Problemer med ovenbo
Fra : Brian Andersen

Dato : 08-03-05 23:23

Hej ng!

Jeg håber I kan hjælpe os med at få afklaret et problem i vores ejerforening
(vi er kun 6 lejligheder).

Tilsyneladende er vores ovenbo ganske utilfreds med den "larm" der kommer
fra vores lejlighed.
Derfor tramper hun hårdt i gulvet, sætter sedler med sin utilfredshed op
og/eller kommer ned og klager.

Det vi er uforstående overfor er at der intet kan høres lige udenfor fx
vores dør ud til opgangen (som er i vores stue hvor "larmen" kommer fra).
Vores nabo der har mur op mod vores stue troede slet ikke at vi hørte musik
fordi han aldrig havde hørt en lyd inde fra os.

Vi fik 1 gæst i fredags hvor vi i den anledning hørte musik, så en film og
hyggede os.
Vores ovenbo var dog ganske utilfreds i formiddags over musikken og filmen.

Vi har ingen husorden i ejerforeningen men vi aftalte til sidste
generalforsamling (hvor vores ovenbo iøvrigt ikke GAD møde op - hun gav os
alle en seddel hvor hun udtrykkeligt skrev at hun ikke kom fordi hun ikke
GAD og ikke fordi hun ikke ville.) at hvis man uventet fik gæster måtte vi
jo tolerere hinanden sålænge det ikke er hovedregelen. Derfor hængte jeg da
jeg kom hjem fra arbejde en seddel op hvor vi skriver at få vil høre musik
og hygge os den 10 + 11 marts. Da jeg var ude i opgangen her til aften var
der en seddel sat oven på vores seddel hvor hun mener det er direkte chikane
og taler om at vi driver hende fra hjem og hus pga vores "larm" vækker
hendes datter som åbenbart sover meget let.

Hvem kan evt. afgøre det her? Jeg har talt med formanden i ejerforeningen
som er på vores side, men vi er i tvivl om hvordan vi kan "gribe ind" i det
stort set alle i ejerforeningen efterhånden er træt af vores ovenbo's
konstante brok over ALT og legen politi.

På forhånd tak for hjælpen.

Fra : EA 2730

Dato : 09-03-05 06:03

Brian Andersen <usenet@warchalking.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:422e262d$0$82457$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
> stort set alle i ejerforeningen efterhånden er træt af vores ovenbo's
> konstante brok over ALT og legen politi.

Jeg tror ikke i har de helt store chancer.
Men
Hvis du skriver en offisielt klage over din overbos chikane, til
bestyrrelsen, så skal bestyrelsen skrive til din overbo og fortælle
hende, at hvis hun ikke holder op med at chikanere dig/jer, så vil
bestyrelsen anlægge sag mod hende i boligretten for at få hende fradømt
retten til, at bebo sin egen lejlighed.
Tro kan nogle gange flytte bjerge.

Held og lykke

Ejvind Andersen
Fjern"xx"

Fra : Claus Tersgov

Dato : 09-03-05 19:13

"EA 2730" <OZ2ESA@xxwebspeed.dk> skrev

> [...]
> hende, at hvis hun ikke holder op med at chikanere dig/jer, så vil
> bestyrelsen anlægge sag mod hende i boligretten for at få hende fradømt

Hvilken lovgivning siger det?
Hvilken paragraf påbyder en given bestyrelse at true beboerne med sagsanlæg?
Hvilken paragraf tillader at man uden videre kan blive fradømt retten til at
bebo sin egen lejlighed?

Er det noget, du har drømt eller måske hørt på et værtshus?

Claus

Fra : EA 2730

Dato : 10-03-05 03:26

Claus Tersgov <nospamnews@tersgov.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:422f3c58$0$80889$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> [...]
>
> Er det noget, du har drømt eller måske hørt på et værtshus?
>
>FUT Claus! hvor er du dum, læs dog hvad jeg skriver, eller forstår du
det bare ikke.

Jeg har nu boet ca. 150 meter fra et værtshus i 5 år, men jeg har aldrig
været der og kommer der heller ikke.
Så det er ikke der jeg spilder mine penge.

Du er så dygtig til, at finde alt andet på nettet, så kan du vel også
findet det.

Jeg har en personlig erfaring, som jeg her vil fortælle kort.

