Ålens kuvøserov
Fra : Bo Warming

Dato : 14-03-05 20:09

60% af Avedøre Gymnasiaster er på FILMLINIE og Ålbæk hælder floskler ud af
ørerne om instruktør-gerning som menneskeret i teeanage-årene - alle har ret
til 15 minutters berømmelse.

Problemet er som med Mærsk's Operahus - publikum eksisterer intetsteds. De
vil se professionelt Hollywood og ikke dogmegylle hvor instruktør&lydmand
osv aldrig har lavet film før - og publikum vil altid vælge international
kvalitet på DVD fremfor nationalisme in nature

Det Kgl Teater der engang (før TV) viste de bedste skuespillere med de
bedste klassikere på alle scener HVER AFTEN, er for længst gået over til at
lade faciliteterne ligge brak 80% af tiden, fordi ingen gider komme, hvis
ikke det er tvang - skoleeskursion.Alligevel har man bygget ny prangende
opera, der vil stå tom såsnart nyhedens interesse har lagt sig.

Hvis gymasiaternes dyre filmproduktion-i-stedet-for-fristil skal få blot
lige så mange seere som medvirkende, skal man gøre som da
fredsdemonstrationer skete i 70erne - tvangsindlægge børnehavebørn (bl.a.
mine) til at være kanonføde og kede sig over hvad ikke rager dem.

Fra : Gainsbourg

Dato : 15-03-05 04:06

[snip]
> [...]
> hvis ikke det er tvang - skoleeskursion.Alligevel har man bygget ny
> prangende opera, der vil stå tom såsnart nyhedens interesse har lagt sig.

Ikke for totalt at ødelægge een af dine fordomme, men Danmark har altså et
af de bedste operaensembler i verden, som høster stjernanmeldelser verden
over for sine opsætninger. Både Det Kgl. Kapel, Solisterne og Det Kgl.
Teaters Operakor er i verdensklasse. Der har ikke været nogle tomme sæder i
Det Kgl. Teater til opera de sidste 15 år - de fleste billetter bliver revet
væk allerede under forsalget mange, mange måneder før selve forestillingen
og det er faktisk ofte et problem overhovedet at skaffe billetter, ligesom
det er svært at presse det nødvendige antal spilledage ind i teatret, da
huset er i brug hver aften. Faktisk er ensemblet så godt, at mange også
kommer hele vejen fra udlandet, for at høre opera i København. Og det faktum
at foreningen "Ung Opera" nu har 5000 engagerede, unge, opera-elskende
medlemmer, der flittigt bruger både begge vores store operahuse og de mindre
steder i København, siger lidt om, at opera er rigtig god underholdning,
såvel som en stærk og relevant kunstart, som bringer en masse mennesker en
masse glæde.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 15-03-05 18:52

On Mon, 14 Mar 2005 20:08:48 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

> [...]
>osv aldrig har lavet film før - og publikum vil altid vælge international
>kvalitet på DVD fremfor nationalisme in nature

Tænk, at den dag oprandt, hvor jeg skulle erklære mig 100% enig med Bo
Warming.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Per Vadmand

Dato : 15-03-05 19:38

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message >
> Tænk, at den dag oprandt, hvor jeg skulle erklære mig 100% enig med Bo
> Warming.

Bekymrer det dig slet ikke?

Per V.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 15-03-05 22:41

> Bekymrer det dig slet ikke?

Manden (Bo) kan jo også lide Simpsons, så måske kan man dele tanker om mange
ting, selvom man kan være døduenige på andre punkter.

Fra : Per Vadmand

Dato : 15-03-05 23:50

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote in message

> Manden (Bo) kan jo også lide Simpsons, så måske kan man dele tanker om
> mange ting, selvom man kan være døduenige på andre punkter.
Selvfølgelig. Jeg har såmænd selv været enig med Bo et par gange, men jeg
syntes, Niels fortjener at blive drillet lidt, når han bliver for
rindalistisk.

Per V.

Fra : ML-78

Dato : 16-03-05 17:27

Niels Søndergaard skrev:

> Tænk, at den dag oprandt, hvor jeg skulle erklære mig 100% enig med Bo
> Warming.

Det kan da ikke komme som nogen overraskelse. I har altid haft samme
rindalistiske indstilling til (film)kultur.

ML-78

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 17-03-05 00:30

On Wed, 16 Mar 2005 17:26:33 +0100, "ML-78"
<dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> wrote:

>Det kan da ikke komme som nogen overraskelse. I har altid haft samme
>rindalistiske indstilling til (film)kultur.

Du våser. Jeg går i modsætning til Rindal glad og gerne ind for
kontant kulturstøtte.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Kasper Aae

Dato : 16-03-05 22:16

On Tue, 15 Mar 2005 18:51:35 +0100, Niels Søndergaard

>Tænk, at den dag oprandt, hvor jeg skulle erklære mig 100% enig med Bo
>Warming.

Det er vel bare den om aberne og skrivemaskinerne om igen.

--
Kasper Aae

Fra : Peter Knutsen

Dato : 19-03-05 20:05

Niels Søndergaard wrote:

> Tænk, at den dag oprandt, hvor jeg skulle erklære mig 100% enig med Bo
> Warming.

Det sker - dog yderst sjældent - at galningen skriver noget
fornuftigt.

I øvrigt læste jeg netop på TV2s nyhedsside at dogme95
officielt er blevet erklæret død, af netop Hr. Aal og Hr.
Trier. Det gjorde mig rigtig, rigtig glad.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 20-03-05 05:04

On Sat, 19 Mar 2005 20:05:20 +0100, Peter Knutsen
<peter@sagatafl.invalid> wrote:

>I øvrigt læste jeg netop på TV2s nyhedsside at dogme95
>officielt er blevet erklæret død, af netop Hr. Aal og Hr.
>Trier. Det gjorde mig rigtig, rigtig glad.

Ja, det var godt, at komapatienten endelig fik fred.. Det ville klæde
Trier at bruge sit umiskendelige talent på nogle gode actionfilm nu,
om ikke for andet, så for at pisse på sine trofaste fans. Det ville
han utvivlsomt nyde.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Per Vadmand

Dato : 20-03-05 10:25

> [...]
> Trier at bruge sit umiskendelige talent på nogle gode actionfilm nu,
> om ikke for andet, så for at pisse på sine trofaste fans. Det ville

Hvorfor skulle han dog spilde sit talent på det. der er masser, der kan lave
gode actionfilm, og markedet er overmættet med dem. Men der er ikke mange,
der kan lave anderledes og skæve film så godt som Trier.

Per V.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 20-03-05 15:33

On Sun, 20 Mar 2005 10:25:09 +0100, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

>"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message

>Hvorfor skulle han dog spilde sit talent på det. der er masser, der kan lave
>gode actionfilm, og markedet er overmættet med dem.

Nå? Det er muligt, du har en bredere smag end jeg på det punkt, men
jeg synes bestemt ikke, markedet er overmættet med gode actionfilm.
Der er dæleme langt mellem snapsene for tiden.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : David Rasmussen

Dato : 20-03-05 10:31

Niels Søndergaard wrote:

> [...]
> Trier at bruge sit umiskendelige talent på nogle gode actionfilm nu,
> om ikke for andet, så for at pisse på sine trofaste fans. Det ville

Jeg vil hellere se ham lave en gedigen gyser.

/David