Ny Star Wars trailer!
Fra : Nick Bødker Holmberg

Dato : 13-03-05 16:23

Fredag morgen blev den sidste Star Wars trailer offentligtgjort på
starwars.com for hyperspace medlemmer. I morgen mandag, skulle alle
kunne se den. Hvis man ikke kan vente, kan man sikkert finde den på en
af nettets knap så lovlig sider...

Jeg synes den ser super fed ud. Der er nogle vilde scener i den trailer.
Nu glæder jeg mig endnu mere!

--
Nick Bødker Holmberg
nick AT ravnekrogen.dk

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 13-03-05 19:51

""Nick Bødker Holmberg"" <null@mail.dk> wrote in message
> [...]
> af nettets knap så lovlig sider...
>
> Jeg synes den ser super fed ud. Der er nogle vilde scener i den trailer.

LINK LINK LINK LINK LINK!!!!!

LINK BLEV DER SAGT!!

ARGH!!! /me kan ikke holde det ud... Gimme gimme gimme!! ~~~~

Mvh. Martin

Fra : Nick Bødker Holmberg

Dato : 13-03-05 20:10

Martin Ohlsson <prodox_dk@hotmail.com> wrote:

> ""Nick Bødker Holmberg"" <null@mail.dk> wrote in message

> LINK LINK LINK LINK LINK!!!!!
>

> LINK BLEV DER SAGT!!
>
> ARGH!!! /me kan ikke holde det ud... Gimme gimme gimme!! ~~~~

hehe. Hvis du er hyperspace medlem kan du se den på www.starwars.com,
ellers må du selv finde den eller vendte til i morgen. Sorry:)

--
Nick Bødker Holmberg
nick AT ravnekrogen.dk

Fra : Lampen

Dato : 14-03-05 00:38

> LINK LINK LINK LINK LINK!!!!!
>

> LINK BLEV DER SAGT!!
>
> ARGH!!! /me kan ikke holde det ud... Gimme gimme gimme!! ~~~~
>
> Mvh. Martin

http://www.aol.com/starwars/trailer/index.adp

den er vist lovlig nok

Fra : Peter Rongsted

Dato : 14-03-05 02:24

Lampen <user@example.net> wrote:

>http://www.aol.com/starwars/trailer/index.adp
>
>den er vist lovlig nok

Det er dem gamle teaser trailer, som blev frigivet i november (?). Den
nye kan ses her: http://tommyjensen.com/starwars-III-trailer-640x360.mov

Peter

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 14-03-05 08:47

Peter Rongsted <nulldev@rongsted.dk> wrote in

> Det er dem gamle teaser trailer, som blev frigivet i november (?). Den
> nye kan ses her: http://tommyjensen.com/starwars-III-trailer-640x360.mov

Takker :D

Nu ligger den også her så der er båndbredde nok til alle:
http://www.lgj.dk/video/starwars-III-trailer-640x360.mov

For fanden jeg glæder mig! Det ser ud til at det er en film
der går rent ind hos mig.. med wookier i krig, Tantive iv,
både yoda og dooku (mon ikke han får stryg nu?) og så selvf.
en masse fed cgi (som jeg nyder).

/hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Peter Rongsted

Dato : 14-03-05 12:08

"Lars Gjerløw Jørgensen" <dotlars.g.j@mail.dk> wrote:

>Peter Rongsted <nulldev@rongsted.dk> wrote in

>Takker :D
>
>Nu ligger den også her så der er båndbredde nok til alle:
>http://www.lgj.dk/video/starwars-III-trailer-640x360.mov

Den skulle blive tilgængelig for alle fra i dag på starwars.com

Peter

Fra : Martin K. R.

Dato : 13-03-05 20:43

> [...]
> af nettets knap så lovlig sider...
>
> Jeg synes den ser super fed ud. Der er nogle vilde scener i den trailer.

Blot et enkelt spørgsmål:
Jeg læste at denne skulle være en mere dyster udgave, hvor vi ser Anakin
blive transformeret til DV. Vil det sige - krydser fingrene og bider mig
selv i armen - at den forhåbentlig er fri for diverse figurer fra Muppet
Show og Bjergkøbing Grand Prix?