For fire år siden fik jeg, sammen med fire andre beboer, i den ejendom
jeg bor i, smidt en anden beboer ud af sin lejlighed, på grund af støj
og trusler.
Det blev ved denne lelighed oplyst, at det også ville være resultatet,
hvis der havde været tale om en ejerlejlighed.
Så det kan lade sig gøre.

Ejvind Andersen
Fjern"xx"

Fra : Hoho

Dato : 10-03-05 09:35

On Thu, 10 Mar 2005 03:26:11 +0100, "EA 2730" <OZ2ESA@xxwebspeed.dk> wrote in
dk.videnskab.jura:

> [...]
>Det blev ved denne lelighed oplyst, at det også ville være resultatet,
>hvis der havde været tale om en ejerlejlighed.

Hvor mange gange skal du have at vide at det IKKE kan lade sig gøre uden en
husorden i en ejerforening ?
Privat/almen udlejning har helt andre regler at gå efter og som er indskrevet i
loven.

Fra : GB

Dato : 10-03-05 12:19

Hoho <sunspot@postHÅNDkasse.org> skrev i meddelelsen

> Hvor mange gange skal du have at vide at det IKKE kan lade sig gøre
> uden en husorden i en ejerforening ?

Der er stadig noget, der hedder politivedtægten, Gverner.

--
"Propaganda does not deceive people; it merely
helps them to deceive themselves." Eric Hoffer

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-03-05 12:26

"GB" <nonono@nospam.invalid> wrote in message
> Hoho <sunspot@postHÅNDkasse.org> skrev i meddelelsen

> Der er stadig noget, der hedder politivedtægten, Gverner.

Mener du at man kan sættes ud af sin EJERbolig med hjemmel i politivedtægten
?
Min opfattelse af politivedtægten er at det er den som regulere:

- om der må drikkes på strøget,
- om der må parkeres på fortovet eller
- bøden for at urinere på offentlige steder

--
mvh/regards Christian........Min playlist i bilen for tiden bl.a.:
Gretchen Wilson-Redneck Woman ; Alan Jackson-Chattahoochee ; Brooks &

Fra : Hoho

Dato : 10-03-05 15:34

On 10 Mar 2005 11:18:45 GMT, GB <nonono@nospam.invalid> wrote in
dk.videnskab.jura:

>Hoho <sunspot@postHÅNDkasse.org> skrev i meddelelsen

>Der er stadig noget, der hedder politivedtægten, Gverner.

Og hvem har lånt din hjerne ? henning velsagtens.
Meld dig ind i en syklub istedet for at smide med lort her på usenet.

Fra : GB

Dato : 11-03-05 17:21

> Og hvem har lånt din hjerne ? henning velsagtens.

Jeg har da i det mindste noget jeg kan låne ud af, din spasser. Det er sgu
da mere end man kan sige om dig, din total-negative idiot.

Fra : Hoho

Dato : 11-03-05 18:40

On 11 Mar 2005 16:20:45 GMT, GB <nonono@nospam.invalid> wrote in
dk.videnskab.jura:

>Hoho <sunspot@postHÅNDkasse.org> skrev i meddelelsen

>Jeg har da i det mindste noget jeg kan låne ud af, din spasser. Det er sgu
>da mere end man kan sige om dig, din total-negative idiot.

Nå, din hjerne er stadig væk.
Du risikere at den rådner, selv om der nok ikke er nogen der kan se forskel.

Fra : EA 2730

Dato : 11-03-05 03:36

GB skrev i en nyhedsmeddelelse:

> Der er stadig noget, der hedder politivedtægten, Gverner.

Det har du helt ret i, men den gælder ikke så længe støjkilden, holder
døre og vinduer lukket.
Nu fandt jeg lige politivedtægten for Tønder.

§ 3. Slagsmål, skrigen, råben, højrøstet syngen eller anden støjende,
voldelig, fornærmelig eller lignende optræden, der er egnet til at
forstyrre den offentlige orden eller medføre ulempe for andre
tilstedeværende eller omboende, må ikke finde sted på veje eller andre
steder, hvortil der er almindelig adgang, f.eks. jernbane- og
rutebilstationer, butikker og offentlige kontorer, forlystelsessteder,
badeanstalter, nødtørftsanstalter og befordringsmidler, herunder
hyrevogne.
Stk. 2. Begås sådanne handlinger på steder, hvortil der ikke er
almindelig adgang, og medfører de forstyrrelser af den offentlige orden,
kan politiet påbyde, at de bringes til ophør.

