XHTML 1.0 strict valideringsproblemer
Fra : Stig Sørensen

Dato : 11-03-05 15:54

Hej gruppe.
Jeg har altid vægtet pæn og korrekt kode højt, men jeg må indrømme at
det er et år eller to siden sidst jeg har skrevet html i hånden.
Hvad klager w3c over på denne side: http://listo45.billig-scooter.dk/
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Flisto45.billig-scooter.dk%2F

Bruger jeg forkert doctype?
Den klager over så mange ting at jeg slet ikke kan finde ud af, hvor
fejlen den ligger.

Håber I kan hjæpe.

mvh
Stig Sørensen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-03-05 16:00

Stig Sørensen skrev:

> Bruger jeg forkert doctype?

Nej - omend en del af fejlene vil forsvinde hvis du skifter til
Transitional.

> Den klager over så mange ting at jeg slet ikke kan finde ud af, hvor
> fejlen den ligger.

De fleste af dine fejl er placeringsfejl. I strict-dokumenter må du ikke
placere inline-indhold direkte under body. Når du fx får fejl på
Brug et p-element eller en div til at placere indhold i.

Så er der et par glemte lukkekoder - men det er lettere at se når du får
ordnet de mange fejl i første kategori.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Stig Sørensen

Dato : 11-03-05 16:32

On Fri, 11 Mar 2005 16:00:24 +0100, Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> De fleste af dine fejl er placeringsfejl. I strict-dokumenter må du ikke
> placere inline-indhold direkte under body. Når du fx får fejl på
> Brug et p-element eller en div til at placere indhold i.

Javel ja. Jeg valgte <ul> og <li> til Side oversigten og links nede i
bunden. Men hvordan er det nu lige jeg fjerner prikken ud foran hver <li>?

> Så er der et par glemte lukkekoder - men det er lettere at se når du
> får ordnet de mange fejl i første kategori.

Tak. De er rettet.

--
http://www.Billig-Scooter.dk
Debatforum for billige Kina scootere

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-03-05 16:40

Stig Sørensen skrev:

> Men hvordan er det nu lige jeg fjerner prikken ud foran hver <li>?

li{ list-style-type: none; }

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Stig Sørensen

Dato : 11-03-05 19:23

On Fri, 11 Mar 2005 16:40:09 +0100, Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> li{ list-style-type: none; }

Tusind tak.

Mvh
Stig Sørensen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 11-03-05 16:14

Stig Sørensen wrote:

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Flisto45.billig-scooter.dk%2F

Du kan til en start sætte et p-tag om denne blok:

Listo'en<br />
sidst<br />
scooter<br />

Det skal se sådan ud:

Listo'en<br />
sidst<br />
scooter<br />

> Bruger jeg forkert doctype?

Nej. der er ikke nogen fejl der.

> Den klager over så mange ting at jeg slet ikke kan finde ud af, hvor
> fejlen den ligger.

Ovenstående fjerner de første 19 fejl på en gang.

Erik Ginnerskov
http://frip.dk/ginnerskov