Laver pickwick denne the
Fra : trolderik

Dato : 24-05-01 22:32

Jeg leder med lys og lygte efter en the der hedder "Rooibos" - jeg ved ikke
om Pickwick laver den ... jeg har ihvertfald ikke kunnet finde den i deres
sortiment på nettet.

Jeg har hørt at den skulle være god mod astma, depres. ect. ..... nogen
erfaringer ??

Er der nogen der ved hvor man kan få "snablen" i denne the ???

MVH
Trine

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 25-05-01 23:03

Tine Trolderik skrev:

> Jeg leder med lys og lygte efter en the der hedder "Rooibos"
>    [···]
> Er der nogen der ved hvor man kan få "snablen" i denne the?

Ja, den er ganske almindelig i både Sydafrika og Zambia, hvor den
drikkes som enhver anden te. Det eneste specielle jeg husker ved
rooibos, er at den (som navnet¹ også antyder) er rødlig i farven.

Herhjemme har jeg set den hos tehandleren ved Buddinge rundkørsel
(på kortet i lokaltelefonbogen står der "Buddinge Center").

// Klaus

¹) rooibos = (afrikaans) rødbusk

Fra : trolderik

Dato : 25-05-01 11:10

[cut]

> Herhjemme har jeg set den hos tehandleren ved Buddinge rundkørsel
> (på kortet i lokaltelefonbogen står der "Buddinge Center").

[cut]

Tak for svaret ........

Hmmm ... nu sidder jeg jo i Esbjerg ... sååå ... det er lidt langt for at få
the ... er der nogen der kender noget næmere Vesterhavet ??
MVH
Trine

Fra : Esben Grønborg Brun

Dato : 25-05-01 23:53

Rooibos kan fås hos Perchs tehandel i København (også som postordre
http://www.perchs-the.dk/)
Ellers kan du måske bruge denne liste over te-forretninger
http://hjem.get2net.dk/bnielsen/teadenmark.html

mvh Esben

trolderik <trolderik@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9emiq6$dbm$1@news.inet.tele.dk...