Projekt byg lygte del2
Fra : Michael Kristensen

Dato : 11-03-05 00:03

Hej NG

Jeg mangler følgende ting til min lygte:

1. 6V 20 watt HLX pære.
2. Parabol 70-80mm med 6-10 grader spredning.

Jeg kan få tingene i www.pev-dein.de, men de tager 150 kr. for at
sende det til Danmark, og de tager ikke VISA kort.

Er der andre steder, man kan få tingene?

vh
Michael Kristensen

Fra : Ole Nielsen

Dato : 11-03-05 13:36

mbk112@hotmail.com (Michael Kristensen) wrote in message news:<62a43eb3.0503101503.7472bb96@posting.google.com>...
> [...]
> sende det til Danmark, og de tager ikke VISA kort.
>
> Er der andre steder, man kan få tingene?

Hej,

Nu har jeg fulgt snakken om hjemmebyggede lygter igennem noget tid. Og
jeg kunne endda selv finde på at stikke fingrene i suppen og forsøge i
mig lygtebyggerkunsten.
Jeg synes bare ikke lige jeg har set nogen kontakter nævnt, der virker
under de forhold som en dykkerlygte nu budt.

Hvilke kontakter kan anbefales?

mvh.
Ole

Fra : Michael Kristensen

Dato : 11-03-05 22:59

> Jeg synes bare ikke lige jeg har set nogen kontakter nævnt, der virker
> under de forhold som en dykkerlygte nu budt.
>
> Hvilke kontakter kan anbefales?

Jeg har tænkt mig en REED kontakt. Det placeres indvendigt og
aktiveres med en magnet udefra. REED kontakten styrer så et relæ, der
styrer strømmen til pæren.

vh
Michael Kristensen

Fra : Michael Kristensen

Dato : 13-03-05 13:08

> Jeg mangler følgende ting til min lygte:
>
> 1. 6V 20 watt HLX pære.

En venlig mand i teknik.elektronik sender mig en gratis. Nogle gange er man
heldig og rende ind i venlige mennesker

> 2. Parabol 70-80mm med 6-10 grader spredning.
>
> Jeg kan få tingene i www.pev-dein.de, men de tager 150 kr. for at
> sende det til Danmark, og de tager ikke VISA kort.
>
> Er der andre steder, man kan få tingene?

Har fundet denne hos rs online her i Danmark.

http://www.rsonline.dk/cgi-bin/bv/browse/Module.jsp?BV_SessionID=@@@@0434568740.1110714170@@@@&BV_EngineID=ccceaddedjdjmmfcfngcfkmdgkldfim.0&cacheID=dkie&3288167163=3288167163&catoid=-182104771

Den er kun 48mm i diameter, men den tilgæld er der "dobbelt" reflektor.
Giver det ikke et mere fokuseret lys?

vh
Michael Kristensen