Nvidia SLI, virker det til *alle* spil me~
Fra : TBC

Dato : 14-03-05 02:49

Hej, jeg faldt over http://www.nzone.com/object/nzone_sli_appprofile.html

....Jeg har længe syntes godt om at Nvidia har taget SLI idéen op "igen"
[3DFX], men har holdt mig tilbage på baggrund af at min forståelse var, at
det ikke var alle spil der skulle kunne afvikles i Nvidia's SLI mode. (Kun
dem Nvidia skrev SLI profil til)

Men jævnfør ovenstående link, er det så noget man selv burde kunne "force"
til så godt som alle spil med Coolbits, eller har jeg misforstået noget?

I så fald er Nvidia SLI for mit vedkommende pludseligt blevet interessant.

Hvordan med konkurrenterne, er der patent på løsningen, eller vil man se
noget lignende med flere kort eller flere cores på samme kort i fremtiden
fra andre?

TBC

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 15-03-05 13:29

"TBC" <-sutmin@2night.dk> wrote in message
> [...]
> til så godt som alle spil med Coolbits, eller har jeg misforstået noget?

Skal ikke kunne sige det med sikkerhed. Men at dømme efter de indlæg jeg har
læst på www.nvnews.net, er det langt fra alle spil der er kompatible med
SLI. Prøv evt. at skrive et indlæg der. Min personlige mening er, at SLI
ikke er værd at investere i udfra et rent cost-benefit synspunkt. Man
betaler for to grafikkort, men får reelt ikke den dobbelte ydelse

> [...]
> noget lignende med flere kort eller flere cores på samme kort i fremtiden

ATI er på vej med en lignende teknologi, som de kalder "multi GPU".
---
Anders

Fra : Johnny B 2000

Dato : 15-03-05 17:21

asus er på vej med 1 grafikkort med 2 gpu'er på, kan ikke huske hvor jeg så
det

--
Johnny [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : Johnny B 2000

Dato : 15-03-05 17:31

kommer her : http://www.xbitlabs.com/news/video/display/20050309164235.html

så måske en gang dobbel dual SLi :)

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 15-03-05 21:25

"Johnny B 2000" <SLETDETTEjohnnyb2000@sol.dk> wrote in message
> kommer her :
> http://www.xbitlabs.com/news/video/display/20050309164235.html
>
> så måske en gang dobbel dual SLi :)

Det bliver sikkert lige så vild som prisen Jeg mener stadig ikke, at SLI
er pengene værd, når man ser på pris/ydelse.
---
Anders

Fra : Johnny B 2000

Dato : 16-03-05 00:32

der findes folk hvor det ikke er prisen der er det afgørende :)
- kan lidt ydelse hentes ... bli'r de hentet

Fra : TBC

Dato : 16-03-05 02:46

"Johnny B 2000" <SLETDETTEjohnnyb2000@sol.dk> skrev i en meddelelse
> der findes folk hvor det ikke er prisen der er det afgørende :)
> - kan lidt ydelse hentes ... bli'r de hentet

Det der personligt tiltaler mig er kræfterne til Feinsmekker ydelsen i
toppen af opløsnings og Anti Aliaising puljen. For det er bestemt kun lidt
der hentes i standard settings i forhold til 1 kort.

Men som du siger: En temperements ting.

TBC

Fra : Woodi

Dato : 16-03-05 02:50

"Johnny B 2000" <SLETDETTEjohnnyb2000@sol.dk> skrev i en meddelelse

> "all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

*LOL* - det sidste er det bedste jeg længe har set, HaHa...

Vh. Woodi.

Fra : TBC

Dato : 16-03-05 02:43

"Johnny B 2000" <SLETDETTEjohnnyb2000@sol.dk> skrev i en meddelelse
> kommer her :
> http://www.xbitlabs.com/news/video/display/20050309164235.html
>
> så måske en gang dobbel dual SLi :)

Damn! ...Allerede med SLI med 2x1 Cores har jeg læst mig til at CPU'en kan
give problemer ifht skaleringen.

Jeg forventer da klart at min nye Athlon 64 3500+ (Winchester) med forventet
overclock på min gamle Vapochill til pænt over 4000+ bliver bottleneck i
forhold til de 2xGeforce 6800GT 256MB jeg fik figerne i til en iøvrigt
glimrende pris på 334.00? (2487 kr) stykket im Deutscland.

Men det lyder da herligt med den udvikling grafikkort er inde i. Endelig får
vi noget power performance, efter at det længe bare har været små trin af
gangen.

TBC