Wild West Enduro
Fra : Claus Rittig

Dato : 25-05-01 19:12

SÅ er jeg klar til race imorgen!

Alt er pakket, raceren er samlet og jeg skal bare lige se en enkelt film, så
kravler jeg i seng (vi skal køre hjemmefra kl. 06.00 imorgen... suk).
Dugfrisk billede (10 min gammelt) fra værkstedet ligger i dk.binaer.motor
under samme subj.
Håber nogle af jer kigger forbi, og tag lige og hils på eller vink så jeg
ved hvem i er, ikke?

Ses imorgen,
Rittig

Fra : Morten Juel

Dato : 25-05-01 19:42

hehe tuff guy på en offroader )

Mvh
Morten

Fra : Per Kofoed

Dato : 25-05-01 20:26

Godt billede! Den ser lidt ond ud den KTM360 (eller var det en 380? Bred
forskærm!). Jeg ser frem til en udførlig beretning.
Man kan da ikke andet end at vinde på så vild en racer...
Jeg ved ikke om Anders B har sagt noget i klubben, men folk vil åbentbart
til Skagen om fredagen (d. 14.7), så jeg tror hellere vi må udsætte race i
midtjylland. Evt. d. 21.7? Jeg lægger gerne hus til ;)

/Per K
4,5 dage tilbage...

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9em79r$2so$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Karsten Olesen

Dato : 25-05-01 21:43

> [...]

> under samme subj.
> Håber nogle af jer kigger forbi, og tag lige og hils på eller vink så jeg

______________________

Jeg kørte forbi ENDURO skiltet idag nær Holstebro..og ÆRGREDE mig over,
at jeg sidder nær Himmelbjerget i morgen..;o(

HVORNÅR kører I igen i Jylland ?

Jeg MÅ se sådan noget OFF-road noed...glemmer
aldrig kammeratens gamle Yamaha Tênêrê 650 for år tilbage..
der er nu noget over sån' hest..

MVH

Fra : Claus Rittig

Dato : 27-05-01 09:09

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kørte forbi ENDURO skiltet idag nær Holstebro..og ÆRGREDE mig over,
> at jeg sidder nær Himmelbjerget i morgen..;o(

Jens U kørte ikke bare forbi, han kom og hilste på. Hyggelig fætter, flot
motorcykel.
Idag er jeg totalt bombet, alt gør ondt og jeg har 4 flotte store vabler i
hænderne. Men det gik okay med at køre KTM, det skal jeg nok få lært. Jeg
fik for lidt vædske, fordi jeg havde satset på min nye Camelback, men
slangen var for kort til at nå ind under hjelmen, så den var i praksis
ubrugelig.

"Gamle" Ole var godt kørende i Elite-klassen på Honda CR500, og blev 5'er.
Han var vores eneste Elite-kører, og han havde planlagt at køre 3 timer og
få sin DM placering, og så fortsætter 3 timer mere og snuppe en placering i
Marathon-klassen, så han var tilmeldt i begge klasser. Men på pitstoppet
efter 4 timer (hvor han havde en voldsom føring i Marathon klassen) var han
synligt meget, meget træt, og brokkede sig over en raslelyd. Vi kunne ikke
finde noget, så han blev sendt ud igen. Omgangen efter havde han kun 3 gear
tilbage, så han trillede i ventezone, og så sin sikre sejr blive til en
sekundær placering.

Thomas Højben vandt Bredde i suveræn stil med 7 omgange
Jeg blev 3er, også med 7 omgange.
Ib blev 12er på sin nye KTM, som lynhurtigt trak armene af ham. Den rykker
sgu til, når den rykker.
Niels Pein fik omsider sine første DM point med en ... var det en 13. plads,
Niels?
Hermed slog han også¨for føste gang Søren Lindholt som blev 15er - skal du
ikke snart ud at træne noget ræs, Søren?

> HVORNÅR kører I igen i Jylland ?

Jeg skal nok holde jer orienterede herinde, næste gang er 9. Juni i Nakskov.

Rittig
(Av, av, av, aaaaav...)

Fra : Morten Juel

Dato : 27-05-01 09:33

hehe, cool

Mvh
Morten

Fra : Jens U

Dato : 27-05-01 11:32

Claus Rittig skrev ...
>"Karsten Olesen" skrev ...

>Jens U kørte ikke bare forbi, han kom og hilste på. Hyggelig fætter, flot
>motorcykel.

Tak
Det selv pineri ville jeg ikke gå glip af

> [...]
>Hermed slog han også¨for føste gang Søren Lindholt som blev 15er - skal du
>ikke snart ud at træne noget ræs, Søren?

Var det ikke mere held ?
10 km på reserven er vel langt i terræn, for at nå næste tankstation.

--
Hilsen Jens, HONDA Revere - som også fik 300 km motion.

