Tørring af tørdragt - Fusser op eller ned
Fra : Michael Kristensen

Dato : 09-03-05 21:48

Hej NG

Jeg har været ude og investere i en tørdragt af mærket protec
trilaminat. Var ude i går og prøve den.

Når sådan en er blev skyllet herhjemme med en bruser udvendigt, skal
den så tørre med fødderne op eller ned.

Kan se, at man kan købe bøjler til at have fødder op, men blev
anbefalet af forretningen til at tørre den med fødderne nedad ved at
sætte et kosteskaft gennem begge arme, og så hængde den op.

vh
Michael Kristensen

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 10-03-05 08:48

mbk112@hotmail.com (Michael Kristensen) wrote in

> [...]
> anbefalet af forretningen til at tørre den med fødderne nedad ved at
> sætte et kosteskaft gennem begge arme, og så hængde den op.

Den anbefaling har jeg også fået, lige pt. hænger den dog med 'maven'
over en pind da jeg ikke lige havde plads til at den kunne hænge med
armene ud til siden. Jeg tørre den dog først "rigtigt" inden den bliver
hængt der.

Men det er jo logisk nok at fødderne ikke må være opad, for når dragten
tørre så vil fugten stige opad, og hvis der ikke er nogen mulighed for at
den kan undslippe så vil det sikkert begynde at rådne. Men hvis den
hænger i armene, så vil fugten stige op og ud af lynlåsen (som skal være
åben) og derved skulle du få en dejlig tør dragt uden klamme fornemmelse
og underlige lugte.

Thomas

Fra : Michael Kristensen

Dato : 10-03-05 23:46

Hej NG

Syntes at diverse tørdragtsholdere var lidt dyre, så jeg byggede min
egen. Købte et kosteskaft (2m) i IKEA til 35 kr. Kortede det til 1.5
m. Pudsede det, så der ingen skarpe kanter var tilbage. Borede et hul
på midten og trak en snor igennem.

Så nu kan tørdragten tørre med fusserne nedad.

Billede kan ses på http://www.daimi.au.dk/~mbk/tordragtsholder/

vh
Michael Kristensen

Fra : Martin Dantoft

Dato : 11-03-05 18:06

Hej...
Jeg har løst det lille problem med en gammel nielfisk støvsuger og nogle
slanger..
Har lavet en "knage af en bold, hvor der går en slange fra støvsugers
udpustning ind i bolden og på den anden side går der 2 slanger ud en til
hvert ben.... 20 min og så er den dragt dejlig tør... og varm hvis man skal
have den på igen.

Martin

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-05 20:44

"Martin Dantoft" <oz9adw@mail.dk> wrote in message
> [...]
> udpustning ind i bolden og på den anden side går der 2 slanger ud en til
> hvert ben.... 20 min og så er den dragt dejlig tør... og varm hvis man

jeg har lavet noget i samme stil, men jeg brugte en gammel føntøre,
jeg afmonteret varme trådene, den motor der sidder i køre så på 12v som jo
er passende hvis man er på dykker tur, når jeg er hjemme har jeg bare en
strøm forsyning til den.

på spidsen af føntøren monteret jeg en gummi hanske med en kabel binder, så
klippede jeg finger spidsen af 2 fingere, og monteret et stykke slange,
somjeg så kan føre ned i føderne af dragten, det virker super, og hvis man
har lyst så klipper man bare et par finger mere af og montere slanger så har
ma nogså hanske tøre.
Let og Billigt, lige som vi jyder kan lide det ))

mvh Morten dall darmer