Anklaget (ingen spoilere)
Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 10-03-05 21:19

Jeg synes det er lidt synd, at "Anklaget" ikke er blevet set af flere
mennesker. Det er en efter min mening fremragende og foruroligende film,
som fortjener at blive set og diskuteret.

Til gengæld er det svært at sige noget fornuftigt om filmens styrker og
svagheder uden at komme ind på slutningen. Og her må jeg for en gangs
skyld medgive, at filmen under ingen omstændigheder bør spoiles for
folk, som har tænkt sig at se den. Det er faktisk en af de få film, hvor
det virkelig er bedst at vide så lidt som overhovedet muligt før man ser
den.

Så kunne I ikke lige allesammen gå ind og se den så vi kan diskutere den
her bagefter?

Mikkel

--
Mikkels Guatemala-sider:
http://lakjer.dk/mikkel/

Fra : Peter Heide

Dato : 10-03-05 23:54

hvad er det for en film ?

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 11-03-05 09:17

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> hvad er det for en film ?

Hm... jeg begynder at forstå, hvorfor så få mennesker har set den.

Jeg taler om filmen med Troels Lyby og Sophie Gråbøl i hovedrollerne.
Ja, hvorfor dem igen?, kunne man fristes til at spørge, men de passer
faktisk perfekt til rollerne i en sådan familiefilm. Se:
http://us.imdb.com/title/tt0388727/

Uden at røbe for meget, kan jeg fortælle, at filmen handler om, Troels
Lyby bliver anklaget - for incest mod datteren i familien.

Hvis du vil vide mere - men det er på eget ansvar - så se her:
http://www.dr.dk/kultur/indexfilm.asp?articleID=37633&articleTypeID=4&SubjectID=26&site=film&action=anmeldelse

Mikkel

Fra : Henrik 'Egern' Jense~

Dato : 11-03-05 13:29

Mikkel Møldrup-Lakjer skrev i en meddelelse...
> Uden at røbe for meget, kan jeg fortælle, at filmen handler om, Troels
> Lyby bliver anklaget - for incest mod datteren i familien.

Har den noget ny at byde på`? Eller er det de samme problemer og løsninger,
som er set tidligere?

-- HEJ
...............I øvrigt mener jeg, at dk.spil.computer bør
nedlægges!!.............

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 11-03-05 13:51

"Henrik 'Egern' Jensen" <cj_egern@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Har den noget ny at byde på`? Eller er det de samme problemer og
> løsninger, som er set tidligere?

Som noget nyt ligger synsvinklen her hos den anklagede. Det mindes jeg i
hvert fald ikke at have set før i den sammenhæng. Og så er der det, at
man som seer ikke får ret meget at vide. Hovedpersonen (Troels Lyby)
siger ikke ret meget. Vi har kun mulighed for at gætte og tolke ud fra
hvad han gør. Det giver hele filmen et særligt uhyggeligt præg, og jeg
var egentligt lidt rystet over filmen.

Mikkel

Fra : Henrik 'Egern' Jense~

Dato : 11-03-05 16:57

> [...]
> ikke ret meget. Vi har kun mulighed for at gætte og tolke ud fra hvad han
> gør. Det giver hele filmen et særligt uhyggeligt præg, og jeg var

Hmm.............. undskyld mig, men du har altså ikke ændret min mening til
filmen.......

...........jeg synes trailerne for den er nok.........