Fed scene i HL2?
Fra : JS

Dato : 10-03-05 22:27

Hvordan hopper man frem i HL2 til de scener man har lyst til? Fx en af de
første scener hvor man møder en Strider. Jeg har gennemført spillet så jeg
kan vælge alle kapitlerne men syntes der er ret mange scener i hvert kapitel
som jeg godt kunne tænke mig at prøve igen - er dette muligt?

Mvh
Johs

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 10-03-05 22:37

"JS" wrote

> [...]
> kapitel
> som jeg godt kunne tænke mig at prøve igen - er dette muligt?

Start spillet med -console
I consollen skriver du bare map <mapname> for at starte en vilkårlig bane

Du kan også starte spillet med din favoritbane direkte ved at bruge
-map <mapname>

- Peter

Fra : JS

Dato : 10-03-05 23:00

"Peter Lykkegaard" <peter.aghl@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> I consollen skriver du bare map <mapname> for at starte en vilkårlig bane
>
> Du kan også starte spillet med din favoritbane direkte ved at bruge

Ok kan man finde en list over de map nogen steder?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 10-03-05 23:16

"JS" wrote

> Ok kan man finde en list over de map nogen steder?

Hmm ikke umiddelbart (kunne ikke finde noget)
Hvis du skriver map <space> så har consollen indbygget "intellisense"

Du kan også åbne consollen og bruge kommandoen "status" mens du er i gang
med en bane
Her får du bland andet navnet på banen at vide

- Peter

Fra : JS

Dato : 10-03-05 23:31

> [...]
> med en bane
> Her får du bland andet navnet på banen at vide

Hvordan bruger man konsollen...jeg har sat flueben i developer mode...men
der sker ikke noget når jeg trykker ½ eller ~...

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 10-03-05 23:32

"JS" wrote

> Hvordan bruger man konsollen...jeg har sat flueben i developer mode...men
> der sker ikke noget når jeg trykker ½ eller ~...

Der er et issue når man kører med dansk tastatur
Tilføj -console til startup parametres

- Peter

Fra : Mathias

Dato : 14-03-05 19:48

JS wrote:
> Ok kan man finde en list over de map nogen steder?

"maps *" i console (uden gåseøjnene).
Dette giver dog kun navnene du skal bruge med "map <mapname>" - de er
dog lette at gætte sig til. De har alle formen d<1-3>_<sted>_<del>.
Held og lykke
--
Mvh. Mathias
Mail er invalid, erstat "nntp" med "mathias" for direkte mail.

Fra : Mathias

Dato : 14-03-05 20:26

Mathias wrote:

> "maps *" i console (uden gåseøjnene).
> Dette giver dog kun navnene du skal bruge med "map <mapname>" - de er
> dog lette at gætte sig til. De har alle formen d<1-3>_<sted>_<del>.
> Held og lykke

PS.: Fandt lige denne ved et tilfælde, da jeg kiggede mig lidt omkring.
Hele listen over maps i rækkefølge ligger i "maplist.txt", men da den
ligger i half-life 2.gcf'en, altså filen med alt til HL2, er listen lige
copy-pasted (selvom det er imod reglerne )

maplist.txt:

Enjoy

Fra : BuFFerz

Dato : 10-03-05 23:29

Efterhånden som du gennemfører spillet - kan du i "New" game hoppe mellem de
kapitler du har gennemført.

Teknisk set møder du en Strider første gang, lige uden for banegårderen i
kapittel 1.

--
Bufferz
www.Yoo.dk