Min gamle mor på 71 har fået PCer
Fra : KE Kofod

Dato : 11-03-05 00:09

Ja tro det !.
Hun har købt en ny bærber PCer med Windows XP Home !.
Der medfølger Norton AV med 60 dages gratis opdatering.
Hvad skal hun, beholde sin NAV, eller er den gratis udgave af AVG sikker nok
???.
Er der nogen med erfaring der kan rådføre mig ???.
Ps. jeg har nu selv igennem flere år gladeligt betalt for
min Norton IS !.
Men er AVG god nok og bliver den hurtigt opdateret når der kommer nye virus
til ???.
Lad mig høre ???.
Mvh. KE Kofod

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 11-03-05 01:25

KE Kofod wrote:
> [...]
> Der medfølger Norton AV med 60 dages gratis opdatering.
> Hvad skal hun, beholde sin NAV, eller er den gratis udgave af AVG sikker nok

Som jeg læser det, ser det ud til, at denne gruppes OSS fraråder brug af
personlig anti-virus-software[1].

[1]: Punkt 4 under "Gode råd om PC sikkerhed" på http://sikkerhed-faq.dk/.

--
Thomas Damgaard Nielsen - http://thomasdamgaard.dk
"Det er i hvert fald i størrelsesordenen 1000 eller flere om året der

Fra : John

Dato : 11-03-05 01:44

"KE Kofod" skrev i en meddelelse

> Hun har købt en ny bærber PCer med Windows XP Home !.

Herligt!

> Der medfølger Norton AV med 60 dages gratis opdatering.

Jaja...

> Hvad skal hun, beholde sin NAV, eller er den gratis udgave af AVG sikker
> nok ???.

Om hun behøver at være 'malkeko' for et stort firma, eller kan 'nøjes' med
en gratis løsning? Læs evt her:

http://csis.dk/default.asp?m=1&a=166

Mvh John

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 11-03-05 08:46

"KE Kofod" <skovl&spade@knold.dk> wrote in

> Ja tro det !.
> Hun har købt en ny bærber PCer med Windows XP Home !.

Nu antager jeg at din mor ingen EDB-uddannelse har og at du er rimeligt med
på hvad Windows XP kan.

Så skal du i lynets fart have fat i PC'en ***inden hun sætter den til
nettet** og straks hælde SP2 ind og slå XP's firewall til.

Dernæst skal du oprette en bruger, som hun skal bruge til daglig drift. Den
bruger skal være en "restricted user".

Derved kan hun ikke komme til at fumle ved systemet - det må du ordne for
hende, når du logger ind som administrator.

Så vil din mor opleve en stabil maskine, der altid virker som den skal - og
det er ikke så tosset. Hun kan faktisk ende med at blive helt tilfreds med
PC'en.

Det tager lidt af din tid at klare opsætningen for hende, men i forhold til
at ominstallere i eet væk for at holde junkware, orm osv. ude er det
billigt sluppet.

Mvh. NKJensen

--
Fjern begge DYT
Remove both DYT's

Fra : KE Kofod

Dato : 11-03-05 22:16

Hej Niels.
Det var det første jeg lavede, at installere SP2 !!!.
Men så kommer problemet !.
Jeg skulle jo være så smart at sætte mig selv op som administratror på
hendes PCer, fint nok så er det mig
der har kontrollen over PCeren.
Så kommer et af problemerne :
Så er det kun mig som administrator der kan bruge hendes USB port hvor der
sidder trådløs TX/RX til hendes router og videre til kabelmodemet.
Jeg har nemlig sat min gamle mor op som begrænset bruger !!!. Det troede jeg
var smart !!!.
Men så kan hun ikke komme på nettet via USBen ???.
Er det rigtig at hun som begrænset bruger ikke kan komme på nettet som
begrænset bruger ???.
Mvh. KE Kofod.
"Niels Kristian Jensen" <midlertidigDYT2005@interDYTnetgruppen.dk> skrev i
en meddelelse news:42314ccd$0$139$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...