Zagreb - et besøg værd?
Fra : Alice M

Dato : 14-03-05 15:53

Hej Gruppe

Min kæreste og jeg er faldet over nogle billige flybilletter til Zagreb -
men nu er spørgsmålet: Kan man få 10 dage til at gå i Zagreb og omegn, eller
skal man planlægge at tage mod Split og Dubrovnik? 10 dage er ikke lang tid,
men vi har desværre ikke mulighed for at være afsted længere.

Forslag til hoteller/bed+brekfast i Zagreb ønskes også :)

PÅ forhånd tak.

Alice M

Fra : Martin K. R.

Dato : 14-03-05 15:59

"Alice M" <pingu_82@yahoo.skidt> wrote in message
> [...]
tid,
> men vi har desværre ikke mulighed for at være afsted længere.

Jeg har kortvarigt (3 dage) været i Zagreb, og den er forbavsende
kosmopolitisk og 'storby-agtig'. I hvert fald blev alle mine fordomme om
kedelige triste byer i de tidligere "Sovjetstater" gjort grundigt til
skamme. København virkede faktisk ret provinsiel i sammenligning...

Martin

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-05 16:29

On Mon, 14 Mar 2005 15:58:58 +0100, "Martin K. R."
<mr@fjerndette-get2net.dk> wrote:

> København virkede faktisk ret provinsiel i sammenligning...

Gør den ikke det i de fleste sammenligninger?

Fra : Alice M

Dato : 14-03-05 16:49

"Martin K. R." <mr@fjerndette-get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kedelige triste byer i de tidligere "Sovjetstater" gjort grundigt til
> skamme. København virkede faktisk ret provinsiel i sammenligning...

Hej Martin

Sidste år var vi en tur i Warsawa, Krakow, Budapest, Prag og Bratislava
under en interrail tur. På den tur var det faktisk Bratislava der skuffede
mest - Her var det tydeligt at da tjekkeslovakiet blev delt var det Prag
der
havde "alle" pengene.. :)

Men Zagreb - bare der er noget at se på så er der da et besøg værd.

Må man være fræk og spørge hvor du boede der?

Alice

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Martin K. R.

Dato : 14-03-05 19:19

> [...]
>
> Men Zagreb - bare der er noget at se på så er der da et besøg værd.
>
> Må man være fræk og spørge hvor du boede der?

Det må du godt. Jeg boede privat hos venner, så det var billigt

Martin

Fra : John

Dato : 14-03-05 17:46

"Alice M" <pingu_82@yahoo.skidt> skrev i en meddelelse
> [...]
> men vi har desværre ikke mulighed for at være afsted længere.
>
> Forslag til hoteller/bed+brekfast i Zagreb ønskes også :)

Jeg vil mene man får svært ved at få 10 dage til at gå i Zagreb. Så stor er
byen heller ikke.

Jeg var der i sommers og 4-5 dage kan man godt få til at gå der. Zagreb er
en hyggelig by og folk er generelt meget venligstemt over for turister.

Jeg ville helt klart lave en tur til både Dubrovnik og Split, samt til
http://www.np-plitvicka-jezera.hr/default.aspx?lan=en

Dubrovnik er dyrt men også en oplevelse - og helt klart et besøg værd.

Det er let, og ikke særlig dyrt at rejse rundt med bus i Kroatien. Oftest
køres der i moderne turistbusser på de længere strækninger. Forvent dog ikke
at kunne bruge toilettet ombord på bussen.

Der er en række gode links om Kroatien her:
http://www14.brinkster.com/jnana/croatia.htm

I Zagreb boede jeg her: http://www.accommodation-mare.com/

Mvh

John