Martin

Fra : Kong Kent

Dato : 13-03-05 20:56

> [...]
> blive transformeret til DV. Vil det sige - krydser fingrene og bider mig
> selv i armen - at den forhåbentlig er fri for diverse figurer fra Muppet

George Lucas siger selv, at Episode III ikke ville kunne få en
PG-rating, da han ikke mener 5 - 6 årige bør se hvordan Anakin sælger
sin sjæl til den onde selv. Hele det med, at Anakin kommer i lavaen
(metafor for Helvede!) osv. blandet med en mere dyster film gør, at vi
kan have vores forhåbninger om, at små plysbjørne og Jar-Jar idioter
missede det endelige cut *GG*

Hold dog fast, når en HÆR af wookier med Chewbacca i spidsen går til
angreb mod stormtropper... *yiiiir* Dét bliver et glædeligt gensyn!!!

mvh

Kent.

Fra : Kim2000

Dato : 13-03-05 22:14

> [...]
> da han ikke mener 5 - 6 årige bør se hvordan Anakin sælger sin sjæl til
> den onde selv. Hele det med, at Anakin kommer i lavaen

Well, er jeg den eneste der synes det vil være enormt kikset at ens unger
gerne må se afsnit 1,2 og 4-6 men desværre kids, 3. afsnit må I ikke se.

Nu tvivler jeg forøvrigt på det holder, for hvis ungerne ikke må se
treeren,
hvem fa.... ska så købe legetøjet?

Mvh
Kim, der går ind og ser den og forventer at blive massivt skuffet for 3.
gang i træk.

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Silver

Dato : 13-03-05 22:57

> Mvh
> Kim, der går ind og ser den og forventer at blive massivt skuffet for 3.
> gang i træk.

ok....nu VIL jeg FANDME ha en forklaring på lige præcis HVAD der gør at folk
er skuffet over de 2 første film.

Ikke ment negativt men jeg er sgu godt nok efterhånden nysgerrig, jeg er en
af dem som syntes at de da var til at se og 2'eren var ganske god, jeg havde
dog ALDRIG forventet at blive kastet ud af sædet og ligge på gulvet mens jeg
græd af lykke over at være fuldstændigt hengivet til en film som aldrig vil
blive lavet igen i den kvalitet det var.

Sådan en film eksisterer ikke efter min mening, men den som kommer tættest
på når man ser den for første gang uden at vide hvad den handler om og hvad
den ender med må være Boondock Saints.

Er det detaljerne i er skuffet over?, er det skuespillerne?, er det
teknikken i filmene?, hvad havde i forventet? osv osv.

Jeg vil meget gerne vide det og så fra jeres svar derfra udregne om det i
det hele taget kunne lade sig gøre at gøre jer tilfreds :)

Vil dog indrømme at Jar Jar fik mig til at krølle tæer, han kunne sagtens
have været mere alvorlig og stadig appeleret til de helt små publikum.

Mvh
Silver.

Fra : Kim2000

Dato : 13-03-05 23:35

> ok....nu VIL jeg FANDME ha en forklaring på lige præcis HVAD der gør at
> folk
> er skuffet over de 2 første film.

(...)

> Er det detaljerne i er skuffet over?, er det skuespillerne?, er det
> teknikken i filmene?, hvad havde i forventet? osv osv.

Skuespilspræstationerne var jeg mildt talt skuffet over, der var alt for
mange gange man ligefrem kunne se deres omgivelser ikke eksisterede
(2´eren). Derudover virker Anakin stiv i sit skuespil, det virker ikke som
om han helt har forstået sin rolle, han er på mig utroværdig. Jeg glemmer
ikke det her er skuespil (lidt som når man så de sidste sæsoner af
Dallas).

Teknisk er filmene flotte, og dog; CGI effekter er efter min mening et
redskab man bruger for at få fortalt historien, der er rigtig mange steder
jeg føler man bruger effekter fordi det enten havde været besværligt at
lave
det "on lokation" eller fordi man kan. Her tænker jeg på deres forfølgelse
af hende lejemorderen (2 eren), da Anakin kaster sig ud fra deres flyver
virker det enormt kunstigt.

Da man besøger dem der har bygget hæren er det så tydeligt at vores helt
ikke befinder sig der i virkeligheden. Jeg så en film om hvordan man
lavede
Star Trek Nemesis, det skete på den gamle måde, når shuttlepoden lander er
det en finerudgave hejst ned fra en kran, og det virker. I SW har man blot
brugt CGI effekter, selv når man ligeså vel kunne have bygget tingene, fx
da
de er i fabrikken, kunne man ikke have bygget den?