Ejvind Andersen
Fjern"xx"

Fra : EA 2730

Dato : 11-03-05 03:38

Hoho skrev i en nyhedsmeddelelse:

> Hvor mange gange skal du have at vide at det IKKE kan lade sig gøre
uden en
> husorden i en ejerforening ?

Ved overboen det????

Hvorfor klippede du denne linje væk.

"Tro kan nogle gange flytte bjerge."

Tror du jeg skrev den for sjov??

Når man spiller poker, så er det sjællent den, der har de bedste kort
der vinder.

Ingen husorden ingen regler, så langt så godt.
Hvad står der så i skødet???
Jeg har svært ved, at forstå, at man danner en ejerforening uden, at der
laves et sæt retningslinier/regler.

Brian! hvis det virkeligt er sådan: ingen husorden-ingen regler, så
støjer du bare så meget, at din overbo flytter, så får du fred.
Du har intet, at frygte.

> Privat/almen udlejning har helt andre regler at gå efter og som er
indskrevet i
> loven.

Helt enig, glem det.

Ejvind Andersen
Fjern"xx"

Fra : Hoho

Dato : 11-03-05 11:58

On Fri, 11 Mar 2005 03:38:14 +0100, "EA 2730" <OZ2ESA@xxwebspeed.dk> wrote in
dk.videnskab.jura:

>uden en
>
>Ved overboen det????

Tror du overboen flytter blot fordi nogen siger at de skal ?????
Når overboen bliver kontaktet af ejerforeningen, hvordan skal de så kunne
overbevise overboen, at denne skal flytte fordi denne ikke har overtrådt en
husordenen der ikke eksisterer ?

>Hvorfor klippede du denne linje væk.
>
>"Tro kan nogle gange flytte bjerge."
>
>Tror du jeg skrev den for sjov??

Ja, det burde du have skrevet i dk.snak.vittigheder, eller undladt det.

>Når man spiller poker, så er det sjællent den, der har de bedste kort
>der vinder.

Der var een til vittigheder igen.

>Ingen husorden ingen regler, så langt så godt.

Ja, det betyder at der ikke er nogle regler for beboernes adfærd i ejendommen.

>Hvad står der så i skødet???

At overboen ejer lejligheden, og har evt. fået ejerforeningens vedtægter
vedlagt. (eller kan udgå fra at foreningen bruger normalvedtægten)

>Jeg har svært ved, at forstå, at man danner en ejerforening uden, at der
>laves et sæt retningslinier/regler.

Men nu ved du altså at der findes ejerforeninger uden husorden.

>Brian! hvis det virkeligt er sådan: ingen husorden-ingen regler, så
>støjer du bare så meget, at din overbo flytter, så får du fred.
>Du har intet, at frygte.

Dine personlige holdninger hører ikke til i juragruppen, og dine dumme råd gør
heller ikke.

>indskrevet i
>
>Helt enig, glem det.

det ville ellers være rart hvis folk der skrev den slags bare have et lille gran
kendskab til lovene på boligområdet.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 10-03-05 12:51

"EA 2730" <OZ2ESA@xxwebspeed.dk> skrev

>FUT Claus! hvor er du dum, læs dog hvad jeg skriver, eller forstår du
> det bare ikke.

Det er noget vrøvl, du skriver!

> Jeg har en personlig erfaring, som jeg her vil fortælle kort.

Det handler om lovgivning samt jura, ikke ammestuehistorier..

Det er lidt morsomt, at du klandrer andre for at skrive ubrugelig indlæg,
når du selv poster sådan noget ubrugeligt vrøvl!

Du påstår selv, at hvis der er noget, du ikke selv har forstand på, så
holder du din kæft. Hvad er årsagen til, at du ikke gør det i dette
tilfælde?

Du giver manden et elendigt råd, som ingen basis har i relevant lovgivning,
og som endda strider mod gruppens fundats...

Claus

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 10-03-05 14:17

GB <nonono@nospam.invalid> skrev:

> Der er stadig noget, der hedder politivedtægten, Gverner.

Den kan du ikke bruge til noget i denne sammenhæng.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 09-03-05 08:53

> [...]

