Udskyldelse af andelsprojekt Hvilke retigh~
Fra : Per JM Olsen

Dato : 11-03-05 16:41

Hej NG

Hvilke retigheder har man som andelshaver, når projektet bliver udskudt?

Jeg har købt en andelsbolig, sagen er den at da jeg skrev under på
andelsboligen, så var indflytningsdatoen forår/efterår 2004, det blev så
aldrig til noget grundet at dere ikke var solgt nok andelsboliger.
De fik så med tiden solgt nok til at gå i gang med prrojektet, og vi
blev indkaldt til diverrse møder osv, vi fik en ny indflytningsdato fra
arkitekten, denne lød den 1 juli, og da vi var til mødet fik vi mundligt
oplyst at vi godt kunne beregne denne dato som gældene, det kunne dog godt
blive før vi kunne flytte ind, da de i den dato havde garderet sig mod
dårlig vejr, og hård vinter.

Vi har så i dag modtaget et brev fra formanden , der skriver at
entreprenøren er nød til at udskyde det to måneder således at vi først kan
påregne at flytte ind 1 september, dvs to måneder senere end det jeg har på
skrift.

Vi har allerede opsagt vores lejlighed pr. 1 juli og har derfor ingen steder
at bo, hvisikke de fårr dem frærddige til deenne tid, da vi tog den dato
vi fik på skrift som gældene.

Kan det passe at de bare kan flytte indflytningsdato'er osv? Kan man ikke
forlange noget i den sammenhæng? Hvad er lovgivningen omkring, dette?

For hvis jeg vælger at sige at jeg ikke vil have andelsboligen, så skal jeg
af med penge (10.000)

--
Med Venlig Hilsen
Per Olsen