Kroatien og Prag: Hvad skal vi se.
Fra : Ejnar

Dato : 13-03-05 21:47

Hej Gruppe,

Vi skal 1 uge til Kroatien til sommer i en lejlighedskompleks i Pula på
halvøen Istrien, og vi har aldrig været på de kanter før. Hvad skal vi se af
"turist-ting"?
Vi er en familie på 2 voksne og 2 unge (16 og 18 år).

-Nu vi er igang. På vejen hjem tager vi 4 overnatninger i Prag. Er der noget
vi ikke må gå glip af at se der?

mvh Ejnar

Fra : Michael

Dato : 14-03-05 17:07

Ejnar wrote:
> Hej Gruppe,
>
> -Nu vi er igang. På vejen hjem tager vi 4 overnatninger i Prag. Er der noget
> vi ikke må gå glip af at se der?
>
> mvh Ejnar

Først og fremmest skal I opleve selve byen med de mange gamle bygninger,
Karlsbroen(Karluv Most) og Rådhuspladsen(Staromestske Namesti). På netop
Rådhuspladsen kan I se det atronomiske ur, som er meget sjovt at se, når
klokken slår hel. Og så er der borgen(Prazsky Hrad) der også er et besøg
værd.

Hvis I vil ha' mere info om eks. gode restauranter eller diskoteker til
børnene, så skriv lige igen.

/michael

Fra : Kbh.s amt

Dato : 15-03-05 09:48

Prøv at se på disse adresser om byen:
www.aroundprague.cz/
www.andel3w.dk/antuser/danish/default.htm
www.pis.cz/a/
www.czechtourism.com/
V.h.

Fra : Ejnar

Dato : 22-03-05 22:31

Tak for info.

-Er der slet ikke nogen der har noget om Kroatien?

mvh Ejnar

Fra : John

Dato : 22-03-05 22:42

> Tak for info.
>
> -Er der slet ikke nogen der har noget om Kroatien?

Jeg ville helt klart lave en tur til både Dubrovnik og Split, samt til
http://www.np-plitvicka-jezera.hr/default.aspx?lan=en

Dubrovnik er dyrt men også en oplevelse - og helt klart et besøg værd.

Der er en række gode links om Kroatien her:
http://www14.brinkster.com/jnana/croatia.htm

Lån Politikens "Turen går til..." - den er udemærket.

Mvh

John