Klipningen i filmene mener jeg er forfærdelig, der er alt for mange 10-15
sekunders klip, der lige skal bringe os videre, lad dog folk gå igennem en
dør, hvis det er det der bringer os videre i handlingen istedet for et
klip. Hvis det betød at filmen så varede 20 minutter længere, ja så måtte
den vare det længere.

Den anden ting er at der er passager der ikke bringer os videre i
historien,
de er med fordi de nu engang er lavet, enhver instruktør bør, efter min
mening, spørger hver eneste klip i filmen "hvordan bringer det os videre i
handlingen", hvis det ikke gør det, så må det forsvinde. Jeg mener at
første
udgaverne af SW 4-6 netop opfylder dette krav, mens de nye udgaver på
ingen
måde opfylder det, faktisk sad jeg og kedede mig bravt da jeg så dem, men
finder fortsat god underholdning i de gamle udgaver.

Men det som jeg var mest skuffet over var først og fremmest at Lucas ikke
fortæller os en strømlinet historie, meget meget store dele af 2´eren
forstod jeg ganske enkelt ikke, jeg havde svært ved at følge med i
handlingen og uden hjælp fra denne gruppe havde jeg næppe forstået
plottet,
selvom jeg har set den 2 gange mere efter at have fået handlingen
udpenslet
her i gruppen, så er der fortsat mange steder jeg tænker "nå". Jeg har
fortsat ikke helt forstået handlingen, og enten er vi flere i gruppen der
er
lidt tungnemme eller også er filmen bare ikke fortalt godt nok.

mvh
Kim

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Martin K. R.

Dato : 13-03-05 23:41

"Silver" <dsl46016@vip.cybercity.dk> wrote in message

<snip>

> [...]
>
> Jeg vil meget gerne vide det og så fra jeres svar derfra udregne om det i
> det hele taget kunne lade sig gøre at gøre jer tilfreds :)

Jeg kan selvfølgelig ikke svare for andre, men her er mine indvendinger:

Den første (dvs. IV) var fremragende, og de to efterfølgende var heller ikke
værst (men ikke på højde med den første). Der begyndte dog at gå lidt
rigeligt 'handskedukker' i den (tuttenuttede teddybjørne og hvad ved jeg...)

De 'nye' film indeholder meget godt (Sith etc. synes jeg er rigtig godt),
men tag f.eks. situationen fra nr. I: En planet er overtaget af skurkene.
Vore helte er undsluppet, men er strandet på en anden planet med en
motordims der er gået i stykker. I den halve time op til 'strandingen' har
vi fået tudet ørerne fulde om hvor alvorlig og desperat situationen er på
hjemplaneten (befolkningen myrdes i hobetal osv.). På strandingsplaneten er
Gonzo fra Muppet Show blevet udstyret med vinger og sælger nu skrot. Han har
den motordims vore helte mangler, men hvorfor så ikke bare pande ham én,
snuppe motordimsen og redde hjemplaneten? Og kom nu ikke med noget vås om
ære og den slags, småskurke er før blevet 'zappet' for mindre...
Men næh nej, vi skal da først lige have tid til at lege racerløb, komplet
med andre Muppet Show dukker og taget ud af Bjergkøbing Grand Prix. Jeg
forventede endda at se Kermit og Miss Piggy på tilskuerrækkerne...
Det hele var selvfølgelig nødvendig for at introducere Anakin etc., men
særlig logisk var det sågu ikke.

Håber det besvarede dit spørgsmål lidt

Martin

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 14-03-05 00:06

> [...]
> ikke værst (men ikke på højde med den første). Der begyndte dog at gå lidt
> rigeligt 'handskedukker' i den (tuttenuttede teddybjørne og hvad ved

Jeg syntes nu nærmere at V er den bedste, altså Empire Strikes Back.

(Nu roder jeg mig ud på dybt vand og fornærmer mange, incl. mit nostalgiske
selv) Men IV er nærmest "pilot" afsnittet hvor vi får introduceret
helten, prinsen og prinsessen, superskurken og hvad der ellers hører til.
Filmen slutter på den måde den gør, fordi man ikke regner med at den giver
så god indkomsts at det kan betale sig at lave flere film. (Så den seje
slutsekvens må derfor forresten genoplives i VI)

Der sker det uventede at folk bliver elle vilde og man ska nu lave en 2'er
og 3'er alligevel. Irvin får nu instruktørstolen, og sparker Star Wars
legenden for alvor igang.

