Andet multimedie
bentjuul 3670
Ændre bund af billede
Fra : Rabbit_HGC

Dato : 09-03-05 08:48

Hej

Det er mig med udskifte baggrund på billeder, her kommer så del 2.

Jeg har fået lavet billederne om til sort / hvid, og jeg har fået dem lavet
ovale, og jeg har fået baggrunden fjernet.

Nu mangler jeg så bare at lave bunden om så den går fra den originale farve
hen mod en udvisket hvid.

Sådan som man ser på portrætbilleder hos fotoforhandleren.

Er der ikke en venlig sjæl der på godt gammelt dansk kan forklare en newb
som mig hvordan det kan lade sig gøre.

Jeg har Photoshop CS.

Tak

Bo

Fra : Carina

Dato : 09-03-05 11:06

Jeg ville nok vente med at lave billederne ovale og så gøre så'n:

vælg Eliptical Marquee tool og lav en oval markering

Vælg select fra øverste menulinie og vælg derefter inverse

Vælg select igen og vælg Feather stil den til feks 20 og tryk ok

tryk på delete og du skal gerne have fået den udviskede effekt på ovalen

Det er tallet i feather som bestemmer hvormeget den laver "udvisket"

Mvh Carina

Fra : Rabbit_HGC

Dato : 09-03-05 11:45

Kan man også styre at det kun er bunden den skal lave feather?

Tak for hjælpen.

Bo

Fra : Rabbit_HGC

Dato : 09-03-05 12:54

Nu er jeg en nød til det her photoshop, jeg synes ikke jeg kan finde
feather i den danske version af photoshop CS. Kan du hjælpe?

Fra : Christoffer

Dato : 09-03-05 17:43

> [...]
>
> Sådan som man ser på portrætbilleder hos fotoforhandleren.
>
> Er der ikke en venlig sjæl der på godt gammelt dansk kan forklare en newb

Nu har godt nok ikke CS, men mon ikke det er muligt med gradient tool
(ligger sammen med malerbøtten), øverst oppe i dit vindue burde du kunne
vælge forskellige typer af gradient.

Fra : Rabbit_HGC

Dato : 10-03-05 08:19

Jeg har fundet løsningen. Faktisk ikke så svært igen.

1. først tager jeg baggrundsviskelæderet og fjerner uønsket baggrund
2. så bruger jeg elliptisk markeringsværktøjet til at lave en oval
markering af billedet
3. så bruger jeg feather (udtyndingsgrad på ca. 15) og trykker på delete.

Så er den såmænd i vinkel.

Takker for Jeres hjælp.

Bo