Bedste grafikkort til 5-6oo
Fra : kazz

Dato : 11-03-05 17:25

Hej

Hvad køber en fattig spillegal mand som jeg, når mit G-force MX 440 er ved
at føles lidt "træt"
Jeg har Pt. 5-600 kr at gøre godt med, men hvad er det bedste køb til den
pris ??

Ps. mit bundkort understøtter 4 x Agp

Kazz

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Bo Bach Jensen

Dato : 11-03-05 18:15

Altså .. i den prisklasse ... uhh . .der er det svært at finde et kort som
er det helt vilde, men mit umiddelbare bud er et 9500, 9550 eller 9600 ..
det er såen nok mine umiddelbare bud.

Jeg vil dog anbefale dig, at spare en smule mere op, ca 1000 kroner ialt,
også gå på jagt på brugtmarkedet, der ville jeg gå efter Radeon 9600XT eller
et 9800pro, de burde begge være til at få brugte for en lille tusse, og jeg
tør næsten love dig at du vil få mere for pengen, end ved at købe et af de
billige nye.

Når det så er sagt, så aner jeg jo selvf. ikke hvad dine krav til
grafikkortet er, skal det bare kunne spille Doom 2, eller Simcity 2000 eller
lign, så er de billige jo helt fine :)

Med venlig hilsen / Kind regards

Bo Bach Jensen

"I saw Discovery channel the other night. Apparently a mockingbird steals
songs from other birds ... I didn't know they had Napster."
Jay Leno - The Tonight Show

Fra : Nerd Compuser

Dato : 12-03-05 09:48

On Fri, 11 Mar 2005 18:15:03 +0100, "Bo Bach Jensen" <bachydk@gmx.net>
wrote:

> [...]
>tør næsten love dig at du vil få mere for pengen, end ved at købe et af de

Helt afgjort, spare op og købe et af de helt hurtige.

Og så alligevel.. Hans bundkort kan alligevel ikke køre hurtigere end
4x AGP, skriver han, så han vil ikke kunne udnytte de hurtige kort du
der nævner, der alle som et kan køre 8x AGP. Så han ville få
nogenlunde ligeså meget ud af at købe et billigere kort, med 64/128 Mb
RAM, og så gemme de sparede penge og spare op til en ny PC istedet.
Med tanke på hvad hans system ellers umiddelbart kunne være, vil jeg
tro det har mindre betydning, om der installeres ATI- eller
NVIDIA-Grafikkort. Selvfølgelig ville de store hurtige nemmere kunne
bruges i en evt. ny maskine, men så er spørgsmålet om tidsrammen for
indkøb af nyt. Det skal da ikke vare alt for længe med at få skiftet
ihvertfald bundkort og sandsynligvis også CPU og RAM, før prisen på
grafikkortene falder ned på et helt andet niveau.

Fra : FedeDorit

Dato : 11-03-05 19:35

> [...]
>
> Ps. mit bundkort understøtter 4 x Agp
>
> Kazz

> Den har indtil videre sparet mig for at få 7316 spam-mails.

du kunne evt. kigge efter et brugt GF4TI4200...skulle kunne findes for en
3-400 kr...men det kommer jo an på hvilke spil du skal spille...

Fra : kazz

Dato : 11-03-05 23:44

For lige at præcisere, så spiller jeg hovedsaligt kun MOHAA

Kazz

Fra : PETER DALGAARD

Dato : 12-03-05 07:43

Kik evnt. på qxl.dk, Der er der mange brugte gf kort til
salg..................
pd

Fra : kazz

Dato : 14-03-05 00:33

Nu ligger en opgradring af mit nuværende system ikke så langt ud i
fremtiden, Pt kører jeg en XP 2000 og 512 mb ram, monteret i et ECS
bundkort.
Jeg stod dog bare lige og fik lyst til at få en smule mere flow i
grafikken
og det var udelukkende derfor jeg spurgte om hvad det bedste køb til 5-600
kr var.

Når jeg får opgraderet er situationen en helt anden, og så er jeg også
villig til at ofre et langst dyrere grafikkort.

Tror jeg vil prøve at følge de råd jeg har fået, og se hvad jeg kan finde

brugtmarkedet, ellers må jeg nok leve med en lidt lavere opløsning, indtil
jeg får samlet sammen til en fuld opgradering mit system.

Kazz