Java og sql
Fra : Claus

Dato : 25-05-01 21:52

Jeg er ved at lave en program i java, der kan registrer kunde besøg på et
hotel.
Jeg har en kunde tabel med et nummer og navn, samt en udlejnings tabel, med
et nummer, kunde nummer og et værelse nummer, og til slut en værelse tabel,
med værelse nummer , og status på om det er optaget. Fint nok.
Jeg har prøvet med sætningen:

SELECT Kunde.Navn, Værelse.Nr
FROM Værelse INNER JOIN (Udlejning INNER JOIN Kunde ON Udlejning.Nr =
Kunde.[Udlejnings Nr]) ON Værelse.Nr = Udlejning.Værelsenr
WHERE (((Kunde.Navn)="Claus"));

Denne skulle gerne se i databasen om der er en besøgende på hotellet der
hedder Claus, og vise hvilket værelse han bor på.
Men sætningen virker ikke rigtigt gennem Java, dog i access er der ingen
problemer.
Kan det være, at Java ikke kan håndtere INNER JOIN, eller er der et andet
problem?
Jeg har læst lidt om NATURAL JOIN, men det se ikke ud til, at virke.

Håber der er en der kan hjælpe.

// Claus

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 26-05-01 12:08

"Claus" <tonne@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> FROM Værelse INNER JOIN (Udlejning INNER JOIN Kunde ON Udlejning.Nr =
> Kunde.[Udlejnings Nr]) ON Værelse.Nr = Udlejning.Værelsenr

Jeg tror måske at det kan være dit:
[Udlejnings Nr]

Mår jeg bruger Access fra Java bruger jeg ikke attributter med mellemrum og
benytter mig derfor heller aldrig af [] notationen. Prøv at se om det
hjælper:

/Thomas Mouritsen