> vi kan "gribe ind" i det stort set alle i ejerforeningen
> efterhånden er træt af vores ovenbo's konstante brok over ALT og

I skal skrive ned præcis hvornår og hvad hun chikanerer med og I skal
være så mange som muligt der står sammen om en klage til
ejerforeningen. Hvis sagen er grel nok kan hun tvinges til at sælge sin
lejlighed men det er langt fra let.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Hoho

Dato : 09-03-05 11:58

On 9 Mar 2005 07:53:11 GMT, "Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in
dk.videnskab.jura:

Når i ikke har en husorden, så er der ikke noget at "gribe ind" i.

> [...]
>være så mange som muligt der står sammen om en klage til
>ejerforeningen. Hvis sagen er grel nok kan hun tvinges til at sælge sin

Ingen husorden (med ordensregler) ingen overtrædelse fra nogens side, så den med
klager er uden betydning for at kunne bo i huset.

Og hvordan vil man forfatte en husorden på det punkt ?
"Ingen må klage over noget som helst for mange gange"

Den eneste måde man kan tvinge nogen til at sælge en ejerlejlighed er (uden
husorden) at vedkommende gentagne gange misligholder sine forpligtigelser til
ejerforeningen, såsom undlader at betale til fælles udgifter, afgifter til
fællesfonden, m.m.

[ejerlejlighedsloven]
§ 8. Hvis en ejer gør sig skyldig i grov eller oftere gentagen misligholdelse af
sine forpligtelser over for ejerforeningen eller et af dennes medlemmer, kan
ejerforeningen pålægge ham at fraflytte lejligheden med passsende varsel.

Fra : Brian Andersen

Dato : 09-03-05 15:52

> [...]
> være så mange som muligt der står sammen om en klage til
> ejerforeningen. Hvis sagen er grel nok kan hun tvinges til at sælge sin

Skal jeg forstå det således at du ikke mener vi opfører os urimeligt?

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 09-03-05 16:37

> Skal jeg forstå det således at du ikke mener vi opfører os
> urimeligt?

Nej det mener jeg ikke I gør. I skal have lov til at have gæster og
spille musik og i det hele taget opholde jer i jeres lejlighed sålænge
støjniveauet er indenfor rimelighedens grænser, og som du har beskrevet
forholdene lyder det ikke til, at I har en abnormt støjende adfærd som
jeres overbo kan være utilfreds med.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : JytteJ

Dato : 09-03-05 17:09

"Brian Andersen" <usenet@warchalking.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det stort set alle i ejerforeningen efterhånden er træt af vores ovenbo's
> konstante brok over ALT og legen politi.

Nogle mennesker er ikke rigtig kloge !! Mine underboer, kom op en dag og
klagede over at jeg støvsugede, det forstyrrede deres 4-årig som lå og sov.
Kl. var 17. 20 og højlys dag.
Jeg meddelte dem at jeg havde ret til at bebo min lejlighed og gøre rent i
den.

Jytte J

Fra : GB

Dato : 09-03-05 18:54

"JytteJ" <missmerkur@esenet.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg meddelte dem at jeg havde ret til at bebo min lejlighed og gøre
> rent i den.

Tjah, sådan var min underbo gennem 11 år også. Jeg ved godt at man ikke
må skrive den slags, men nu er han heldigvis kommet på plejehjem.

Han kunne præstere at komme og ringe på min dør kl. 2 lørdag
eftermiddag, fordi jeg stod og øvede på min (dæmpede!!!) violin (har
spillet i 25-30 år, så det er ikke det rene "katzenjammer"), og
præsterede ved sit evindelige brokkeri at opnå, at jeg stort set er
holdt op med mit instrument.

Fra : RH

Dato : 10-03-05 17:51

> [...]
musik
> fordi han aldrig havde hørt en lyd inde fra os.

Hej - vil bare lige komme med en kommentar

Vi bor i en lejlighed hvor vi efterhånden er godt trætte af både vores over-
og underbo. Underboen hører rimelig højt musik (men ikke vanvittig højt) -
og selv om man ikke kan høre det ude i opgangen, så går bassen direkte i
vores gulv, så glassene klirrer og sofaen ryster. Naboen kan vi aldrig høre,
fordi vi kun deler én lille væg, og fordi lydene nemmere høres gennem
loft/gulv.
Så måske er din overbo ikke helt så hysterisk alligevel (selv om det
selvfølgelig lyder lidt overdrevet)

/Sanne

Fra : pm

Dato : 12-03-05 00:07

> [...]
> Hej ng!
>
> Jeg håber I kan hjælpe os med at få afklaret et problem i vores

Har læst dit indlæg og kan supplere med følgende ( har pøvet at læse noget
af tråden, men den er intetsigende)

Jeg var i en bestyrelse (95 lejligheder) En beboer chikanerede ved musik for
åbne altandøre..ret højt, og hver weekend
Beboeren boede til leje..ejeren var dennes far.

