X800XL og refresh rate / custom opløsning
Fra : Esben von Buchwald

Dato : 16-03-05 00:51

Hej

Jeg har netop samlet mig en maskine med et MSI K8N-SLI mobo og et Club3D
Radeon X800XL kort

Det fungerer udemærket, men jeg kan overhovedet ikke få den til at køre
andet end 60Hz på min 19" CRT skærm. uanset hvad jeg vælger kører den
stadig 60Hz selv om den fx. viser 85.

Det er til at blive sindssyg af!

I øvrigt, er der ikke en metoder til at lave custom opløsninger, ligesom
i nvidias kontrolpanel? Vil gerne køre 1400x1050

Jeg kører med driver 6.14.10.6517 og har hentet den største pakke fra
ATI til Windows XP

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 16-03-05 03:14

nevermind, det ser sgu ud som om PowerStrip BÅDE klarede at lave den til
1400*1050 OG satte den til 85Hz som den skulle...
well jeg håber de kommer med min Dell 2005FPW i morgen så jeg slipper
for mere af den her slags pjat

Fra : Sune Salminen

Dato : 22-03-05 01:28

Esben von Buchwald wrote:
> nevermind, det ser sgu ud som om PowerStrip BÅDE klarede at lave den
> til 1400*1050 OG satte den til 85Hz som den skulle...

Jep. Der er ikke mange der ved det, men Powerstrip laver faktisk også en
fabelagtig kop espresso.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Brian Lund

Dato : 15-03-05 07:54

> [...]
>
> Det fungerer udemærket, men jeg kan overhovedet ikke få den til at køre
> andet end 60Hz på min 19" CRT skærm. uanset hvad jeg vælger kører den

Under avancerede indstillinger -> skærme -> indstillinger for din primære
skærm skal du slå "Anvend DDC-information" fra!

Alternativt kan du installere en driver til din skærm - det virker også ;)

Brian

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 16-03-05 09:19

> [...]
> skærm skal du slå "Anvend DDC-information" fra!
>
> Alternativt kan du installere en driver til din skærm - det virker også ;)

Hvor er det lige præcist?

Jeg går ind via Control Panel -> Display -> Settings -> Advanced -> Monitor

Er det properties jeg skal vælge der? Så kommer jeg ind på skærmens tab
fra device manager, men der står ik noget om DDC nogen steder... Jeg
mintænker lidt, at den DVI-VGA adapter jeg bruger, på en eller anden
måde har cuttet signalerne til DDC og lign.

Fra : Brian Lund

Dato : 15-03-05 17:47

> Hvor er det lige præcist?
>
> Jeg går ind via Control Panel -> Display -> Settings -> Advanced ->
Monitor

Ja det er der så ikke noget der hedder på min, hurra for dansk windows!

Nå men; højreklik på skrivebordet, egenskaber -> indstillinger ->
avanceret -> skærme -> og så trykker du på "skærm" - og dér kan du så slå
DDC fra!

Så må du frit oversætte til engelsk, eller installere OS i et ordentligt
sprog!

http://ecstatica.mine.nu/3pics/computer/DDC.jpg

Brian

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 15-03-05 15:38

Esben von Buchwald <use-net@rem_oVe-amokk.dk> crashed Echelon writing

> Date: Wed, 16 Mar 2005 00:50:36 +0100

Det er først onsdag imorgen.

--
Bjarke Andersen

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 17-03-05 01:53

Bjarke Andersen wrote:
> Esben von Buchwald <use-net@rem_oVe-amokk.dk> crashed Echelon writing

> Det er først onsdag imorgen.

Hvor har du den linje fra? ik noget jeg har skrevet, da... og min PC og
software plejer ik at have problemer med ugedage

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 16-03-05 02:00

> Hvor har du den linje fra? ik noget jeg har skrevet, da... og min PC og
> software plejer ik at have problemer med ugedage

Datoen på dit indlæg, du er en dag forud, hvilket gør dine indlæg ligger
øverst.

--
Bjarke Andersen