Fra : Claus Rittig

Dato : 27-05-01 12:11

"Jens U" <reveredk@studmc.dkX> skrev i en meddelelse

plads,

> Var det ikke mere held ?
> 10 km på reserven er vel langt i terræn, for at nå næste tankstation.

Jo, det var held at han ikke løb tør, men alt det andet var sgi hårdt
arbejde!
Jeg havde 2 pitstop på de 3 timer, og kunne MÅSKE også have kørt det hele på
kun 1 pitstop (det mente min pit-chef ihvertfald), men dels turde jeg ikke
tage chancen, dels manglede jeg vædske ad helvede til lige inden sidste
omgang. Men Niels tænker sig nok også meget grundigt om inden han planlægger
pit-strategi næste gang... Han kørte de sidste kilometer på dampene.

Rittig

Fra : Pein

Dato : 27-05-01 21:47

Claus Rittig skrev ...

YES YES YES. 3 DM POINTS.
Det lykkedes sgu. Jubiiiiiiii.

Å hold da kæft hvor var'ed sjovt,
vi skreg af grin,
og det var skidehyl, og det var pisse-fin.
Å skål å skie, skål å skie........

Men hold da helt ferie hvor var det hårdt også.

En fornøjelse. Det kan han nok ikke have hængende på sig
Det var min sidste-øjebliks strategiændring der gjorde forskellen.
Jeg havde jo en plan om at komme sidst gennem første sving, og så være
mere udholdende, men da jeg så hvor mange der var til start kombineret med
hvor hurtigt banen blev smal, så besluttede jeg mig i sidste sekund for at
give gas og møve frem fra starten. Der var sgu da trængsel der bagude i
feltet.

Søren og jeg kørte side om side ned mod svinget, han kom før mig igennem,
men lidt efter var der et sted med trængsel hvor jeg møvede forbi nogle
stykker inkl. Søren, og han så mig aldrig igen, heh heh.

Da vi kom til mudderskrænten første gang sad der allerede 3-4 stykker fast
og kæmpede halvvejs oppe, og nogle enkelte ventede pænt nede i bunden, men
jeg var kold, kørte på og fandt også noget bid hist og her mellem
mudderhuller og fastkørte cykler, og med forhjulet i luften halvdelen af
vejen, kom jeg op ad skrænten i en måske lidt utraditionel og spændende
stil, men det gav nogle placeringer på det sted.

Senere i løbet kørte jeg forbavsende ensomt over lange stræk, så det
gjorde nok ikke så stor forskel i sidste ende (efter 3 timer og 49
minutter, pyha).

[Jens U.:]

[Rittig]
>Jo, det var held at han ikke løb tør, men alt det andet var sgi hårdt
>arbejde!

Held og held. Det var dumhed og/eller manglende erfaring at jeg ikke
vidste hvor meget benzin den bruger i den slags terræn. Jeg har aldrig
kørt i så løst sand før (og så meget af det) så jeg lærte meget. Dels at
køre i det, men f.eks. også at DT'eren brugte næsten dobbelt så meget
benzin som på en normal offroad tur. Det er sgu da vildt synes jeg. Ca.
7,5 km/l. i Holstebro, og den går ellers 11 km/l på sådan noget som en
Sveriges tur med både crossbane og endurospor i skoven.

Men da jeg skiftede til reserve, var det i al beskedenhed dygtighed, at
jeg vidste præcist hvor langt jeg havde til pitten (10 km.), og at jeg
formåede at køre decideret økonomikørsel og redde situationen alligevel.
Specifikationerne siger at reservetanken er 1,8 liter, men det ved jeg af
bitter erfaring at det ikke passer på min DT'er. Den ligger vel på 1,3
liter, så jeg var lidt nervøs derude.

Kent kan nok bekræfte at den var tør. Han rystede DT'eren og den sagde
vist ikke så meget skvulp at det gjorde noget
Der var lige lidt tilbage i svømmerhuset

> [...]
>hele på kun 1 pitstop (det mente min pit-chef ihvertfald), men dels turde
>jeg ikke tage chancen, dels manglede jeg vædske ad helvede til lige

Jeg kørte de 4 første omgange i træk. Vi snakker her om 64 km. på ca. 2
timer og 25 minutter (inkl. 2 styrt), men så slugte jeg også lige en hel
liter vand inden de 2 sidste omgange blev tilbagelagt.

>Men Niels tænker sig nok også meget grundigt om inden han planlægger
>pit-strategi næste gang... Han kørte de sidste kilometer på dampene.

Jeg har da lært meget af det løb. Det var fedt.
Først nu er det gået op for mig, at det nok er bedst at tanke for hver
eneste omgang (ca. 32 km.) til Grand National i Viborg.

Og jeg er helt vildt stolt over mine 3 DM points.

Pein
Træt - meget træt,
og øm - over det hele.