Bestyrelsen henstillede til beboeren om at skrue ned for musikken, OG lukke
sin altandør, 2 x skriftlig henvendelse.
3 henvendelse sker til ejeren direkte, som havde fået kopier af de
tidligere.
I dette sidste brev står, at bestyrelsen via sin adokat vil sørge for
tvangssalg såfremt osv... og det hjalp.
Advokaten bekræftede over for os, at denne mulighed lå åben. Om det var
fordi vi havde en husorden ved jeg ikke..ka ikke huske det

PM

Fra : Hoho

Dato : 12-03-05 09:40

On Sat, 12 Mar 2005 00:06:59 +0100, "pm" <ps98@tzeliamail.dk> wrote in
dk.videnskab.jura:

>Advokaten bekræftede over for os, at denne mulighed lå åben. Om det var
>fordi vi havde en husorden ved jeg ikke..ka ikke huske det

Som jeg har skrevet før, så er en lejer, også i en ejerlejlighed, "beskyttet" af
lejeloven, hvori der er indbygget en mulighed for at kunne ophæve et lejemål om
nødvendigt.
Jeg kan dog ikke se at en ejerforening har procesbeføjelser over for en anden
ejers lejer, og må derfor lave proces over for ejeren for at kunne ophæve dennes
ret til at eje lejligheden, og det er ikke ensbetydende med at lejeren også
ryger ud. Hvis lejeren, i sin kontrakt, har fået at vide at lejligheden er en
ejerlejlighed, så er vedkommende ikke uopsigelig.

Så vidt jeg kan se har der ikke været en retssag omkring dette noget sted i en
dansk ret.

Fra : pm

Dato : 12-03-05 14:32

"Hoho" < skrev en masse

Så tager vi et eksempel på en lejer, sagen er 14 dage gammel for så vidt
gælder afslutningen

En lejer tager ofte venner med hjem. Disse er af den tørstige slags og der
er ofte uenighed eller glade
stunder. Begge tilfælde udløser en form for støj.

Opgangen med 5 lejere ud over den førstnævnte, skriver til udlejer, at de
ikke vil finde sig i den fremfærd
som udvises af bemeldte.

Lejeren får 2 skrivelser med advarsler over en periode på 3 mdr..... den 3
skrivelse efter 5 mdr var opsigelsen

Lejeren satte himmel og jord i bevægelse..sociale myndigheder og alt hvad
der ellers følger med.

Resultat..summa summarum, lejeren fik brev nr 4 som gav ham 14
dage...fjorten dage til at forføje sig
desuagtet der normalt er en 3 mdr opsigelse...... Lejeren ER flyttet,
ligeledes inden for tidsfristerne.
Der er ikke tale om manglende indbetalinger ( kommunen ordnede den sag)

PM

Fra : Hoho

Dato : 12-03-05 14:46

On Sat, 12 Mar 2005 14:31:47 +0100, "pm" <ps98@tzeliamail.dk> wrote in
dk.videnskab.jura:

>"Hoho" < skrev en masse
>
>Så tager vi et eksempel på en lejer, sagen er 14 dage gammel for så vidt
>gælder afslutningen

Hvorfor ? Hvad er det i dette du ikke fostår ?

[...]

Nu drejer denne tråd sig om ejerlejligheder, så det er hvad jeg svarer på.
At nogen blander lejere ind i det, gider jeg ikke mere svare på.

Fra : pm

Dato : 13-03-05 16:19

"Hoho" <sunspot@postHÅNDkasse.org> skrev i en meddelelse
> [...]
> >

> Nu drejer denne tråd sig om ejerlejligheder, så det er hvad jeg svarer på.
> At nogen blander lejere ind i det, gider jeg ikke mere svare på.

Øhh klip fra et af dine tidligere indlæg..mener ordet lejer optræder flere
gange