|
| Lagkagesagen... Fra : Andy |
Dato : 11-03-05 00:27 |
|
http://www.ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=286078
Så vidt jeg kan forstå er de 10.000,- allerede udbetalt til voldsmanden.
Kan en voldsmand beholde pengene, hvis han er blevet betalt for at udøve
vold?
Det svarer vel til at en person bliver hyret til at slå en mand ihjel for en
million og kommer 10 år i fængsel, hvorefter han kommer ud som millionær.
Andy
| |
Ukendt (11-03-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-03-05 00:47 |
|
> Så vidt jeg kan forstå er de 10.000,- allerede udbetalt til voldsmanden.
>
> Kan en voldsmand beholde pengene, hvis han er blevet betalt for at udøve
> vold?
>
> Det svarer vel til at en person bliver hyret til at slå en mand ihjel for
> en
> million og kommer 10 år i fængsel, hvorefter han kommer ud som millionær.
>
Ja det ville faktisk være i strid med god markedsføringsskik ikke at
udbetale ham de penge - absurd.
PN
| |
Andy (11-03-2005)
| Kommentar Fra : Andy |
Dato : 11-03-05 03:25 |
|
> Ja det ville faktisk være i strid med god markedsføringsskik ikke at
> udbetale ham de penge - absurd.
The Voice har udbetalt pengene, det var de jo nødt til. Det har jeg sådan
set ikke noget problem med, men det ville da støde min retsfølelse hvis han
slipper med en bøde på 1.500,- og dermed har tjent 8.500,-.
Andy
| |
Peter Hansson \(7950~ (11-03-2005)
| Kommentar Fra : Peter Hansson \(7950~ |
Dato : 11-03-05 10:52 |
|
"Andy" <aaa_2500X@Xhotmail.com> skrev i en meddelelse
news:42310021$0$21843$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> Ja det ville faktisk være i strid med god markedsføringsskik ikke at
>> udbetale ham de penge - absurd.
>
> The Voice har udbetalt pengene, det var de jo nødt til. Det har jeg sådan
> set ikke noget problem med, men det ville da støde min retsfølelse hvis
> han
> slipper med en bøde på 1.500,- og dermed har tjent 8.500,-.
>
Derfor har man også srtfl.§75:
§ 75. Udbyttet ved en strafbar handling eller et hertil svarende beløb kan
helt eller delvis konfiskeres. Savnes der fornødent grundlag for at fastslå
beløbets størrelse, kan der konfiskeres et beløb, som skønnes at svare til
det indvundne udbytte.
PH
| |
Erik Andersen (15-03-2005)
| Kommentar Fra : Erik Andersen |
Dato : 15-03-05 14:28 |
|
"Andy" <aaa_2500X@Xhotmail.com> wrote in message
news:4230d65c$0$21739$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> http://www.ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=286078
>
> Så vidt jeg kan forstå er de 10.000,- allerede udbetalt til voldsmanden.
>
> Kan en voldsmand beholde pengene, hvis han er blevet betalt for at udøve
> vold?
>
> Det svarer vel til at en person bliver hyret til at slå en mand ihjel for
> en
> million og kommer 10 år i fængsel, hvorefter han kommer ud som millionær.
>
> Andy
>
Nej, han skal opgive det til skatten, og med det skattesystem han lever
under er der jo ikke engang halvdelen tilbage
| |
Holst (15-03-2005)
| Kommentar Fra : Holst |
Dato : 15-03-05 15:02 |
|
Erik Andersen wrote:
> Nej, han skal opgive det til skatten, og med det skattesystem han lever
> under er der jo ikke engang halvdelen tilbage
Er det ikke en præmie i en konkurrence? Skal man så ikke i så fald kun
betale 15 %?
| |
Ukendt (16-03-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 16-03-05 00:43 |
|
>> Nej, han skal opgive det til skatten, og med det skattesystem han lever
>> under er der jo ikke engang halvdelen tilbage
>
> Er det ikke en præmie i en konkurrence? Skal man så ikke i så fald kun
> betale 15 %?
Der har du helt ret - det er kun 15%, men nettoudbyttet, kan som tidligere
anført beslaglægges jf. straffelovens bestemmelser herom. Og jeg vil da
håbe, at det beløb bliver inddraget så de konkurrende medier kan forstå at
der er grænser for deres kreativitet.
PN
| |
|
|