Mørk skærm ved afspilning af film
Fra : Emil Saksager

Dato : 10-03-05 22:17

Hej,

jeg har svært ved at se skærmbilledet ved afspilning af film.. Jeg har
skruet helt op for brightness på selve skærmen. Dette hjælper ikke. Derefter
prøvede jeg at gå ind i grafikkort indstillingerne og skrue op for
brightness og gamma. Det hjælper heller ikke.

Jeg har brugt PowerDVD til at afspille og også her prøvet at ændre i
indstillingerne.. Ej heller dette hjalp, nogle der har nogle ideer om hvad
jeg så kan gøre?

Emil

Fra : Jakob M

Dato : 11-03-05 09:05

"Emil Saksager" <emil.saksager@tdcadslfjerndette.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har brugt PowerDVD til at afspille og også her prøvet at ændre i
> indstillingerne.. Ej heller dette hjalp, nogle der har nogle ideer om hvad

Prøv Zoomplayer, der kan du selv vælge video renderer, f.eks. VMR9 eller
overlay. Der er stor forskel på hvordan de forskellige video renderers
kontrast og lysstyrke. Jeg kører med Zoomplayer Pro og VMR9 på et Radeon
9600Pro, og der ser DVD film rigtigt godt ud, mens Windows mediapalyer 10 er
alt for mørk.
Zoomplayer er gratis, mens Zoomplayer Pro der kan afspille DVD koster en
lille smule, men det er godt givet ud. http://www.inmatrix.com/zplayer/

Mvh
Jakob

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 12-03-05 18:42

"Emil Saksager" <emil.saksager@tdcadslfjerndette.dk> wrote in message

> [...]
> prøvede jeg at gå ind i grafikkort indstillingerne og skrue op for
> brightness og gamma. Det hjælper heller ikke.

Det lyder til at din monitor er defekt.

Men anyway,

Den instilling du skal bruge er "overlay", som du nok har bemærket hjælper
det ikke at stille på det normale brightness. I ATIs kontrolpanel sker det
ved at trykke "ananceret" og så "overlay". Du kan kun indstille overlay
mens overlay er i brug (så filmen skal være startet).

Dine spil er sikkert også mørke iøvrigt.