Søgemaskine Søgeord
Fra : torben

Dato : 09-03-05 18:30

hej..

Hvis jeg søger efter min hjemmeside "dvfotografen" får google
www.dvfotografen.dk

Det er også rigtigt men,

hvordan får jeg google til at finde min side hvis man søger på
"bryllup", "video", "fest" og "konfirmation"

mvh TNI

Fra : Martin Ploug

Dato : 09-03-05 18:49

> hvordan får jeg google til at finde min side hvis man søger på
> "bryllup", "video", "fest" og "konfirmation"

Har du skrevet dine keywords i meta tag'et?

- Martin

Fra : Allan Vebel

Dato : 10-03-05 02:11

Martin Ploug <mploug@mail.tele.dk> skrev:

> Har du skrevet dine keywords i meta tag'et?

Hvis du kigger efter står der:

<META NAME="Keywords" CONTENT="Videooptagelse,
video, optage, fest, bryllup, barnedåb, brudekjole, brudeslør,
brudebuket, kirke">

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : jopa

Dato : 09-03-05 19:00

torben skriblede bla:

> hvordan får jeg google til at finde min side hvis man søger på
> "bryllup", "video", "fest" og "konfirmation"

Det kunne ske ved at du inkluderede "bryllup", "video", "fest" og
"konfirmation"
i din tekst på siderne, eller smed det på som metatags ord.

Begge dele kunne være optimalt

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 09-03-05 19:42

torben wrote:
> hvordan får jeg google til at finde min side hvis man søger på
> "bryllup", "video", "fest" og "konfirmation"

Det hører ikke hjemme i denne gruppe.
Søg på Google efter SEO eller Search Engine Optimization.

--
Thomas Damgaard Nielsen - http://thomasdamgaard.dk
"Det er i hvert fald i størrelsesordenen 1000 eller flere om året der

Fra : Leonard

Dato : 09-03-05 19:46

Thomas Damgaard Nielsen <tdn.usenet@gmail.com> wrote:

>Det hører ikke hjemme i denne gruppe.

Hvor hører det så til hr. netbetjent?

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 09-03-05 20:03

Leonard wrote:

> Hvor hører det så til hr. netbetjent?

Søg på usenet.dk, hvis du vil lede efter en mere relevant gruppe. Ellers
kan du finde information andre steder end usenet.

*PLONK*

FUT: dk.admin

Fra : jopa

Dato : 09-03-05 21:12

Thomas Damgaard Nielsen skriblede bla:
> Søg på usenet.dk, hvis du vil lede efter en mere relevant gruppe.
> Ellers kan du finde information andre steder end usenet.
>
> *PLONK*

Hej Thomas
Hvem har pisset på din sukkermad siden du som ny i denne gruppe plonker en
af de i gennem mange år faste skribenter ?
Ikke fordi det rager mig men blot nysgerrig.

--

Mvh.John
www.jp-web.dk

Fra : Christoffer

Dato : 09-03-05 21:21

> Hvem har pisset på din sukkermad siden du som ny i denne gruppe plonker en
> af de i gennem mange år faste skribenter ?
> Ikke fordi det rager mig men blot nysgerrig.
Jeg er også ny og nysgerrig så jeg spørg' hvad betyder plonk?

Fra : jopa

Dato : 09-03-05 21:29

Christoffer skriblede bla:
> Jeg er også ny og nysgerrig så jeg spørg' hvad betyder plonk?

Hej Christoffer
Det betyder at han har Plonket/Blokeret for Leonard således at han ikke kan
se indlæg fra ham mere.

I Outlook Expres

Meddelelse
Bloker afsender

--

Mvh.John
www.jp-web.dk

Fra : Christoffer

Dato : 09-03-05 21:38

> Hej Christoffer
> Det betyder at han har Plonket/Blokeret for Leonard således at han ikke
> kan
> se indlæg fra ham mere.
>
> I Outlook Expres
>
> Meddelelse
> Bloker afsender
Okay... havde jeg ikke lige gættet mig til ud fra ordet. Tak for svaret :)

Christoffer

Fra : Rune Christiansen

Dato : 09-03-05 21:35

Christoffer wrote:

[klip]

> Jeg er også ny og nysgerrig så jeg spørg' hvad betyder plonk?

