|
| PGO spørgsmål om levetid med tuncylinder? Fra : Henning Lund |
Dato : 15-03-05 09:11 |
|
Jeg er interesseret i at vide hvor mange km en PGO kan køre med en
tuncylinder inden lejerne i krumtappen står af. Er her nogen som gider
skrive lidt om hvad cylinder de har kørt med, og hvor mange km
cylinderne kørte inden evt. stempelringeskift, krumtapskift, cylinder
slidt op osv. osv?
--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg
| |
Kurt Kristiansen (15-03-2005)
| Kommentar Fra : Kurt Kristiansen |
Dato : 15-03-05 11:19 |
|
Hejsa Henning!
Jeg lægger ud med min T-rex som er standart bortset fra afstandsstykket som
er fjernet.
Har nu kørt 24.000 km med samme cylinder og stempel.
Skiftede stempelringe ved 20.000 km.
Hilsen
Kurt
"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse
news:4236987b$0$213$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jeg er interesseret i at vide hvor mange km en PGO kan køre med en
> tuncylinder inden lejerne i krumtappen står af. Er her nogen som gider
> skrive lidt om hvad cylinder de har kørt med, og hvor mange km cylinderne
> kørte inden evt. stempelringeskift, krumtapskift, cylinder slidt op osv.
> osv?
>
> --
> Mvh
> Henning Lund
> icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
> http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg
| |
Henning Lund (15-03-2005)
| Kommentar Fra : Henning Lund |
Dato : 15-03-05 12:06 |
|
Kurt Kristiansen skrev:
> Hejsa Henning!
>
> Jeg lægger ud med min T-rex som er standart bortset fra
> afstandsstykket som er fjernet.
>
> Har nu kørt 24.000 km med samme cylinder og stempel.
> Skiftede stempelringe ved 20.000 km.
Æv jeg tror du har misforstået spørgsmålet, det var med tuncylinder.
--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg
| |
Kurt Kristiansen (16-03-2005)
| Kommentar Fra : Kurt Kristiansen |
Dato : 16-03-05 08:57 |
|
Hejsa!
Næ, men vil det ikke være fint med en sammenligning?
Kurt
>
> Æv jeg tror du har misforstået spørgsmålet, det var med tuncylinder.
>
> --
> Mvh
> Henning Lund
> icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
> http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg
| |
Henning Lund (16-03-2005)
| Kommentar Fra : Henning Lund |
Dato : 16-03-05 09:24 |
|
Kurt Kristiansen skrev:
> Hejsa!
>
> Næ, men vil det ikke være fint med en sammenligning?
Jeg har selv 3 PGOér med en del km på bagen, og de har kørt afdroslet så
jeg ved så nogenlunde hvor mange km de kan på uden tun.
--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg
| |
Allan Riise (15-03-2005)
| Kommentar Fra : Allan Riise |
Dato : 15-03-05 11:44 |
|
"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse
news:4236987b$0$213$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jeg er interesseret i at vide hvor mange km en PGO kan køre med en
> tuncylinder inden lejerne i krumtappen står af. Er her nogen som gider
> skrive lidt om hvad cylinder de har kørt med, og hvor mange km cylinderne
> kørte inden evt. stempelringeskift, krumtapskift, cylinder slidt op osv.
> osv?
Yamaha FS1, selve motoren kørt +100.000 km.
Med "12.4 Hk" Tun, og Racer krumtap, +25.000 km. Dog med skiftede Stempler 2
gange, og stempelringe 4 gange, en gang lejer/simmerringe, omkring 10.000
km.
Nu under renovering, med ny Cyllinder, Athena! og stempel, topstykke.
( Ja, Athena er begyndt at lave dele til den gamle "racer", Endelig noget
ordentlig kram! )
Færdig hurtigst muligt
Allan Riise
| |
Henning Lund (15-03-2005)
| Kommentar Fra : Henning Lund |
Dato : 15-03-05 12:07 |
|
Allan Riise skrev:
> Yamaha FS1, selve motoren kørt +100.000 km.
>
> Med "12.4 Hk" Tun, og Racer krumtap, +25.000 km. Dog med skiftede
> Stempler 2 gange, og stempelringe 4 gange, en gang lejer/simmerringe,
> omkring 10.000 km.
> Nu under renovering, med ny Cyllinder, Athena! og stempel, topstykke.
> ( Ja, Athena er begyndt at lave dele til den gamle "racer", Endelig
> noget ordentlig kram! )
> Færdig hurtigst muligt
Æv jeg tror du har misforstået spørgsmålet, det var PGO som er lidt svær
at sammenligne med en gl. Yams.
--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg
| |
Allan Riise (15-03-2005)
| Kommentar Fra : Allan Riise |
Dato : 15-03-05 12:39 |
|
"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse
news:4236c49d$0$264$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Allan Riise skrev:
>
>
>> Yamaha FS1, selve motoren kørt +100.000 km.
>>
>> Med "12.4 Hk" Tun, og Racer krumtap, +25.000 km. Dog med skiftede
>> Stempler 2 gange, og stempelringe 4 gange, en gang lejer/simmerringe,
>> omkring 10.000 km.
>> Nu under renovering, med ny Cyllinder, Athena! og stempel, topstykke.
>> ( Ja, Athena er begyndt at lave dele til den gamle "racer", Endelig
>> noget ordentlig kram! )
>> Færdig hurtigst muligt
>
> Æv jeg tror du har misforstået spørgsmålet, det var PGO som er lidt svær
> at sammenligne med en gl. Yams.
Du vil måske ikke have et sammenligningsgrundlag?
Desuden så er dit spørgsmål svært at besvare, er det et "skod Tun" fra
T-Hansen, et Athena, Mallosi eller lignende du vil høre om?
T-Hansen Tun holder ikke så længe, man får hvad man betale for.
Er det med alm. Krumtap eller racerkrumtap er det med almindelige lejer,
eller er det med gode, evt. Carbon forstærkede lejer?
Hvad med simmerringe og tilkørselsforhold, hvilken karburator og dyse, især
de 3 sidste ting har enormt meget at sige ang. slid, for ikke at tale om
kørslesmåde som sådan, og hvor langt der køres i gennemsnit!
Du må specifisere dine spørgsmål, hvis du vil have specifikke svar, jeg
skrev for at du havde nogle tal at holde op imod, men dig om det, det er
åbenbart spild af tastaturakrobatik..
Allan Riise
| |
Henning Lund (15-03-2005)
| Kommentar Fra : Henning Lund |
Dato : 15-03-05 13:42 |
|
Allan Riise skrev:
> Du vil måske ikke have et sammenligningsgrundlag?
Jow jow det var bare PGO jeg gik lidt efter, da mange siger at de ikke
kan holde i lejerne, da de fra fabrikkens side skulle være ringere end
andre, så derfor gik jeg målrettet efter PGO
>
> Desuden så er dit spørgsmål svært at besvare, er det et "skod Tun" fra
> T-Hansen, et Athena, Mallosi eller lignende du vil høre om?
Tuncylindre generelt, bare for at høre hvad folk kan køre på sådan en
cylinder. Jeg har nemlig en knægt som engang vil invistere i en
cylinder.
> Du må specifisere dine spørgsmål, hvis du vil have specifikke svar,
> jeg skrev for at du havde nogle tal at holde op imod, men dig om det,
> det er åbenbart spild af tastaturakrobatik..
Næe du kunne bare have læst mit spørgsmål 2 gange
--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg
| |
Allan Riise (15-03-2005)
| Kommentar Fra : Allan Riise |
Dato : 15-03-05 14:47 |
|
"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse
news:4236d9b9$0$215$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Allan Riise skrev:
>
>> Du vil måske ikke have et sammenligningsgrundlag?
>
> Jow jow det var bare PGO jeg gik lidt efter, da mange siger at de ikke kan
> holde i lejerne, da de fra fabrikkens side skulle være ringere end andre,
> så derfor gik jeg målrettet efter PGO
>>
>> Desuden så er dit spørgsmål svært at besvare, er det et "skod Tun" fra
>> T-Hansen, et Athena, Mallosi eller lignende du vil høre om?
>
> Tuncylindre generelt, bare for at høre hvad folk kan køre på sådan en
> cylinder. Jeg har nemlig en knægt som engang vil invistere i en cylinder.
>
>
>> Du må specifisere dine spørgsmål, hvis du vil have specifikke svar,
>> jeg skrev for at du havde nogle tal at holde op imod, men dig om det,
>> det er åbenbart spild af tastaturakrobatik..
>
> Næe du kunne bare have læst mit spørgsmål 2 gange
Læste det op til flere gange, første gang da du postede det, anden gang der
jeg skrev svaret, og tredie gang da jeg postede svaret!
Allan Riise
| |
.\(5750\)giller (15-03-2005)
| Kommentar Fra : .\(5750\)giller |
Dato : 15-03-05 15:59 |
|
"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse
news:4236987b$0$213$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jeg er interesseret i at vide hvor mange km en PGO kan køre med en
> tuncylinder inden lejerne i krumtappen står af. Er her nogen som gider
> skrive lidt om hvad cylinder de har kørt med, og hvor mange km cylinderne
> kørte inden evt. stempelringeskift, krumtapskift, cylinder slidt op osv.
> osv?
>
> --
> Mvh
> Henning Lund
> icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
> http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg
t -rex 10.000 med 70cc cyll, top, racer vario uden nogen form for skift i
mellem, ved ikke hvad den har kørt siden de stjal den for 1 år siden ;-((
--
Hilsen Gilbert
( . ) ( . )
^
~~~~
http://www.roenhave.dk
| |
Henning Lund (15-03-2005)
| Kommentar Fra : Henning Lund |
Dato : 15-03-05 16:23 |
|
..(5750)giller skrev:
> t -rex 10.000 med 70cc cyll, top,
Okay hvilket mærke var cylinderen, alu eller jern?
--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg
| |
.\(5750\)giller (15-03-2005)
| Kommentar Fra : .\(5750\)giller |
Dato : 15-03-05 21:27 |
| | |
Henning Lund (16-03-2005)
| Kommentar Fra : Henning Lund |
Dato : 16-03-05 06:31 |
| | |
|
|