Manderlay
Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 14-03-05 21:44

Så trailer for Manderlay i biografen forleden. Og jeg glæder mig!
http://us.imdb.com/title/tt0342735/

Men er det ikke lidt lang tid at pine os, hvis det er korrekt at filmen
først får premiere til juni?
http://us.imdb.com/title/tt0342735/releaseinfo

I øvrigt er jeg skuffet over at von Trier har bukket under for presset
og har klippet æsel-scenerne ud.
Mon de kommer tilbage på dvd'en?

Mikkel
--
Mikkels Guatemala-sider:
http://lakjer.dk/mikkel/

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 15-03-05 15:35

On Mon, 14 Mar 2005 21:44:17 +0100, "Mikkel Møldrup-Lakjer"
<mikkel@fabel.dk> wrote:

>Så trailer for Manderlay i biografen forleden. Og jeg glæder mig!
>http://us.imdb.com/title/tt0342735/

Også jeg. Til at rakke den ned.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 15-03-05 16:04

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse

> Også jeg. Til at rakke den ned.

Det er jeg ikke i tvivl om

Bliver von Trier for dig så mon en "pleasing niggar" eller en "proudie
niggar"*?

Mikkel
*fra traileren

Fra : David Rasmussen

Dato : 15-03-05 18:15

Mikkel Møldrup-Lakjer wrote:

> Bliver von Trier for dig så mon en "pleasing niggar" eller en "proudie
> niggar"*?

Minder mig om Malcolm X og hans tale om "house negroes" og "field negroes".

/David

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 17-03-05 00:03

> Minder mig om Malcolm X og hans tale om "house negroes" og "field
> negroes".

Yup, også her. Han var vist en proudie niggar. "The only thing I like
integrated is my coffee".

Mikkel

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-05 21:38

"Mikkel Møldrup-Lakjer" <mikkel@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> Så trailer for Manderlay i biografen forleden. Og jeg glæder mig!
> http://us.imdb.com/title/tt0342735/

Jeg så en testvisning for et par måneder siden, og hvis du kunne lide
Dogville, vil du formentligt også nyde Manderlay. Den er provokerende
(formentligt endnu mere end Dogville), der er samme tørre humor og hele
set-up'et minder meget om Dogvilles.

Dog savnede jeg lidt Nicole Kidman, ikke fordi at Bryce Dallas Howard ikke
er god, men fordi det er samme rolle, og der gentagne gange refereres
tilbage. Endvidere var en af Dogvilles største forcer imo, at hver enkelt
bifigur træder så kraftigt frem - det manglede lidt ved Manderlay. Til
gengæld har Danny Glover hans bedste rolle i mange år.

Alt i alt en god film, der ikke helt når Dogville (ved første syn i hvert
fald). Og så glæder jeg mig til trilogiens afslutning - med Manderlays
slutning er deri hvert fald mulighed for en fed film.

Mvh Mikkel

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 17-03-05 00:00

"Mikkel Knudsen" <mikkel_knudsen[at]killamail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> fald). Og så glæder jeg mig til trilogiens afslutning - med Manderlays
> slutning er deri hvert fald mulighed for en fed film.

Tak for beskrivelsen, det lyder godt synes jeg. Hvornår mon vi kan vente
at se Wasington? IMDb kender den ikke endnu.

Mikkel

Fra : Anders

Dato : 22-03-05 21:27

>Men er det ikke lidt lang tid at pine os, hvis det er >korrekt at filmen
>først får premiere til juni?
>http://us.imdb.com/title/tt0342735/releaseinfo

Ja, 3. Juni.

- Anders