sparkle 6800 gt
Fra : André Larsen

Dato : 12-03-05 20:44

hej

jeg har købt sparkle 6800 gt , nogle gange når win xp loader ind lige før
den skifter til velkomst skærmen stopper den med sort skærm, ca 4 ud af 10
gange gør den det, men de gange den loader ind uden den fejl kører kortet
bare perf. har ikke set den har crashed endnu, men det er sgu irriterende at
man måske skal resette 1 til 2 gange før xp gider at loade ind, min
strømforsyning er en 400w 22a så den skulle være god nok, jeg kører den
nyeste gfx driver. min comp:
atlon64 xp3400, asus k8v se deluxe, 1gb kingston hyperx

nogle der ved hvad problemet skyldes??

mvh. André

Fra : Peet

Dato : 13-03-05 01:41

"André Larsen" <aklarsen(fjern)@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gange gør den det, men de gange den loader ind uden den fejl kører kortet
Har du tidligere kørt med et andet grafikkort i samme system uden problemet
?
ellers var det jo ikke sikkert det var grafikkortets skyld ....

Fra : Sune Storgaard

Dato : 13-03-05 03:49

André Larsen wrote:

> [...]
> være god nok, jeg kører den nyeste gfx driver. min comp:
> atlon64 xp3400, asus k8v se deluxe, 1gb kingston hyperx

Kan måske skyldes drivere til grafikkort eller bundkort drivere, formentligt
det første. Der bliver jævnligt opdateret på driverne til 6x00 kortene, men
de er ikke public. Prøv at hente en beta driver i 7x.yz serien.

Selvom du har en psu som tilsydenladende er stor nok, kan problemet
stadigvæk godt være det. Har oplevet det samme med et mindre 5600 kort, som
også frøs af og til (dog ikke så ofte) når man enten loggede på winows,
eller lige når man startede et spil. Løsningen var at flytte strømmen til
gfx kortet (molex stikket) over på en "kæde" som gik til cd'rommen. Den sad
på en kæde hvor der i forvejen sad 2 harddiske, og det trak for meget strøm
lige når kortet begyndte at arbejde. Jeg opdagede det ved at diskene
"klikkede" og spindte op igen, ligesom når man tænder for pc'en. Det var
også en 400W psu, samme kort har iøvrigt kørt fint på en anden 300W psu.

Fra : André Larsen

Dato : 13-03-05 07:56

ja der har siddet et ati radeon 9800se i før og der kørte det uden det
problem, og jeg har sat et molex stik til kortet som ikke sidder i en kæde
dvs. direkte fra psu til kortet