Biltetter til tog i England. En jungle...
Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 11-03-05 20:39

Jeg er ved at planlægge en tur til England i april. London og Leeds.
Med fly til/fra London.

Jeg er kommet frem til at en ellers simpel opgave som at købe billetter
til tog er en ren jungle.

En kombination af hvilke selskaber man vil køre med, hvornår, hvornår
man køber billetten, køber pladsreservationen, om man skal retur med
samme selskab som man rejser ud med, osv. osv.

Er det korrekt opfattet.?
At man kan være heldig at finde en "billig" billet, (ca. danske priser)
men kan også komme til at betale 300% ved at købe billetten lige før
afrejsen.?

Jeg har egentlig fundet det jeg søger. Så jeg har egentlig ingen
spørgsmål. Jeg skal vist bare have luft.!
Jeg er mere ude efter en bekræftelse på at det virkeligt er så galt fat
som det jeg har fundet.

Min plan er endt med: Frem og retur fra London. Uden omveje, og med
bestilling over 7 dage før afrejsen. Med krav om pladsbestilling. Der
iøvrigt ikke kan foretages via Internet...!

Er det virkeligt hvad Margaret Thatcher kunne klare, ved at privatisere
togbranchen i England.?

At det nu er opdelt på 20 - 30 private selskaber, der kører i hver sin
lille del af landet.? (3 dækker dog en større del)
Samarbejde gør de vist ikke.

Er det virkeligt fremskridtet.? For kunderne eller for selskaberne.?

Hvis nogen har behov har jeg samlet en flok links om selskaberne. Dog
primært de der kører London - Leeds.

Mvh. Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-05 22:02

"Jørgen Rasmussen" <jorgen-rasmussen@aa.sa> skrev i en meddelelse
> Jeg er ved at planlægge en tur til England i april. London og Leeds.
> Med fly til/fra London.
>
> Jeg er kommet frem til at en ellers simpel opgave som at købe billetter
> til tog er en ren jungle.

Lige netop - længe leve "frit valg" :-/

Vi har været samme tur igennem (London-Cambridge, bestilt på nettet), og
overn i skulle jeg også i det frie valgs hellige navn vælge mellem fem
firmaer, for at afhente billetterne !

Jeg brugte http://www.nationalrail.co.uk/ til den overordnede planlægning.

Vh Bente

Fra : Bj|rn Christian T|rr~

Dato : 12-03-05 12:04

Jørgen Rasmussen <jorgen-rasmussen@aa.sa> wrote:
: Jeg er ved at planlægge en tur til England i april. London og Leeds.
: Med fly til/fra London.

: Er det virkeligt hvad Margaret Thatcher kunne klare, ved at privatisere
: togbranchen i England.?

Det er litt kaos, ja, så som utlending er det enkleste ofte å basere
sin togreise på togpass. Du kan for eksempel kjøpe BritRail Euro England
Flexipass til 89 pund for 2 dagers reise til hvor som helst i hele
England. Det inkluderer også ekspresstogene fra Londons lufthavner
og inn til sentrum.

Se selv om du finner noe som passer deg på http://www.britrail.com .
(Mest sannsynlig finner du det på
http://www.britrail.com/eur/cf_britrail_eur/britrail_tickets_content.cfm )