Rent filmteknisk, er de film som Lucas IKKE har instrueret de bedste! Han
skal holde sig til historie tænkning og skrivning for det er der hans fans
elsker ham. Instruktør stolen bør gives til folk der rent faktisk er i stand
til at skabe kunst på cellolid.

I, II og sikkert også III er irreterende fordi de skal være så meget CGI som
det overhovedet er muligt uden at skuespillerne skal have sit et digitalt
alter-ego. Jeg ser dem ikke pga. de grimme pixar effekter, men for en fed
historie.
Hvorfor er det lige at Lucas ikke kan indse masker og miniaturemodeller er
så langt mere realistisk og federe at se på. Der er ingen der går i
biografen for at kigge på nogle andre spille et computerspil. Han sku
lære noget af Peter Jackson sku han
(Det er forresten det samme med vores tids gysere.. dem der bruger CGI er
stadig langt mere underlegne end de kære gamle 80'er film)

Det er blot min mening

Mvh. Martin - der rigtigt nok gættet er enorm glad for alle filmene selvom
de alle har nogle svagheder hist og her..

Fra : Kim2000

Dato : 14-03-05 00:18

> [...]
er
> stadig langt mere underlegne end de kære gamle 80'er film)

I de tre film (Ringenes Herre) er der netop tale om at bruge CGI når CGI
understøtter handlingen og ikke omvendt.

mvh
Kim

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 14-03-05 11:15

"Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> wrote in message

> [...]
>
> I de tre film (Ringenes Herre) er der netop tale om at bruge CGI når CGI
> understøtter handlingen og ikke omvendt.

Jep jeg er enig

Men forestil jer hvis Frodo eller alle Orkerne var ren CGI, og Herredet var
en CGI kulisse for ikke at tale om Minas Tirith eller lign.

Det ville ha været situationen hvis Lucas havde haft fingre i den..

Mvh. Martin

Fra : Jimmy

Dato : 13-03-05 23:49

> [...]
>
> Vil dog indrømme at Jar Jar fik mig til at krølle tæer, han kunne sagtens
> have været mere alvorlig og stadig appeleret til de helt små publikum.

Jeg synes Episode 1 var skandaløst dårlig. At sidde med de 3 første film
i baghovedet, og så proppe et barn ind som hovedpersonen plus Jarjar,
det var jo en børnefilm uden lige, og overhovedet ikke Starwars.
2'eren var dog en go film, ikke noget med børnehelte og knap så meget
Jarjar.
3'eren bliver mig bekendt PG-13 rated og jeg kan slet ikke vente :).

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 14-03-05 12:23

> 3'eren bliver mig bekendt PG-13 rated og jeg kan slet ikke vente :).

Det er jo ingenting!

De oprindelige film var tilladt under 16 år dengang og sådan noget med
"Parental Guidance" eksisterede ikke. Jeg var nødt til at snyde, bestikke
kontrolløren og føle mig som en forbryder, da jeg skulle se Star Wars IV i
1977.

I dag kunne jeg have vadet lige ind i biffen og filmene kommer på DVD et ½
år efter. Vi andre skulle vente næsten ti år på at gense Star Wars på video.

De unge mennesker har det s'gu nemt i dag.

Mark

Fra : David Rasmussen

Dato : 14-03-05 15:30

Silver wrote:

> ok....nu VIL jeg FANDME ha en forklaring på lige præcis HVAD der gør at folk
> er skuffet over de 2 første film.

1) Læs f.eks. David Brins artikler om emnet

2) Læs de negative anmeldelser på IMDB hvis du vil forstår hvorfor folk
der ikke kan lide de film, ikke kan lide dem.

3) Hvis du vil vide hvad folk i gruppen synes, så prøv at søge tilbage.
Emnet har været diskuteret før:
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&q=star+wars&btnG=S%C3%B8g&meta=group%3Ddk.kultur.film

4) Min mening (som du kan finde i utallige tråde i ovenstående link),
kort: Manuskriptet er elendigt, dialogen er elendig, historien er
dårligt fortalt, skuespillet er imponerende dårligt eller måske snarere
ikke-eksisterende hos mange af skuespillerne, pacingen er helt i skoven,
handlingen er nærmest ulogisk sine steder i forhold til de tidligere
film osv. osv. osv.

5) Se dette Simpsons-afsnit hvor mange af de relevante kritikpunkter mod
filmene faktisk er med, selv om det naturligvis er gjort på en sjov
måde:
http://www.tvtome.com/tvtome/servlet/GuidePageServlet/showid-146/epid-315351/

/David

Fra : Nick Bødker Holmberg

Dato : 13-03-05 22:54

Martin K. R. <mr@fjerndette-get2net.dk> wrote:

> [...]
> blive transformeret til DV. Vil det sige - krydser fingrene og bider mig
> selv i armen - at den forhåbentlig er fri for diverse figurer fra Muppet

Det har jeg også hørt, jeg mener enda fra officiel side. Men det er
vidst ikke afgjort endnu da den endelige film ikke er færdig.
Jeg har også set et billede på en fanside, hvor anakin er fuldstændig
ødelagt. Han ligner en der har været i nærkontakt med lava:)

--
Nick Bødker Holmberg
nick AT ravnekrogen.dk

Fra : Jimmy

Dato : 13-03-05 23:51

> [...]
> Jeg har også set et billede på en fanside, hvor anakin er fuldstændig
> ødelagt. Han ligner en der har været i nærkontakt med lava:)

SPOILER!!!!!!!!!!

Man ser i slutningen af traileren The Emporer og Darth Vader i fuldt
outfit!!! :)

Fra : Nick Bødker Holmberg

Dato : 14-03-05 23:41

Jimmy <nej@tak.til.spam> wrote:

> SPOILER!!!!!!!!!!

> Man ser i slutningen af traileren The Emporer og Darth Vader i fuldt
> outfit!!! :)

Ja, det ser super nice ud. Hvad med scenen hvor Mace forsøger at anholde
Palpatine?

Og senere Palpatines replik:" Every jedi is now an enemy of the
republic"

--
Nick Bødker Holmberg
nick AT ravnekrogen.dk

Fra : Peter B. Juul

Dato : 14-03-05 16:42

"Martin K. R." <mr@fjerndette-get2net.dk> writes:

> [...]
> blive transformeret til DV. Vil det sige - krydser fingrene og bider mig
> selv i armen - at den forhåbentlig er fri for diverse figurer fra Muppet

Hvorfor dog det?

Fozzie Bear lagde stemme til en muppet i episode 5 og 6. Og den ganske
dystre episode 6 var proppet med Bubbi-bjørne.

Det er børnefilm. Lev med det.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 14-03-05 23:20

> Det er børnefilm. Lev med det.

Nix... De er ikke... De gamle var ungdomsfilm! Og det ved du altså også
godt, idag virker de måske lidt barnlige, men det samme vil fandeme også ske
for LOTR om et par årtier.

Fra : Per

Dato : 14-03-05 13:52

> [...]
> af nettets knap så lovlig sider...
>
> Jeg synes den ser super fed ud. Der er nogle vilde scener i den trailer.

Har den da i HD720p ;) (1280x720 progressive).

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 15-03-05 07:57

"Per" <no@tak.dk> wrote in news:423588dd$0$78279$157c6196
@dreader1.cybercity.dk:

> Har den da i HD720p ;) (1280x720 progressive).

Hvis du nu får et login til min ftp vil du så ikke
sende den?

/hilsner

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 15-03-05 08:30

"Lars Gjerløw Jørgensen" <dotlars.g.j@mail.dk> wrote in

> Hvis du nu får et login til min ftp vil du så ikke
> sende den?

eller endnu bedre - smid den i dk.binaer aså alle har
glæde af det :)

/hilsner

Fra : Per

Dato : 16-03-05 10:20

"Lars Gjerløw Jørgensen" <dotlars.g.j@mail.dk> wrote in message
> "Lars Gjerløw Jørgensen" <dotlars.g.j@mail.dk> wrote in

> eller endnu bedre - smid den i dk.binaer aså alle har
> glæde af det :)

Den har været posted i a.b.hdtv

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 16-03-05 20:00

"Per" <no@tak.dk> wrote in news:4237fa49$0$78288$157c6196
@dreader1.cybercity.dk:

> Den har været posted i a.b.hdtv

Hov!!

Den gruppe kendte jeg ikke... *tilføjer til subscribed*

takker :)

Fra : cybamerc@yahoo.com

Dato : 14-03-05 16:04

Jimmy wrote:

> det var jo en børnefilm uden lige

Det var de gamle også.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 14-03-05 17:14

> Det var de gamle også.

