Tesis / Snuff Movie
Fra : Holst

Dato : 09-03-05 22:09

For en måneds tid siden eller så var jeg et smut omkring TP Musikmarked,
og de film, som jeg gerne ville have, kostede naturligvis mindst 199,-,
og det gider jeg jo ikke betale. Så for ikke at gå tomhændet derfra
måtte jeg jo lige købe lidt, og det blev så en film til hele 10,- kr.

Ja, når en film kun koster 10,- kr., så kan den næppe være god, men det
er jo alt andet end en formue. Ja, selv et blåt klip koster vel mere end
ti kroner i disse dage.

Så det var ikke med de store forventninger, at jeg satte filmen i
afspilleren her til aften.

Men hvor skulle jeg dog blive overrasket. Det var en rigtig, rigtig
lækker film, der behandler et mindre rart emne, nemlig snufffilm. Det er
samtidig en stille gyser - man sidder aldrig med hjertet langt oppe i
halsen, men gyset ligger tit og ofte lige rundt om hjørnet.

Så kommer du forbi TP Musikmarked, så kig efter "Snuff Movie", som vist
er den danske titel. Den engelske er ifølge IMDb "Thesis", hvilket lyder
til en mere ordret oversættelse af den spanske "Tesis". Kan du stadig få
den til 10,- kr., så er det nok de bedste ti kroner du har givet ud i
lang tid.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 09-03-05 23:43

Holst wrote:

> [...]
> til en mere ordret oversættelse af den spanske "Tesis". Kan du stadig få
> den til 10,- kr., så er det nok de bedste ti kroner du har givet ud i

Tesis kan vel ordret oversættes til en afhandling (sådanne en der skrives på
universisteterne).

Filmen er bestemt god og er Alejandro Amenabars debutfilm. Hvis man ikke
liiiige er med på hvem Alejandro Amenabar er, så er hans øvrige film: Abre los
Ojos (geninspillet som Vanilla Sky), Los otros ("The Others" med Kidman) og
Mar Adentro (dette års oscar-vinder i bedste udenlandske film). Så det er jo
en habil instruktør der er tale om.

Tesis er også varmt anbefalet herfra.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 12-03-05 01:10

> [...]
> Others" med Kidman) og Mar Adentro (dette års oscar-vinder i bedste
> udenlandske film). Så det er jo en habil instruktør der er tale om.

Nu har jeg også fået fat på filmen for 10 kr. - for nu har vi fået en TP
Musik i Århus, juhuu!

Tak for anbefalingen, den havde jeg brug for. Jeg ville ikke have
opdaget den af mig selv, for filmens danske titel afskrækkede mig.

Mikkel

--
Mikkels Guatemala-sider:
http://lakjer.dk/mikkel/

Fra : Peter Heide

Dato : 12-03-05 03:59

, juhuu!

> Tak for anbefalingen, den havde jeg brug for. Jeg ville ikke have
> opdaget den af mig selv, for filmens danske titel afskrækkede mig.

Hvis jeg havde valget imellem to film "Tesis" ell. "Snuff"
ville jeg til enhver tid vælge det sidste. Da det sikkert
ville være noget forfærdeligt ragelse og dermed underholdene.
Jeg elsker billige produktioner .

Den såkaldte snuff-film fra 1976 indfrier ihverttilfæde for-
ventningerne :

http://www.imdb.com/title/tt0072184/

Desværre er det ikke den der sælges for en ti'er hos TP.

De sælger forøvrigt også Ichi the Killer for 25 kr på DVD
hvis man vil have lidt ekstrem ultravold til aftenskaffen !

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 12-03-05 09:12

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis jeg havde valget imellem to film "Tesis" ell. "Snuff"
> ville jeg til enhver tid vælge det sidste.

Med den sidste titel er det bare ikke nemt at vide, at det drejer sig om
en spansk film af Amenábar.

> Da det sikkert
> ville være noget forfærdeligt ragelse og dermed underholdene.
> Jeg elsker billige produktioner .

Øh... nå!

> Den såkaldte snuff-film fra 1976 indfrier ihverttilfæde for-
> ventningerne :
>
> http://www.imdb.com/title/tt0072184/

Ikke mine...

> Desværre er det ikke den der sælges for en ti'er hos TP.
>
> De sælger forøvrigt også Ichi the Killer for 25 kr på DVD
> hvis man vil have lidt ekstrem ultravold til aftenskaffen !

Det vil jeg så ikke.

Mikkel

Fra : Holst

Dato : 12-03-05 09:44

Peter Heide wrote:

> De sælger forøvrigt også Ichi the Killer for 25 kr på DVD
> hvis man vil have lidt ekstrem ultravold til aftenskaffen !

Ja, den er sjov. Så den til natfilm for et par år siden.

Fra : JH

Dato : 12-03-05 10:47

Holst wrote:

> Ja, den er sjov. Så den til natfilm for et par år siden.

Sjov!?
Det er nok den mindst rammende beskrivelse
af netop denne film IMO.
Siden hvornår har voldtægt af kvinder,
som der en del af i filmen, været "sjovt"?

Fra : Holst

Dato : 12-03-05 11:17

JH wrote:

> Sjov!?
> Det er nok den mindst rammende beskrivelse
> af netop denne film IMO.
> Siden hvornår har voldtægt af kvinder,
> som der en del af i filmen, været "sjovt"?

Nu sker der en del andet i den film end voldtægt af kvinder - faktisk en
hel del andet end det.

