Gamle spil og 6600GT kort
Fra : Salmack

Dato : 14-03-05 23:20

Fik mig for en måneds tid siden et Leadtek 6600GT kort.

I går ville jeg spille et af mine yndlingsspil Star Trek Armada.

NEDTUR...

Spillet starter fint, men grafikken er sløret på skærmens øverste
halvdel med egen ghosting effekt. Ikke til at spille med.

Nogen der har nogle ideer til hvordan jeg kan komme til at spille?

Salmack

(Bruger Nvidia 66.93 drivere)

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 14-03-05 23:50

"Salmack" <Salmack_dk@yahoo.co.uk> wrote in message
> [...]
> halvdel med egen ghosting effekt. Ikke til at spille med.
>
> Nogen der har nogle ideer til hvordan jeg kan komme til at spille?

Jeg har selv haft et GeForce 6800 Ultra i et halvt år (indtil det døde for
nylig), og jeg havde en del problemer med lidt ældre spil. Jeg kan desværre
ikke hjælpe med det konkrete spil, men det du kan gøre er at:

1. Eksperimentere med forskellige drivere
2. Søge efter en patch til spillet
3. Skrive et indlæg på www.nvnews.net (største nVidia side på nettet)

GeForce 6600GT spillet bygger på en helt ny teknologi, som er væsentlig
forskellige fra de tidligere nVidia-kort, hvorfor der kan opstå problemer
med ældre spil. Det er desværre et af de negative sideffekter af
teknologiske udvikling.

Held og lykke
---
Anders

Fra : Brian Lund

Dato : 17-03-05 22:04

> [...]
> halvdel med egen ghosting effekt. Ikke til at spille med.
>
> Nogen der har nogle ideer til hvordan jeg kan komme til at spille?

Jeg ved at man i nogle spil får problemer med eks. GF4 TI-4200 og de nyere
drivere, og der skal man helt ned i version 4.xx før det virker igen!

Så er problemet med 6600 GT bare at det ikke er understøttet i de gamle
drivere (pre 6x.xx(?)), men prøv alligevel med nogle ældre drivere (hvor
6600 GT er understøttet)!

Brian