Rejse til Middelhavet i starten af juli
Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 14-03-05 17:36

Hej gruppe

En kammerat og jeg skal en tur sydpå i starten af juli og kunne godt bruge
lidt input til hvor der er godt at tage hen.

Vi er begge 23 år og faktorer der betyder noget for valget er: Mulighed for
at se noget, ikke-muslimsk land, lidt gang i den (a la Kos), gerne billig
sprut, mulighed for at komme lidt væk fra andre turister.
Vi har diskuteret lidt græske øer, bl.a. Korfu/Gouvia - nogle kommentarer
hertil?

Bulgarien er udelukket.

Forslag modtages med kyshånd.

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Martin Toulstrup

Dato : 15-03-05 08:47

"Simon Haugaard Pedersen" <spam@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sprut, mulighed for at komme lidt væk fra andre turister.
> Vi har diskuteret lidt græske øer, bl.a. Korfu/Gouvia - nogle kommentarer

Hej Simon,

Jeg vil foreslå Rhodos. Der er gang i den i den særlige bargade, hvor der
findes mange diskoteker, barer, klubber mv. Desuden er der den gamle bydel
fra middelalderen, sommerfugledalen mm. så der er også noget at kigge på.
Jeg var i 2001 med min herreloge dernede, og skal derned igen i år. Fuld
knald på i 14 dage.

MVH

Martin

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 16-03-05 14:41

"Martin Toulstrup" <webmaster@florida-usa.dk> wrote in

> [...]
> noget at kigge på. Jeg var i 2001 med min herreloge dernede, og skal
> derned igen i år. Fuld knald på i 14 dage.

Hej Martin

Tak for dit forslag, det er ihvertfald med i vores overvejelser. Kan du
sige noget om prisniveauet (mad, scooter-/MC-leje, øl, sprut, coke (ah det
er gas :), osv.) på øen?

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Martin Toulstrup

Dato : 18-03-05 11:23

> [...]

> sige noget om prisniveauet (mad, scooter-/MC-leje, øl, sprut, coke (ah det

Hey Simon,

Vi lejede en bil til ca. 100 euro for 1 uge, scootere er væsentligt
billigere.
Der er mange restauranter som serverer en buffet (alt hvad du kan spise) for
ca. 6 euro. Ellers ligger en Big Mac menu på ca. 3 euro og en 3 retters menu
ca. 10 euro.
I bargaden kan du få pizza slices til 1,50 - 2,50 euro om natten.

En drink på en af de mange barer/diskoer i bargaden koster ca. 3-5 euro og
øl ca. 1,50-2,50 euro.
En flaske ouzo koster i supermarkedet 3 - 7 euro, en flaske bacardi ca. 8
euro, og 5 stjernet metaxa ca. 13 euro.
Coke (hmm... hvorfor !?!) koster for ½ liter på restauranter ca. 1,50-3,00
euro og mellem ½ og 1,50 euro i supermarkedet.

En god side om Rhodos; http://www.rhodosinfo.dk/

Mvh Martin

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 18-03-05 17:41

> [...]
> Coke (hmm... hvorfor !?!) koster for ½ liter på restauranter ca.
> 1,50-3,00 euro og mellem ½ og 1,50 euro i supermarkedet.

Tak for dine info. Altid rart at have lidt styr på omkostningerne
dernede. Ærgeligt at Grækenland ikke er så billigt mere, men mon ikke vi
overlever.

Fint link! Takker :)

Rejsen er nu bestilt.

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Martin Toulstrup

Dato : 18-03-05 21:16

> [...]
>
> Tak for dine info. Altid rart at have lidt styr på omkostningerne
> dernede. Ærgeligt at Grækenland ikke er så billigt mere, men mon ikke vi

Ja det er rart at vide hvor meget man skal regne med at spare op, og jeg vil
give dig ret i at, Grækenland er blevet dyrt. Alle priser blev rundet op
(med meget rund hånd) ved euro indførslen, men der er stadig billigere end i
lille DK.

God rejse,

Martin

Fra : acilia

Dato : 16-03-05 16:02

Hej Simon
Jeg var engang med en veninde paa backpacking-tur til det graeske oehav.
Det vil da vaere ideelt for Jer- I behoeves jo ikke noedvendigvis at
sove paa campingplads - man kan sagtens finde vaerelser til leje paa de
forskellige oeer. Afhaengig af hvor lang tids ferie i har, saa er det
ideelt, for hvis I ikke syntes der sker nok paa een oe - tager I bare
faergen til den naeste.
Book billetter til Athen og saa tag faergen!

http://www.kandu.dk/

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 17-03-05 13:51

"acilia" <acilia.news@kandu.dk> wrote in news:42384b87$0$165
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> [...]
> faergen til den naeste.
> Book billetter til Athen og saa tag faergen!

Hej Acillia

Vi er lidt mere i humør til et alm. hotel og så bruge det som udgangspunkt
for ferien, så det bliver ikke backpack i denne omgang, men tak for
forslaget anyway :)

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Erik Larsen

Dato : 20-03-05 16:15

> [...]
>lidt input til hvor der er godt at tage hen.
>
>Vi er begge 23 år og faktorer der
>betyder noget for valget er: Mulighed for

Hej Simon.
Det eneste rigtige sted for Jer er simpelthen Hersonissos på Kreta.
Prøv at kigge på:
www.crete.dk
nyttige links
Hersonissos
Go' ferie

--
Erik
erecthion@mail.tele.dk

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 20-03-05 22:15

Erik Larsen <erecthion@ZG9FJmail.tele.dk> (slet ZG9FJ) wrote in

> Hej Simon.
> Det eneste rigtige sted for Jer er simpelthen Hersonissos på Kreta.
> Prøv at kigge på:
> www.crete.dk
> nyttige links
> Hersonissos
> Go' ferie

Hej Erik

Tak for dit forslag, vi har dog købt rejse til Rhodos :)

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen