hurgada
Fra : Henrik G Nielsen

Dato : 09-03-05 18:21

hej allesammen vi skal til hurgada i uge 24, er der noget vi bare skal se /
prøve eller passe på .
Råd og advarsler modtages .
Vi er to voksne og en pige på 7 .

MVH
Henrik

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 09-03-05 19:04

"Henrik G Nielsen" <hlt2FJERN@huskes.dk> skrev i en meddelelse
> hej allesammen vi skal til hurgada i uge 24, er der noget vi bare skal se
> / prøve eller passe på .
> Råd og advarsler modtages .
> Vi er to voksne og en pige på 7 .
>
> MVH
> Henrik
>
>Hej!

Vi har været i Hurghada 2 gange, og er rigtig glade for det rejsemål - mest
pga. varmen og vandet. I Hurghada er der kun to ting, som man SKAL se og
prøve (efter min mening) SOLEN og VANDET

Hurghada er en masse hoteller og små butikker, som sælger de samme ting ...
men jeg vil dog også sige, at bevæger man sig ind i de små gader i den gamle
bydel, så kan man, hvordan "rigtige" egyptere bor, og det er helt sikkert
spændende.
Ellers har Hurghada ikke så meget at byde på ud over afslapning, men det er
også dejligt.

Vil I se eller opleve noget så tag på en af de ture, som jeres selskab helt
sikkert arrangerer (eller tag med en af de lokale arrangører - de står
overalt i byen og vil sælge ture. Fx. jeep-safari, bådtur, tur til Luxor,
tur til Cairo.)

Der er mange trælse sælgere i Hurghada. I er deres venner, I skal have te,
de bliver SÅ kede af det, når I ikke vil købe deres varer osv.osv. Den samme
historie, som alle andre fortæller. Men, jeg har aldrig oplevet ubehagelige
ting, vi er aldrig blevet bestjålet el.lign. under vores ture.

I kan læse om vores ture på www.pernille-kennet.dk

Hilsen og go tur

Pernille

og hvor går turen hen næste gang ??
se det på www.pernille-kennet.dk

Fra : Søren (7400)

Dato : 09-03-05 20:46

har også være der 2 gange.
Været i cairo på 2 dages tur (er lang tid at være med, men meget
spændende).
2. gang var vi på en endags tur til Luxor, meget flot, men cairo
bedre.
Men vil anbefale jer én af turene.
Cairo er mest for pyramidene som bare må opleves
Luxor vil jeg betegne som en langt mere kulturel tur, med mange
facinerende ting.

3 forslag kunne være tur til Aswan - kan ikke huske om det er 1 el. 2
dages ture.

Og så SKAL I ud og snorkle - det er så flot.
Og husk masser af sol creme - det begynder at være rigtig varmt på det
tidspunkt.

God tur (håber selv på afbuds rejse sidst i april i 8 dage ;)

/Søren

Fra : Lotte

Dato : 10-03-05 12:34

Vi var i Hurgada sidste sommer og vejret var kanon.

En dejlig tur - meeen........

Datteren på 17 var med - og vi var meget besværet af deres pågående facon -
alle ville giftes med hende, bevares, det synes hun selv var sjovt, men
nogle var endda så frække at befamle hende og en enkelt kyssede hande på
brysterne. Vi stod i en af deres butikker og forhandlede om et
papyrusbillede, og jeg så det ikke - men lige pludselig kunne jeg høre at
min datter blev meget vred og bare ville ud nu. Havde hun bare sagt hvad der
var galt i butikken, så havde jeg sat bål og brand i bevægelse. Den slags er
ikke lovlige, og der er politi på hvert hjørne til at beskytte turisterne,
som byen jo lever af. Efter den episode gik jeg altid med hende - om hun
skulle på toilettet eller ind i en butik for at kigge - hun var selv så
bange for at "forsvinde"
Så til alle dem der har unge piger med - eller selv er ung - pas på.

Vi var også på en tur til Cairo - spændende tur - godt nok var turen købt at
en lokal og prisen var meget højere end hotellet feks. skulle ha', bussen
var ikke en moderne, men stank af diesel og "toiletdufte" og så lige det, at
min datter ikke kunne få lov at sidde i fred. Hele tiden var der en egypter
som skulle sætte sig ved siden af hende og lægge op. Det endte med at jeg
måtte bytte plads med hende så hun kunne sidde ved sidden af min kæreste,
for ellers ville de ikke lade hende være i fred. Haha - sjovt nok, så
mistede de hurtigt interessen da vi byttede plads. Hmmm - det kan jeg slet
ikke forstå

Jeg tror nu hvis det kun havde været mig og min kæreste så havde vi oplevet
turen anderledes. Det var skide irriterende at vi ikke kunne gå uden for
hotellet før der var en flok omkring os og de tilråb der kom.

Men jeg er sikker på når i kun har en datter på 7, så får i en rigtig god
tur. Husk at i ikke må tage sten og andet natur med hjem - det står der i
lufthavnen i hurgada, at man får en kæmpe bøde hvis man prøver at tage det
med hjem.

Hilsen Lotte

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 14-03-05 15:28