css ting
Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 09-03-05 15:08

Hejsa,

Kort fortalt så har jeg 4 sider: index.php, indhold.php, menu.php og
news.php ..

Jeg includer de 3 filer i index filen.

Nu er problemet så at jeg gerne vil lave en float på de 3 sider, i css filen
og jeg vil gerne selv bestemme præcist hvor de skal floate hen - nu er
problemet at jeg godt kan få menuen feks. til at lande i midten af siden,
men kun i den opløsning jeg kører i - jeg vil godt høre om man kan lave % i
stedet for px så den passer til alle skærmopløsninger ?

Håber det gav mening

Sådan her står det i css filen lige nu:

float:left;
font:Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
font-size:10px;
margin: 0 0 150px 170px;

--
Mikkel

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-03-05 15:24

Mikkel Gottlieb skrev:

> [...]
> og jeg vil gerne selv bestemme præcist hvor de skal floate hen - nu er
> problemet at jeg godt kan få menuen feks. til at lande i midten af siden,

Der er ikke noget der hedder float: middle. Man kan floate objekter til
højre eller venstre kant - men man kan ikke bruge float til at centrere
med.

Brug i stedet normal css-centrering (se fx
<http://html-faq.dk/2007.asp>).

> Sådan her står det i css filen lige nu:

Generelt er det bedre at give et link til din side - så kan man let
vurdere problemet. Se evt. artiklen her:
<http://infimum.dk/HTML/hjaelpmig.html>

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 09-03-05 15:40

> Mikkel Gottlieb skrev:

> Brug i stedet normal css-centrering (se fx
> <http://html-faq.dk/2007.asp>).

Ahh tror måske jeg har misforstået noget

> Generelt er det bedre at give et link til din side - så kan man let
> vurdere problemet. Se evt. artiklen her:
> <http://infimum.dk/HTML/hjaelpmig.html>

Hehe ja det tænkte jeg også på ... men nu er den ikke pæn da jeg kun lige
tester så jeg ville ikke udsætte jer for det
Men den løsning du kommer med, vil den tilpasse sig til forskellige
skærmopløsninger ?

(og tak for svaret iøvrigt)

--
Mikkel

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-03-05 16:19

Mikkel Gottlieb skrev:

> Men den løsning du kommer med, vil den tilpasse sig til forskellige
> skærmopløsninger ?

Centrering er ikke afhængig af skærmopløsningen.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 09-03-05 16:25

> Centrering er ikke afhængig af skærmopløsningen.

Naturligvis ikke - my mistake

Takker der

--
Mikkel