The Yes Men
Fra : Henry Vest

Dato : 12-03-05 15:59

Er der nogen der ved noget om filmen The Yes Men? Får den premiere i DK og
hvornår?

--
Henry Vest

Fra : Anders Houmark

Dato : 12-03-05 17:04

Henry Vest wrote:
> Er der nogen der ved noget om filmen The Yes Men?

Jeg har set den.. Den er til tider ret sjov.. nu skal jeg nok lade være med
at spolere din/jeres filmoplevelser ved at nævne nogle af indholdets
"overraskelser", men den har sine sjove øjeblikke.. Det er en dokumentarfilm
og egentlig en udmærket en af slagsen. IMDB's plot outline opsumerer
egentlig ganske fint hvad filmen handler om: "Anti-corporate activists
travel from conference to conference, impersonating member of the World
Trade Organization.".
Grunden til de bliver forvekslet med World Trade Organization er, at de har
lavet en hjemmeside som slår plat på den originale World Trade
Organization.. Sidens layout ligner den rigtige, men tekstmæssigt er
indholdet overhovedet ikke ens. Deres side er så vidt jeg ved den der kommer
først frem når man søger efter dem på søgemaskiner, og folk der vil i
kontakt med den rigtige WTO kommer så i kontakt med The Yes Men, fordi de
ikke læser den "falske" side ordentligt.. Når de så kommer ud og holder
foredrag fatter folk ikke mistanke til dem, og det kommer der nogle ret
skægge præsentationer frem af.

Jeg ved ikke hvor spændende filmens indhold er for os i Danmark, aner ikke
om World Trade Organization holder til i denne del af verden.. Jeg så den
udelukkende for at blive underholdt af de spilopper de får lavet.. Men så
igen, hvor mange dokumentarfilm fra USA kommer egentlig os Danskere ved?
Bowling For Columbine kan jeg ikke rigtig se Danmark have noget med at gøre,
der er ikke lige så mange håndvåben herhjemme. Super Size Me kan måske komme
lidt til sin ret her hjemme...

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 12-03-05 17:15

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ved ikke hvor spændende filmens indhold er for os i Danmark, aner
> ikke
> om World Trade Organization holder til i denne del af verden..

WTO's regler gælder også EU - så filmen er højst relevant også i
Danmark. Og det er den jo så nok især, hvis man interesserer sig for
hvordan tingene foregår mellem den rige og den fattige del af verden har
jeg indtryk af.

Mikkel

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 12-03-05 17:13

"Henry Vest" <henry_vest@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der ved noget om filmen The Yes Men? Får den premiere i
> DK og
> hvornår?

Den er med i Filmportens program, så den må få dansk premiere.

Hvornår vides dog ikke - men du kan jo prøve at skrive og spørge:
info@filmporten.dk

Mikkel

Fra : Henry Vest

Dato : 16-03-05 17:28

Mikkel Møldrup-Lakjer skrev:

> Hvornår vides dog ikke - men du kan jo prøve at skrive og spørge:
> info@filmporten.dk

Nu er der kommet nyt på deres hjemmeside. Det nye er så, at premieren er
udsat og at man ikke ved hvornår den finder sted!

--
Henry Vest