL eller anti-alising eller DirectX der
laver ged i 3D...
Og står skærmen til Plug&play eller standard og hvor mange Ram har du i ?

Vh. Woodi.

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 16-03-05 08:45

"Woodi" <woodimail@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> laver ged i 3D...
> Og står skærmen til Plug&play eller standard og hvor mange Ram har du i ?

Jeg har to 17" tft skærme på og de står begge i Plug&Play. Maskinen er en P4
3.0 med 1 GB ram. Kan det være gamle filer fra ATI som ikke er fjernet trods
det at maskinen meldte ud at alt omkring ATI blev fjernet? Hvis det er
openGL, anti-alising eller DirectX, hvordan tester og retter jeg det? Jeg
når ikke at komme ind i spillene, så jeg kan ændre f.eks. anti-alising inde
i spillet

Fra : Woodi

Dato : 16-03-05 12:58

> [...]
> openGL, anti-alising eller DirectX, hvordan tester og retter jeg det? Jeg
> når ikke at komme ind i spillene, så jeg kan ændre f.eks. anti-alising

ATI lægger som regel 2 til 3 underprogrammer ind og dem må du ind og fjerne
i kontrolpanelet først.
Derefter ville jeg nok lige tjekke Nvidia´s flerskærmevalg - spredning af
billed..
Måske også prøve med bare en skærm i første omgang!..
eller prøv lige at tjekke med denne - den kan fortælle om der er
funktionsfejl.

http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en&pageid=3

Vh. Woodi.

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 16-03-05 15:20

"Woodi" <woodimail@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> ATI lægger som regel 2 til 3 underprogrammer ind og dem må du ind og
fjerne
> i kontrolpanelet først.

Der er ikke spor af mere ATI - der var sådan en afinstallerings-fætter som
fortalte at den fjernede alt ATI relateret fra computeren.

> Derefter ville jeg nok lige tjekke Nvidia´s flerskærmevalg - spredning af
> billed..
> Måske også prøve med bare en skærm i første omgang!..

Prøver at sætte det op med kun én skærm lidt senere i dag.

> eller prøv lige at tjekke med denne - den kan fortælle om der er
> funktionsfejl.
>
> http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en&pageid=3

Denne melder ikke nogen fejl.

Fra : René Lønstrup

Dato : 16-03-05 17:30

..°o.O Thomas O.o°. wrote:
> Kan det være gamle filer fra ATI som ikke er
> fjernet trods det at maskinen meldte ud at alt omkring ATI blev
> fjernet?

Det kan det sagtens være. Standard afinstalleringen er ikke alt for
effektiv, og der ligger ofte småting tilbage som kan forstyrre senere
hen. Jeg vil anbefale dig at finde et program til dybdegående
afinstallering / regøring af de gamle drivere. Personligt bruger jeg et
der hedder Driver Cleaner..

--
Mvh René Lønstrup
web: http://www.rel7star.dk?r=usenet

Fra : Sune Salminen

Dato : 01-04-05 18:48

..°o.O Thomas O.o°. wrote:
> [...]
> brug (ikke spil) kører det upåklageligt. Men så snart der er noget
> der lugter af spil vil maskinen ikke være med

Jeg tror dine spil stadig tror at der sidder et ATI kort i din PC.

Prøv at fjerne konfigurationsfiler (hvis du kan luge ud hvad det er for
nogle) så alle grafikindstillinger bliver sat tilbage til standard,
eller kør spillenes 'setup' program igen, hvis de har sådan et.

Som en sidste udvej kan du afinstallere og installere spillene igen.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk