Ændre skriftegenskaber uden linieskift?
Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 09-03-05 10:13

I 'tekstfeltet' midt på siden

http://www.oyfss.dk/FSS_FJ4.htm

har jeg brug for at fremhæve 'Flyvestation Skrydstrup Svæveflyveklub' - men
*uden* de viste linieskift.

Der skulle altså se således ud:

'I Flyvestation Skrydstrup Svæveflyveklub kan vi....'

Hvordan klarer jeg det?

Jeg har derudover modtaget flg. kommentarer fra et par brugere:

#1: "Mit logo er delvis dækket og langstrakt . Det er lars også , og så går
statistikken ind over claus knudsen"

#2: "Jeg har samme broblem med siden.
FSS logoet er aflang og kun halvt synlig.

Det forstår jeg ikke rigtigt: Jeg har tjekket i IE 6.0 + Netscape 7.1 uden
at kunne se nævnte problemer!?
--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Tidemann

Dato : 09-03-05 10:37

"Hans Henrik Hansen" skrev i
> [...]

>FSS logoet er aflang og kun halvt synlig.

>Det forstår jeg ikke rigtigt: Jeg har tjekket i IE 6.0 + Netscape 7.1 uden

Hvis du åbner dine foretrukne (panelet i venstre side) går Lars ind over
Claus.
Alt efter hvor bred dette panel er, bliver det mere eller mindre.
Dit fly i øverste højre hjørne bliver også kappet i stykker, propellen og
haleroret forsvinder.
Jeg har tjekket med IE

med venlig hilsen
Marianne

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 09-03-05 10:54

Slet 2You wrote:
> Hvis du åbner dine foretrukne (panelet i venstre side)

????

> [...]
> Alt efter hvor bred dette panel er, bliver det mere eller mindre.
> Dit fly i øverste højre hjørne bliver også kappet i stykker, propellen og

Ja, jeg kan (nu) godt se, at hvis jeg går ned til skærmstørrelse 800 * 600
px, så kommer billederne til at overlappe - og da får jeg også problemer
øverst på siden!

Nogen (simple?) løsningsforslag?

Jeg hører stadig (også) gerne om probelemt vedr. uønsket linieskift! :)

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Per Rasmussen

Dato : 09-03-05 11:15

Hans Henrik Hansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> øverst på siden!
>
> Nogen (simple?) løsningsforslag?
>
> Jeg hører stadig (også) gerne om probelemt vedr. uønsket linieskift! :)

Uønsket linieskift, sæt display: inline; ind i CSS for de Header du bruger

Løsningsforslag til "skærmstørrelse" som det jo egentlig ikke har noget med at
gøre, for du kan jo godt have en stor skærmstørrelse, og alligevel kun lade
browseren fylde en mindre del af skærmen.
Men du kan lave dit design om, så der er f.eks. 800x600 eller bruge procentvis
størrelse..

PerR

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 09-03-05 18:20

Per Rasmussen wrote:
> [...]
> kun lade browseren fylde en mindre del af skærmen.
> Men du kan lave dit design om, så der er f.eks. 800x600 eller bruge

Tak for forslagene - jeg har forsøgt at benytte dem på:

http://www.oyfss.dk/FSS_FJ4x.htm

Det virker umiddelbart bedre - skønt ikke perfekt! :)
Er der forslag til yderligere justeringer?

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Per Rasmussen

Dato : 10-03-05 10:21

> [...]
>
> http://www.oyfss.dk/FSS_FJ4x.htm
>
> Det virker umiddelbart bedre - skønt ikke perfekt! :)
> Er der forslag til yderligere justeringer?

Noget der også falder mig i øjnene er at der er mellemrum mellem den første grå
boks og den hvide boks, men ikke til den anden side.
Det virker også som om der er "kastet" nogle bokse ind på siden, hvis du kunne
lave et bedre øhh sammenhæng mellem det hele, enten med en ramme udenom det
hele, eller også fjerne den hvide baggrund, så bliver det mere en enhed.
Måske skulle du overveje at bruge almindelig tekst fremfor at bruge
headerskrift, du kan sagtens sætte starten af teksten ind i en header, mens du
sætter resten af teksten ind i <p&rt; bare du også sætter display: inline; i

Fra : Per Rasmussen

Dato : 10-03-05 10:23

Per Rasmussen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> sætter resten af teksten ind i <p&rt; bare du også sætter display: inline; i

med &lt;p&rt; mener jeg <p></p>

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 11-03-05 09:32

Hej Per

Tak for dine bidrag - se nedenfor:

Per Rasmussen wrote:
> Noget der også falder mig i øjnene er at der er mellemrum mellem den
> første grå boks og den hvide boks, men ikke til den anden side.

Jeg har i mellemtiden ændret nogle detaljer og omdøbt siden til:

http://www.oyfss.dk/

Her ser jeg det omtalte mellemrum (+ vertikalt mellemrum mellem billederne
øverst på siden og tekstfelt/linkblokke) i Netscape (7.1), men *ikke* i IE
6.0(?)

OK, tak - det kigger jeg nærmere på! :)
--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Robert Nielsen

Dato : 09-03-05 11:34

> [...]
> *uden* de viste linieskift.
>
> Der skulle altså se således ud:
>
> 'I Flyvestation Skrydstrup Svæveflyveklub kan vi....'

Så kan du ikke bruge overskrifter (h5 og h6), de giver linieskift.
Hvad med at lægge det ind i en div med in-line style med font-size;
font-family; og font-weight;

Fra : Per Rasmussen

Dato : 09-03-05 13:28

Robert Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Så kan du ikke bruge overskrifter (h5 og h6), de giver linieskift.
> Hvad med at lægge det ind i en div med in-line style med font-size;
> font-family; og font-weight;

selvfølgelig kan han bruge h5 og h6, hvis han sætter display: inline; ind i CSS.
men vi kan dog hurtigt blive enige om at det er lidt misbrug af h5 og h6 at bruge
dem som han gør..