Popup i Flash
Fra : Peter Fosse

Dato : 14-03-05 15:11

Hvordan linker man til et popup vindue i Flash?

Jeg vil gerne have at når man trykker på en tekst kommer der et
dire´kte popup vindue, er det muligt?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Schouenborg

Dato : 14-03-05 23:30

<klip>
> Jeg vil gerne have at når man trykker på en tekst kommer der et
> dire´kte popup vindue, er det muligt?

Du skal nok se nærmere på getURL kommandoen. Nedenstående eksempel åbner et
nyt vindue, og henter Macromedias hjemmeside:
getURL("http://www.macromedia.com/",_blank);

Mvh,
Schouenborg

Fra : Peter Fosse

Dato : 15-03-05 16:22

Schouenborg wrote in dk.edb.internet.webdesign.flash:
> [...]
>
> Du skal nok se nærmere på getURL kommandoen. Nedenstående eksempel åbner et
> nyt vindue, og henter Macromedias hjemmeside:

Tak for din hendvedelse, men forstår det ikke helt..
For kan ikke skrive Koder ind da jeg arbejder i Swish, så kan jeg kun skrive i
URL link og er i tvivl om hvad jeg skal skrive der...

Fra : Schouenborg

Dato : 15-03-05 21:52

<klip>
> Tak for din hendvedelse, men forstår det ikke helt..
> For kan ikke skrive Koder ind da jeg arbejder i Swish, så kan jeg kun
> skrive i
> URL link og er i tvivl om hvad jeg skal skrive der...

Du skrev ikke i dit oprindelige indlæg at du arbejder med flashfiler i
Swish. Da jeg ikke kender programmet, kan jeg desværre ikke hjælpe dig med
det.
Nedenstående link er fundet på groups.google.com, og det kan måske hjælpe
dig videre:
http://kortlink.dk/pby

Mvh,
Schouenborg

Fra : Peter Fosse

Dato : 16-03-05 18:12

> [...]
> det.
> Nedenstående link er fundet på groups.google.com, og det kan måske hjælpe

OKay men tak for hjælpen :)

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 16-03-05 15:51

"Peter Fosse" <Peter.fosse@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for din hendvedelse, men forstår det ikke helt..
> For kan ikke skrive Koder ind da jeg arbejder i Swish, så kan jeg kun
skrive i
> URL link og er i tvivl om hvad jeg skal skrive der...

Du kan godt tilføje scripts... under fanen "script" skal du bare tilføje:

on (press) {
getURL("www.mitdomain.dk","_blank");
}

Om du så vælger at lave tekste til et link eller ej er ligegyldigt

--
Mikkel

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 16-03-05 15:54

"Mikkel Gottlieb" <slupper@slupper.dkX> skrev i en meddelelse

> on (press) {
> getURL("www.mitdomain.dk","_blank");
> }

Iøvrigt skal du vistnok angive hele stien til dokumentet (altså med
fil.html på )

--
Mikkel

Fra : Peter Fosse

Dato : 16-03-05 21:44

Tak for hjælpen :)

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 16-03-05 20:24

> Jeg vil gerne have at når man trykker på en tekst kommer der et
> dire´kte popup vindue, er det muligt?

Jeg har undersøgt det nærmere og hvis du gerne vil have et popup vindue i en
forudbestemt størrelse skal du under script putte følgende ind:

on (press) {

javascript("window.open('http://www.mitdomænedk/fil.htm','st','width=500,hei
ght=550,resizable=no,scrollbars=no,toolbar=no,top='+((screen.availHeight/2)-
(550/2))+',left='+((screen.availWidth/2)-(500/2))+'');");
}

(Du skal lige sætte den til expert og ikke guided )

--
Mikkel

Fra : Peter Fosse

Dato : 16-03-05 21:45

Tusind tak for hjælpen :)

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 16-03-05 23:15

> [...]
ght=550,resizable=no,scrollbars=no,toolbar=no,top='+((screen.availHeight/2)-
> (550/2))+',left='+((screen.availWidth/2)-(500/2))+'');");

Og så kan du i det nye vindue lave en

on (press) {
javascript("window.close();");
}

På samme måde og man kan dermed lukke vinduet

--
Mikkel

Fra : Peter Fosse

Dato : 17-03-05 14:16

Heey Mikkel...

Kan du ikke prøve at guide mig igennem Swish og sige hvad jeg skal?
Altså hvordan jeg skal sætte den der javakode ind og prøv lige at skrive koden
igen...

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 17-03-05 14:39

> [...]
>
> Kan du ikke prøve at guide mig igennem Swish og sige hvad jeg skal?
> Altså hvordan jeg skal sætte den der javakode ind og prøv lige at skrive

Jeg kan da prøve

Jeg har smidt en hurtig guide ind her http://www.slupper.dk/swish/. Den er
med billeder så giv den lige tid til at loade

--
Mikkel

Fra : Peter Fosse

Dato : 17-03-05 14:54

Heey Mikkel :)

Tusind tak for din flotte guide, men jeg har Swish 2.0 og der ved jeg ikke
hvor man vælger i mellem Guided og Expert..
Kan du hjælpe med det?

Fra : Yasser

Dato : 23-03-05 14:15

se den billed www.alasady.dk/test/test.jpg

Fra : Yasser

Dato : 27-03-05 00:43

Min server er gået død, så derfor skyldes det at det ikke virker!!
Altså billedet ;)