Jamen der tager du jo så glimrende og latterligt fejl at det er til at grine
af.
De gamle var ungdomsfilm basta.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 14-03-05 18:55

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> writes:

> Jamen der tager du jo så glimrende og latterligt fejl at det er til at grine
> af.
> De gamle var ungdomsfilm basta.

Det er faktisk rigtigt.

http://www.geekculture.dk/arkiv.php3?reviewid=30
--
Peter B. Juul, o.-.o "Sagt på godt dansk: Tak for henvendelsen,
The RockBear. ((^)) men luk venligst røven, hvis du ikke ved

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 14-03-05 20:45

> Det er faktisk rigtigt.
>
> http://www.geekculture.dk/arkiv.php3?reviewid=30

Hehe

Fra : cybamerc@yahoo.com

Dato : 14-03-05 16:11

Martin Ohlsson wrote:

> Hvorfor er det lige at Lucas ikke kan indse masker og
miniaturemodeller er
> så langt mere realistisk og federe at se på.

Man kan kun komme så langt med masker og miniaturemodeller. Og faktisk
er mange af de sekvenser, som folk anklager for at være dårlig CGI,
lavet med miniaturer.

> Han sku lære noget af Peter Jackson sku han

LOTR-filmene er fyldt til randen med elendige computer-effekter. Men
man havde en fordel i, at mange sekvenser kunne skydes on location,
hvilket kun lader sig gøre i begrænset omfang med Star Wars-filmene.

Fra : Insane

Dato : 15-03-05 16:47

cybamerc@yahoo.com wrote:

> LOTR-filmene er fyldt til randen med elendige computer-effekter. Men
> man havde en fordel i, at mange sekvenser kunne skydes on location,
> hvilket kun lader sig gøre i begrænset omfang med Star Wars-filmene.

Konklusionen er, at LOTR-filmene er meget lange og meget kedelige (tit
er man ved at falde i søvn) og filmene er hårdt ramt af dårligt
skuespil. Orlando Bloom er tæerkrummende dårlig.
Den bedste skuespilspræstation er helt klart den computeranimerede Gollum.

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 15-03-05 18:23

> [...]
> Orlando Bloom er tæerkrummende dårlig.
> Den bedste skuespilspræstation er helt klart den computeranimerede Gollum.

Der er smag og behag så, så forskelligt.

Jeg kan bedre holde mig vågen til alle 3 LotR DVD Extended box's i træk, end
jeg kan ved at se BadBoys II f.eks

Mvh. Martin

Fra : David Rasmussen

Dato : 16-03-05 14:14

Insane wrote:

> [...]
> skuespil. Orlando Bloom er tæerkrummende dårlig.
> Den bedste skuespilspræstation er helt klart den computeranimerede Gollum.

I forhold til SW1+2? I tror ikke SW1+2 står tilbage for nogen film på
disse punkter. Men jeg er da enig omkring Orlando Bloom.

/David

Fra : David Rasmussen

Dato : 16-03-05 13:12

cybamerc@yahoo.com wrote:

> Man kan kun komme så langt med masker og miniaturemodeller. Og faktisk
> er mange af de sekvenser, som folk anklager for at være dårlig CGI,
> lavet med miniaturer.

Hvilke f.eks.?

> LOTR-filmene er fyldt til randen med elendige computer-effekter.

Mere end SW1+2?

> Men
> man havde en fordel i, at mange sekvenser kunne skydes on location,
> hvilket kun lader sig gøre i begrænset omfang med Star Wars-filmene.

Ja, når man beslutter sig for at filme alt på sin ranch, så bliver
resultatet derefter.

/David

Fra : Tenzel Kim

Dato : 15-03-05 00:49

Nick Bødker Holmberg wrote:
> [...]
> starwars.com for hyperspace medlemmer. I morgen mandag, skulle alle
> kunne se den. Hvis man ikke kan vente, kan man sikkert finde den på en

Er den først kommet ud nu? Hmm, lad mig nu se hvor mange uger det er
siden jeg først så den.... :)

Tenz.

Fra : Per

Dato : 16-03-05 10:21

"Tenzel Kim" <tenzel_kim@hotmail.com> wrote in message

> Er den først kommet ud nu? Hmm, lad mig nu se hvor mange uger det er siden
> jeg først så den.... :)
>
> Tenz.

LoL jeg tror ikke på du har haft den før, for den blev vist for første gang
på Fox TV den aften.