Duer et fx5200 ikke på en AMD ??
Fra : Kim

Dato : 15-03-05 15:25

Jeg købte for et stykke tid siden et Aopen FX 5200.
Men kunne ikke få det til at virke ordenligt, se evt. eks. på
http://k.b.steffensen.homepage.dk/page_01.htm , på en computer med en AMD
Athlon 1800 XP processer, jeg sådan set bundkortet skylden(ECS K7SA5), da
jeg har haft mange problemmer med det.
Jeg satte det så over på min egen maskine med en P4 processer og Epox
bundkort, det kørte helt fint.
Jeg blev efter et stykke tid så træt, af ECS bundkortet, at jeg skiftede det
ud med et Asrock K7VT4A+.
Så ville jeg prøve lykken igen med 5200 skræmkortet, men lige lidt hjalp
det.
Jeg har prøvet med forskellige drivere både nye som lidt ældre og direct 8.1
og 9.0 intet hjælper desvære.
Jeg har prøvet det både på win98 og XP home, resultatet er stadig det samme.
Det skal nok lige nævnes, hvis jeg eks. har et vindue åbent og scroller med
min mus så går skræmen i sort 1 eller 2 sek.
Hvad kan problemet være ?

Med venlig hilsen
Kim

Fra : FedeDorit

Dato : 15-03-05 15:30

"Kim" <vildsiFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> med
> min mus så går skræmen i sort 1 eller 2 sek.

Hvor stor strømforsyner har du??
Det virker fint på en AMD...Min bror kørte med et sammen med en Barton2500+
og nu sidder det sammen med en Duron 1200...

Fra : Kim

Dato : 15-03-05 15:44

"FedeDorit" <123@123.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor stor strømforsyner har du??
> Det virker fint på en AMD...Min bror kørte med et sammen med en
Barton2500+
> og nu sidder det sammen med en Duron 1200...

North Q 4000, 400 watt strømforsyning, men desunden er kortet passivt kølet
jeg jeg tror ikke det kan være det (desværre).

Hilsen Kim.

Fra : Peet

Dato : 15-03-05 17:57

> [...]
> bundkort, det kørte helt fint.
> Jeg blev efter et stykke tid så træt, af ECS bundkortet, at jeg skiftede

Hvorfor skal du absolut købte det allerbilligste man kan få for penge
Dermed ikke være sagt at det nødvendigvis giver flere problemer, men
100,- ekstra kan nogen gange være givet rigtig godt ud.

Fra : Kim

Dato : 15-03-05 18:56

> Hvorfor skal du absolut købte det allerbilligste man kan få for penge
> Dermed ikke være sagt at det nødvendigvis giver flere problemer, men
> 100,- ekstra kan nogen gange være givet rigtig godt ud.

Fordi der bliver normalt ikke spillet de store spil på den maskine, det er
min søn på 4 år der bruger den. Derfor har jeg ikke tænkt mig at offer det
helt store på den. Men jeg kan bestemt godt følge dig. Jeg mener bare, at
burde virke alligevel, eller skal jeg ud og købe et bedre bundkort unden at
vide om det vil rette fejlen ?

Fra : Peet

Dato : 16-03-05 19:48

> Fordi der bliver normalt ikke spillet de store spil på den maskine, det er
> min søn på 4 år der bruger den.

Ja OK det var heller ikke for at genere dit køb.
Har du prøvet at ændre på instillinger i BIOS vedr.
grafikkort. Dit bundkort understøtter vist kun 1,5 V AGP
hvilket dit grafikkort også skulle kunne klare.
Hardwaremæssigt skulle der ikke være nogen problemer for
at det skulle virke.

Fra : Kim

Dato : 16-03-05 20:05

> Ja OK det var heller ikke for at genere dit køb.<
Sådan var det heller ikke forstået.*SS*

> Har du prøvet at ændre på instillinger i BIOS vedr.
> grafikkort.<
Jeg har prøvet både med auto set og manuelt, det virkede desværre lige lidt.

>Dit bundkort understøtter vist kun 1,5 V AGP
> hvilket dit grafikkort også skulle kunne klare.<

I det spørgsmål er jeg lidt usikker, for er det ikke sådan at 8x agp er 1,5
V og 4 x agp er 3,3V eller er der noget jeg har misset der ?