Du føler måske, at Ichi the Killer er en film, som på sober måde tager
voldtægt af kvinder op til en grundig overvejelse og debat? Næppe, vel?

Fra : JH

Dato : 12-03-05 14:02

Holst wrote:

> [...]
>
> Du føler måske, at Ichi the Killer er en film, som på sober måde tager
> voldtægt af kvinder op til en grundig overvejelse og debat? Næppe,

Selvfølgelig ikke - men det gør da ikke at filmen
kan betragtes som "sjov".
Jeg er godt klar over at japansk humor kan være noget mere
voldsbetonet end den vestlige - men det er ikke engang
sort humor filmen præsenterer IMO.

JH

Fra : Holst

Dato : 12-03-05 14:19

JH wrote:

> Selvfølgelig ikke - men det gør da ikke at filmen
> kan betragtes som "sjov".

Smag og behag. Jeg synes, at der er mange sjove ting i filmen. F.eks.
manden i fjernsynet (i bogstaveligste forstand), røgen ud gennem
kinderne, manden gennemskåret på langs. Det gør efter min mening langt
hen ad vejen mere filmen langt til en slags komedie end noget andet.

Selvfølgelig er voldtægtsscenen ikke sjov, men der er altså så meget
andet i den film.

Fra : Peter Heide

Dato : 12-03-05 20:35

Jeg vil betegne filmen(Ichi) som sjov & ballade. Den vold
der er i filmen er så overgearet og langt ude at man ikke
kan andet end at kikke og lade sig underholde.

At se en kvinde få smadret ansigtet,ifbm en voldtægt, er nok een af de
scener i filmen jeg har det svært med. Dér sidder man
nok ikke og klapper sig på låret af grin. Men meget ad det er
ret komisk.

Der er også noget med et ansigt der bliver revet af og
glider ned af en væg, eller er det mig der husker forkert ?

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 12-03-05 21:05

Peter Heide wrote:

> Der er også noget med et ansigt der bliver revet af og
> glider ned af en væg, eller er det mig der husker forkert ?

jaja, der er lemmer, kropsdele og indvolde ud over det hele i en ganske lystig
stil

Fra : Insane

Dato : 12-03-05 21:31

Lars Hoffmann wrote:

> jaja, der er lemmer, kropsdele og indvolde ud over det hele i en ganske
> lystig stil

Den film skal jeg da helt sikkert se på et tidspunkt.

Fra : Holst

Dato : 12-03-05 22:19

Peter Heide wrote:

> Der er også noget med et ansigt der bliver revet af og
> glider ned af en væg, eller er det mig der husker forkert ?

Nej, du husker rigtigt. Men på den anden side, så fås de fleste
kropsdele jo også i løs vægt i den film

Fra : Jacob Andersen

Dato : 13-03-05 16:31

On Sat, 12 Mar 2005 20:35:12 +0100, Peter Heide wrote:

> [...]
>
> Der er også noget med et ansigt der bliver revet af og
> glider ned af en væg, eller er det mig der husker forkert ?

Den uden sammenligning sjoveste scene er der hvor Ichis "ven" (eller
faderfigur - whatever) tager tøjet af og er den VILDESTE bodybuilder.

/Jacob

Fra : Holst

Dato : 13-03-05 16:38

Jacob Andersen wrote:

> Den uden sammenligning sjoveste scene er der hvor Ichis "ven" (eller
> faderfigur - whatever) tager tøjet af og er den VILDESTE bodybuilder.

Hehe .. ja, der er mange sjove scener i den film. Måske skulle man se
den igen.

Fra : Jacob Andersen

Dato : 13-03-05 16:29

On Sat, 12 Mar 2005 10:47:08 +0100, JH wrote:

> Sjov!?
> Det er nok den mindst rammende beskrivelse
> af netop denne film IMO.
> Siden hvornår har voldtægt af kvinder,
> som der en del af i filmen, været "sjovt"?

Jeg vil nu også sige at "sjov" næsten er den bedste beskrivelse af Ichi the
killer. Den er for absurd til at være uhyggelig i hvert fald.

Det er en afsindig ulækker og skrækkelig film, og flere gange er den eneste
flugtvej simpelthen at grine af det.

/Jacob

Fra : Holst

Dato : 12-03-05 09:42

Mikkel Møldrup-Lakjer wrote:

> Tak for anbefalingen, den havde jeg brug for. Jeg ville ikke have
> opdaget den af mig selv, for filmens danske titel afskrækkede mig.

Egentlig er den danske titel nok bedre og mere relevant end den spanske.

Men ja, den afskrækkede også mig. Man risikerer jo for at blive beskyldt
for at være seksuelt depraveret, når en sådan film ligger fremme på bordet.

Men fortæl, hvad du synes om filmen, når du har set den.

Fra : Rapper

Dato : 28-04-05 20:53

"Mikkel Møldrup-Lakjer" <mikkel@fabel.dk> wrote in message

> Nu har jeg også fået fat på filmen for 10 kr. - for nu har vi fået en TP
> Musik i Århus, juhuu!

Samme her... Nu har den bare at være god, nu hvor jeg har ofret 10 kr på
den!!!!!

Købte også lige Donnie Brasco, Requiem for a Dream og Dogma for den
formidable sum af 120 kr samlet.

--
Mvh Rasmus
MSN & email: rasmuswesth|snabel-a|hotmail|punktum|com