At han har smidt Leonard i sin "killfile".

Læs evt. mere på http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#killfile

Mvh.

--
Rune

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 10-03-05 02:23

jopa wrote:
> Hvem har pisset på din sukkermad siden du som ny i denne gruppe plonker en
> af de i gennem mange år faste skribenter ?
> Ikke fordi det rager mig men blot nysgerrig.

Jeg plonker ham fordi, jeg er træt af folk som kalder andre folk for
"netbetjenter" osv. Blot fordi man pointerer, at et indlæg ikke hører
hjemme i en bestemt gruppe.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-03-05 23:43

Thomas Damgaard Nielsen skrev:

> [...]

Modergruppen - dk.edb.internet.webdesign - ville måske nok være et
bedre valg, da spørgsmålet ikke direkte drejer sig om html/css-
kodning. Der er dog ikke noget større problem i at bruge html-
gruppen til spørgsmålet.

> Søg på usenet.dk, hvis du vil lede efter en mere relevant
> gruppe. Ellers kan du finde information andre steder end
> usenet.

Det var dog en ualmindelig dårlig vejledning. Hvis du ikke har
energi til at angive et forslag til en bedre gruppe, skulle du
holde dig fra at vejlede.
Læs gerne <http://www.usenet.dk/netikette/vejledhvordan.html>.

> *PLONK*

Der skal sør'me ikke meget til at havne i dit killfilter.

> FUT: dk.admin

Forkert gruppe - netikettespørgsmål hører til i dk.admin.netikette,
ikke i dk.admin. Fut'en ignoreret, men ny opfølgning er sat til
netikettegruppen.
FUT: dk.admin.netikette
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 09-03-05 23:53

Thomas Damgaard Nielsen wrote:

> Det hører ikke hjemme i denne gruppe.

Jeg er alvorligt bange for, at du tager grundigt fejl. Det er faktisk tilmed
et spørgsmål, der behandles ret tit.

Erik Ginnerskov
http://frip.dk/ginnerskov

Fra : torben

Dato : 14-03-05 08:11

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammmeplease.invalid> wrote in message news:<422f7e58$0$29284$14726298@news.sunsite.dk>...

> Jeg er alvorligt bange for, at du tager grundigt fejl. Det er faktisk tilmed
> et spørgsmål, der behandles ret tit.

Der er da mange mennesker som bruger tid på at læse og skrive ting om
hvor hvordan folk skal opføresig.

Ville det ikke være bedre at det blev ført i et andet forum.

Jeg kan jo ikke finde hvad der er svar på mit lille spørgsmål.

Men jeg kan da se at der er vist rigtigt det med mine meta ord.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 14-03-05 14:31

torben wrote:

> Men jeg kan da se at der er vist rigtigt det med mine meta ord.

Det vil jeg ikke ubetinget give dig ret i. Der forekommer i dine keywords
ord, man ikke genfinder i sidens tekst. Det opfatter søgemaskiner ofte som
forsøg på at opnå uberettiget placering i rubrikker, hvor man ikke hører
hjemme. Det vil kunne resultere i blacklisting.

Du skal med andre ord revurdere teksten på din side i sammenligning med dine
keywords.

Derudover kan du med fordel få en masse højt placerede sider (i samme
kategori som din) til at linke til din side. Hvis du f.eks. opererer
Slagelse-området (det har jeg ingen viden om), kunne du få kolleger i
Næstved-, Roskilde- og Kallundborg-områderne til at linke til dig.

PS. På din link-side har du en masse links skrevet med blå tekst på mørkegrå
baggrund - det er ulæseligt.

Erik Ginnerskov
http://frip.dk/ginnerskov

Fra : Lars Raaby

Dato : 14-03-05 21:29

torben skrev:
> [...]
>
> Det er også rigtigt men,
>
> hvordan får jeg google til at finde min side hvis man søger på
> "bryllup", "video", "fest" og "konfirmation"

Prøv at kikke på denne side. "Sådan bliver du synlig hos Google"
http://www.djh.dk/ejour/1004/40SeOptim.html

--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng