Lagkagesagen...
Fra : Andy

Dato : 11-03-05 00:27

http://www.ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=286078

Så vidt jeg kan forstå er de 10.000,- allerede udbetalt til voldsmanden.

Kan en voldsmand beholde pengene, hvis han er blevet betalt for at udøve
vold?

Det svarer vel til at en person bliver hyret til at slå en mand ihjel for en
million og kommer 10 år i fængsel, hvorefter han kommer ud som millionær.

Andy

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-05 00:47

> [...]
> en
> million og kommer 10 år i fængsel, hvorefter han kommer ud som millionær.

Ja det ville faktisk være i strid med god markedsføringsskik ikke at
udbetale ham de penge - absurd.

PN

Fra : Andy

Dato : 11-03-05 03:25

> Ja det ville faktisk være i strid med god markedsføringsskik ikke at
> udbetale ham de penge - absurd.

The Voice har udbetalt pengene, det var de jo nødt til. Det har jeg sådan
set ikke noget problem med, men det ville da støde min retsfølelse hvis han
slipper med en bøde på 1.500,- og dermed har tjent 8.500,-.

Andy

Fra : Peter Hansson \(7950~

Dato : 11-03-05 10:52

"Andy" <aaa_2500X@Xhotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> han
> slipper med en bøde på 1.500,- og dermed har tjent 8.500,-.

Derfor har man også srtfl.§75:

§ 75. Udbyttet ved en strafbar handling eller et hertil svarende beløb kan
helt eller delvis konfiskeres. Savnes der fornødent grundlag for at fastslå
beløbets størrelse, kan der konfiskeres et beløb, som skønnes at svare til
det indvundne udbytte.

PH

Fra : Erik Andersen

Dato : 15-03-05 14:28

"Andy" <aaa_2500X@Xhotmail.com> wrote in message
> [...]
> en
> million og kommer 10 år i fængsel, hvorefter han kommer ud som millionær.

Nej, han skal opgive det til skatten, og med det skattesystem han lever
under er der jo ikke engang halvdelen tilbage

Fra : Holst

Dato : 15-03-05 15:02

Erik Andersen wrote:

> Nej, han skal opgive det til skatten, og med det skattesystem han lever
> under er der jo ikke engang halvdelen tilbage

Er det ikke en præmie i en konkurrence? Skal man så ikke i så fald kun
betale 15 %?

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-05 00:43

> Er det ikke en præmie i en konkurrence? Skal man så ikke i så fald kun
> betale 15 %?

Der har du helt ret - det er kun 15%, men nettoudbyttet, kan som tidligere
anført beslaglægges jf. straffelovens bestemmelser herom. Og jeg vil da
håbe, at det beløb bliver inddraget så de konkurrende medier kan forstå at
der er grænser for deres kreativitet.

PN