Powerpoint spørgsmål
Fra : Henrik Madsen

Dato : 15-03-05 15:41

Hej

Den langhårede er ved at lave et projekt til seminariet hvor de bruger
powerpoint til at køre et slideshow.

Der er bare et problem med det..

Hun kan godt få den til at spille noget musik når hun viser en slide
men musikken forsvinder når den næste slide vises.

Hvordan laver hun musikken global så den kører i baggrunden mens alle
slides vises ?

Henrik

Fra : Jan Kronsell

Dato : 15-03-05 16:49

"Henrik Madsen" <hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men musikken forsvinder når den næste slide vises.
>
> Hvordan laver hun musikken global så den kører i baggrunden mens alle

Musikken indsættes på den første slide. Klik på lydikonent. Højreklik og
Vælg Brugerdefineret animation. Vælg Indstillinger for Effekt. Sæt lyden til
at stoppe efter det antal dias, der er i præsentationen. Er musikken ikke
langnok så højreklik igen. Vælg denen gang Rediger lydobjekt. Sæt flueben i
gentag til showet afbrydes.

Jan

Fra : Henrik Madsen

Dato : 16-03-05 16:51

On Tue, 15 Mar 2005 16:49:24 +0100, "Jan Kronsell"
<kronsell(removebeforesend)@adslhome.dk> wrote:

> [...]
>langnok så højreklik igen. Vælg denen gang Rediger lydobjekt. Sæt flueben i

Hej Jan

Mange tak for svaret...

Nu er der så opstået endnu et problem..

Hun har et videoklip som skal vises i en af de slides der er ..

Dette går sådan set også godt nok men da det hele skal afleveres som
een fil har hun lige det lille problem at hun ikke kan få powerpoint
til at gemme videoklippet sammen med resten af powerpoint
præsentationen..

Altså det hun gerne vil er at have filmen indlejret i den fil de skal
aflevere, som det er nu skal den have den CD-ROM som filmen kom fra i
maskinen for at den gider spille videoklippet..

Har forsøgt noget med clip organizer og noget men kan ikke få den til
det ???

Henrik

Fra : Jan Kronsell

Dato : 16-03-05 20:20

> [...]
> maskinen for at den gider spille videoklippet..
>
> Har forsøgt noget med clip organizer og noget men kan ikke få den til

Hej Henrik

Sorry. Can't be done. PP kan kun linke til videoklip, ikke indlejre.

Jan

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 16-03-05 20:45

> [...]
> maskinen for at den gider spille videoklippet..
>
> Har forsøgt noget med clip organizer og noget men kan ikke få den til

Der kan laves en såkaldt rejsepræsentation, det muliggør afspilning af
præsentationen på en anden computer. I denne præsentation gemmes
film/videoklippet sammen med præsentationen.

Hans-Jørgen

Hjemmeside:
http://home4.inet.tele.dk/sindholt/

Fra : Jan Kronsell

Dato : 16-03-05 21:34

"Hans-Jørgen Sindholt" <sindholt@FJERNESparadis.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> præsentationen på en anden computer. I denne præsentation gemmes
> film/videoklippet sammen med præsentationen.

Men når det pakkes ud er det igen i flere filer.

Jan

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 16-03-05 23:19

"Jan Kronsell" <kronsell(removebeforesend)@adslhome.dk> skrev i en
meddelelse news:423897bb$0$58917$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Men når det pakkes ud er det igen i flere filer.
>
> Jan

Det er fuldstændig rigtigt, men det er jo den eneste måde, hvorpå man kan
"transportere" en præsentation.
Dog har jeg engang prøvet at pakke en rejsepræsentation sammen i en
"zip-fil". Det gik meget godt. Og præsentationen var fuldt funktionsdygtig
efter "udpakningen". Men se, det er jo en anden historie.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 16-03-05 23:37

> [...]
> "zip-fil". Det gik meget godt. Og præsentationen var fuldt funktionsdygtig
> efter "udpakningen". Men se, det er jo en anden historie.

Du kan faktisk godt "transportere" en præsentation som separate filer. Du
skal bare sørge for, at de kommer til at ligge på samme placering på den nye
pc

Jan

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 17-03-05 08:19

"Jan Kronsell" <kronsell(removebeforesend)@adslhome.dk> skrev i en
meddelelse news:4238b47d$0$58999$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
> skal bare sørge for, at de kommer til at ligge på samme placering på den

Ja, det ved jeg godt. Jeg har lavet så ganske forskrækkeligt mange
præsentationer i Power Point. Men jeg har umiddelbart ikke tænkt på dit her
citerede forslag. Rejsepræsentations-funktionen er vældig smart og let at
bruge.
Det med at få placeret de "løse" filer på rette vis (samme sted) i en ny
computer ved flytning af en præsentation, synes jeg nok kan give lidt ekstra
arbejde, hvorfor jeg selv i hvert fald tidligere har brugt
rejsepræsentationen til den funktion. Nu anvender jeg netværket til det, men
alligevel.