Hilsen Kim

Fra : Peet

Dato : 17-03-05 00:16

> I det spørgsmål er jeg lidt usikker, for er det ikke sådan at 8x agp er
> 1,5
> V og 4 x agp er 3,3V eller er der noget jeg har misset der ?

Jeg er heller ikke ekspert på det, men mener, at nogle bundkort kun
kan levere AGP ved 1,5 V som er standart ved 8X. Man kan så
alligevel vælge kun at køre 4X i BIOS, men stadigvæk kun ved
1,5V. Ved at det har løst problemer med nogle Radeon-kort.

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 16-03-05 11:22

> [...]
med
> min mus så går skræmen i sort 1 eller 2 sek.

Jeg kender en som kører med et FX5200 og en Sempron 2200+ og et ASUS A7V8X-X
bundkort uden de omtalte problemer. Vedkommende bruger nVidias driver til
Linux.

Men prøv evt kortet i en anden PC til at starte med for at udelukke at det
er en hardwarefejl på selve kortet.

Niels Dybdahl

Fra : Kim

Dato : 16-03-05 16:22

> [...]
> Linux.
>
> Men prøv evt kortet i en anden PC til at starte med for at udelukke at det

Jeg har prøvet det på min egen og der virkede det fint nok, men så snart jeg
sætter det over i sønnens, så er det at det går galt.

Hilsen
Kim

Fra : FedeDorit

Dato : 16-03-05 16:44

> [...]
> jeg
> sætter det over i sønnens, så er det at det går galt.

Så må det være det sønnens bundkort som er kaput...

Fra : Kim

Dato : 16-03-05 17:09

> "Kim" <vildsiFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så må det være det sønnens bundkort som er kaput...

Jeg har prøvet med 2 forskellige bundkort på hans maskine 1 ECS & 1 Asrock
begge med nøjagtigt samme resultat, sidst nævnte er nyt.

Hilsen Kim

Fra : FedeDorit

Dato : 16-03-05 20:07

> [...]
>

> Jeg har prøvet med 2 forskellige bundkort på hans maskine 1 ECS & 1 Asrock
> begge med nøjagtigt samme resultat, sidst nævnte er nyt.

Selv et nyt kan være defekt fra starten af..har selv oplevet det med et
splinternyt Soltek kort som var dødt ved ankomst...

Fra : Kim

Dato : 16-03-05 20:31

> Selv et nyt kan være defekt fra starten af..har selv oplevet det med et
> splinternyt Soltek kort som var dødt ved ankomst...<

Det har du desværre nok ret i.
Jeg prøver i skrivende stund med et Geforce2 mx/mx 400, med vellykket
resultat( set i forhold til kortet).
Men det køre jo også kun 4x AGP.
Så jeg tror ikke at bundkortet fejler noget.

Hilsen Kim

Fra : Kim

Dato : 17-03-05 17:04

> [...]
med
> min mus så går skræmen i sort 1 eller 2 sek.

Jeg har løst problemet, men hvad det var ved jeg ikke.
Lige nu et Sapphire radeon 9550 på maskinen og nu køre det som smurt i olie.
Jeg vil gerne takke for de forslag der er kommet.

Hilsen Kim

Fra : Brian Lund

Dato : 17-03-05 22:11

> [...]
med
> min mus så går skræmen i sort 1 eller 2 sek.

Det ligner meget de problemer man får hvis man har et geforce 4 TI-xxxx og
en driver der er lig med eller nyere end version 5x.xx! - Måske kan du prøve
med en ældre driver, men svjv. skal du minimum have en 5x.xx version for at
FX kortene er understøttet...

Det kan selvfølgelig også være noget andet ikke-driver relateret...

Brian

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-04-05 16:13

Brian Lund skrev:

> Det ligner meget de problemer man får hvis man har et geforce 4
> TI-xxxx og en driver der er lig med eller nyere end version 5x.xx! -

Det skal du nu ikke fortælle til mit GF4 Ti4200

Fra : Brian Lund

Dato : 04-04-05 07:30

> Det skal du nu ikke fortælle til mit GF4 Ti4200

Det er heller ikke sikkert at det sker altid, og med alle kort, og alle
drivere ;) - Men især i Battlefield 1942 har jeg oplevet problemer _mange_
gange med post-5x drivere!

Brian