Betalingskort i Thailand
Fra : Samsara

Dato : 09-03-05 23:04

Hej'sa

Min bank anbefaler mig at bruge Eurocard, når jeg skal til
Thailand. Som alternativt betalingsmiddel siger de, at jeg
kan bruge mit Visakort.

Hvad er jeres erfaringer ?

Det skal lige siges, at jeg ikke på nuværende tidspunkt har
et Eurocard og det vil koste mig et årligt gebyr på kr. 480,-

Venligst
Samsara

Fra : Steen Johansen

Dato : 09-03-05 23:58

"Samsara" <Invalid@NOSPAM.invalid> wrote in message
[...]

veksle i forex i danmark, og drop alt andet
Mvh Steen

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-05 00:53

"Steen Johansen" <steen.belle@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Venligst
> Samsara
>
> veksle i forex i danmark, og drop alt andet

Du kan bruge visakort overalt i Thailand, så veksel de kontanter du ønsker
enten i forex herhjemme som Steen skriver eller i Thailand og brug visa for
resten, hvad du skulle give 430 kr for et Eurocard for kan da vist kun være
fordi din bank vil tjene penge.
MVH
Jens

Fra : Steen Johansen

Dato : 12-03-05 19:51

"Jens" <jenswjsnabelahotmail.com> wrote in message

> [...]

resten, hvad du skulle give 430 kr for et Eurocard for kan da vist kun være

Da jeg rejste til Thailand fik jeg hos Forex 6,81 Bath og 26 timer senere i
Thailand var kursen 6,34 Bath
Så ---- Mvh Steen Forex fan

Fra : Coppi

Dato : 10-03-05 07:19

Altså, hvis du bare skal ud på et af de gængse feriesteder, kan du veksle
danske kroner til Bath.

Og Visakort er ok i hele verden

coppi

Fra : Christian

Dato : 10-03-05 07:50

> [...]
>
> Det skal lige siges, at jeg ikke på nuværende tidspunkt har
> et Eurocard og det vil koste mig et årligt gebyr på kr. 480,-

Same shit...bare få et nyt når du kommer hjem...så det gamle ikke bliver
kopieret...

Fra : Kim Persson

Dato : 10-03-05 11:22

> Same shit...bare få et nyt når du kommer hjem...så det gamle ikke bliver
> kopieret...

Mit visa er ikke blevet misbrugt på en backpacking i thailand sidste år. Vi
havde småpenge med hjemmefra- småpenge er beløbet til første uge. derefter
hævede vi kontanter i automaterne undervejs... INGEN PROBLEMER whatsoever

//Kim

Fra : Steen Johansen

Dato : 12-03-05 19:53

"Christian" <askformail@(TDCCUSTOMER)mail.dk> wrote in message

Same shit...bare få et nyt når du kommer hjem...så det gamle ikke bliver
kopieret...
Det er ikke dit problem men bankens Så hvad er problemet?

MvH Steen

Fra : Michael

Dato : 12-03-05 20:09

Steen Johansen wrote:
> [...]
> kopieret...
> Det er ikke dit problem men bankens Så hvad er problemet?

Ja, bortset fra selvrisikoen.

/michael

Fra : manse

Dato : 10-03-05 13:19

"Samsara" <Invalid@NOSPAM.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Venligst
> Samsara
>
>JA brug dit visa kort,banken vil kun tjene penge på dig
Og ja veksle lidt før du tager afsted,men gør ikke som steen siger og bare
veksle i forax og drop alt det andet
Han er lidt ufornuftig,men det har jeg set før i nogle af hans indlæg
Det ville være dumt at rende rundt med så mange penge i kontanter
Og du får en god kurs på dit visa kort,når du bruger det i en ATM maskine

Fra : Samsara

Dato : 10-03-05 20:16

"Samsara" <Invalid@NOSPAM.invalid> skrev i en meddelelse

Tak for jeres svar.

Venligst
Samsara

Fra : traveller

Dato : 10-03-05 22:46

Du kan bruge VISA i næsten alle byer i Thailand, med kontanter får du den
bedste kurs ved at veksle i Thailand, og ikke ved at benytte Forex.

Fra : manse

Dato : 11-03-05 04:47

"traveller" <jornalbjerg@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Du kan bruge VISA i næsten alle byer i Thailand, med kontanter får du den
> bedste kurs ved at veksle i Thailand, og ikke ved at benytte Forex.
> [...]
Hvor i thailand får man den bedste kurs som du siger,det ville jeg gerne
vide da jeg rejser meget i thailand,og jeg har aldrig fundet bedre kurs end
i forex
Jeg har prøvet alle bankerne, og veksel boderne
kun når jeg har vekslet sort har jeg fået ca samme kurs som i forex

Fra : ;o\)-max-

Dato : 11-03-05 14:01

"manse"
> [...]
> Jeg har prøvet alle bankerne, og veksel boderne
> kun når jeg har vekslet sort har jeg fået ca samme kurs som i forex

Den bedste kurs får du ved en pengeoverførelse - hvis du er så meget
i Thailand så opret en konto med atm kort. Del ikke koden med din
kæreste .. Det er i det hele taget en god ide at oprette en konto
hvis man rejser rundt i Thailand i lidt længere perioder.
På Nordea's hjemmeside finder du en valuta ticker så du kan følge
kursen og købe når du syns kursen er god, hvis du er dygtig kan
der blive til et par ekstra beer chang.. Min erfaring siger også at
forex oftest gir den bedste kurs. De var tidligere ret tjekkede også
i Indien, men idag er det lidt en krejler forretning, man skal prutte om
prisen - stol ikke på skiltet.. Om Thailand også er sådan ???
Veksl aldrig sort - du støtter mafiaen og andre korupte røvhuller
(ikke fordi staten ofte er meget bedre, hehe).. -max-

Fra : traveller

Dato : 11-03-05 16:16

forex giver idag 667,56 Bath for DKK 100, BKK Bank 683,00 og overførsel
693,00 Bath.

Fra : Allan Pedersen

Dato : 11-03-05 21:55

Jeg brugte VisaCard uden problemer