Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
2G eller 3G til foto og video capture
Fra : fsn

Dato : 11-03-05 09:47

Hvad skal jeg satse mest på i et grafikkort, 2G eller 3G ydelsen når kortet
kun skal anvendes til fotobehandling og videocapture.

Flemming

Fra : Vega

Dato : 11-03-05 11:48

"fsn" <snavs@tasiilaq.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad skal jeg satse mest på i et grafikkort, 2G eller 3G ydelsen når
> kortet kun skal anvendes til fotobehandling og videocapture.

Du mener vel 2D eller 3D?

Mvh. Vega.

Fra : fsn

Dato : 11-03-05 11:58

> Du mener vel 2D eller 3D?
>
> Mvh. Vega.

Ja selvfølgelig, undskyld

Flemming

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 11-03-05 12:51

fsn wrote:
> Hvad skal jeg satse mest på i et grafikkort, 2G eller 3G ydelsen når kortet
> kun skal anvendes til fotobehandling og videocapture.

Ok jeg ved du taler om 2D og 3D...

Det er sjældent man hører om videoer og billeder i 3D, så kortets 3d
ydelse er ikke relevant her. Desuden er 2D ydelsen på alle nye kort
stort set ens.

Er det fordi du skal capture video fra en analog kilde som f.eks. VHS
eller skal du hente film ind fra dit digitale videokamera? (firewire)

Fra : fsn

Dato : 11-03-05 13:10

> [...]
>
> Er det fordi du skal capture video fra en analog kilde som f.eks. VHS
> eller skal du hente film ind fra dit digitale videokamera? (firewire)

Jeg skal capture DV video via Firewire kort fra en DV videobåndoptager og
til Studio 9, derefter skal filmen brændes til DVD. (Videoen er redigeret i
et seperat DV redigeringsanlæg, Casablanca Kron)

Jeg har Firewirekort og det virker fint. Spørgsmålet er stillet, fordi jeg
skal til at have ny PC og vil derfor gerne sætte et egnet grafikkort i den
nye.
Flemming

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 11-03-05 13:39

> [...]
> skal til at have ny PC og vil derfor gerne sætte et egnet grafikkort i den

Hvis du ikke spiller, kan du bruge hvilket som helst nyere grafikkort.

Jeg vil anbefale dig at tage et kig på Geforce 6x00 kortene, f.eks.
Geforce 6200. De har indbygget en purevideo engine som skulle gøre
afspilning af video, deinterlacing mv. pænere.

Læs mere her: http://anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2305

Fra : Brian Lund

Dato : 11-03-05 20:10

> [...]
> skal til at have ny PC og vil derfor gerne sætte et egnet grafikkort i den

Det kan du i teorien gøre helt uden et grafikkort! - Det bliver så noget
besværligt at betjene PC'en godt nok ;)

Det korte af det lange, køb et-eller-andet kort og smid i maskinen, det har
ikke noget at sige!

Brian